Google навчить дітей, як визначати дезінформацію і фейкові новини

Google повідомив про розширення своєї програми цифрової грамотності для дітей Be Internet Awesome. Тепер вона також включає курс по медіаграмотності та вчить, як визначати фейкові новини та інший неперевірений контент.

Компанія запустила шість нових активностей, які допоможуть дітям дізнатися, хто такі боти, як уникнути фішингових атак, як перевірити інформацію й оцінити джерела, як визначити дезінформацію, фейковий URL і т.д.

Нові активності (які не завадить пройти й дорослим) були розроблені у співпраці зі співзасновником Національної асоціації з навчання медіаграмотності та автором книги «Teacher’s Guide to Media Literacy» Енн Коллі (Anne Collie).

У новому курсі дітям пропонуються не тільки інструкції, але і питання для обговорення, які покликані допомогти їм розвинути критичне мислення щодо інтернет-джерел.

В цілому автори курсу прагнуть допомогти дітям зрозуміти, що той контент, який вони знаходять онлайн, необов’язково є правдивим. Крім того, він може використовуватися для того, щоб вкрасти їх інформацію та ідентичність.

У розділі, присвяченому фішингу, діти дізнаються, як працює ця техніка, чому вона небезпечна, і як себе захистити. Вони також потренують свої антифішингові навички на прикладі підозрілих текстів, постів, запитів від друзів, картинок і email-повідомлень.

У розділі про боти діти дізнаються, як працює штучний інтелект і зрозуміють, чим відрізняється спілкування з ботом і людиною.

У наступних розділах курсу медіаграмотності діти дізнаються, що таке надійні джерела, як визначити мотиви джерела і зрозуміють, що «якщо людина є експертом по якомусь одному питанню, то це не робить його автоматично експертом по всьому». Вони також навчаться перевіряти надійність джерела через інші джерела.

«Якщо ви не можете знайти кілька надійних джерел, згодних з тим джерелом, який ви перевіряєте, то ви не повинні довіряти цьому джерелу», — йдеться в програмі.

В курсі також будуть розглянуті ті трюки, які використовують недобросовісні ресурси для залучення уваги користувачів і маніпуляцій ними: фото, які не відповідають змісту статті, клікбейт-заголовки з такими словами, як «шок» і т.п., виділення жирним, підкреслення, caps lock і т.п.

Цей розділ також містить онлайн-гру, Reality River, в якій дітям потрібно перетнути річку, відповідаючи на питання. Дія буде відбуватися в Interland – грі, розробленої як доповнення до програми цифрової грамотності, в рамках якої запущений новий курс.

Головна мета курсу медіаграмотності — виробити у дітей звичку перевіряти всі новини та інформацію, яку вони бачать — а не тільки те, що здається їм підозрілим.

Нові уроки можуть використовувати як сім’ї, так і вчителі. Матеріали курсу доступні на 8 мовах, включаючи англійську, іспанську, польську та інші. Української мови в їх числі поки немає.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»

Небо не межа: стратосферні проекти Airbus, Google та SoftBank

Bard стає Gemini – що цікавого анонсувала компанія Google

Потужність штучного інтелекту Google стане доступна в новій серії Samsung Galaxy S24