Великі ігри ігрових компаній: до чого ведуть перегони лідерів?

За останнє десятиліття індустрія ігор сильно зросла, а разом із нею і конкуренція за доходи. Найбільші гравці інвестують у популярних розробників та відомі ігри, щоб утримати гравців на своїй стороні.

За оцінками Newzoo, у 2021 році доходи індустрії відеоігор становили понад $180 млрд. Для порівняння, обсяг «сукупного світового ринку театральних та домашніх/мобільних розваг» у 2020 році становив близько $80 млрд.

План Sony з купівлі розробника Destiny компанії Bungie є останнім кроком в ескалації перегонів лідерів індустрії відеоігор з метою випередити конкурентів у боротьбі за студії, франшизи та час гравців.

В останні кілька років перегони придбань набирає обертів: лише у 2021 році було укладено понад 250 ігрових угод на суму понад $38 млрд.

Два найбільші ігрові придбання всіх часів відбулися минулого місяця: видавець Grand Theft Auto компанія Take-Two придбала мобільного гіганта Zynga за $12 млн, а Microsoft планує купити Activision Blizzard за $69 млрд.

Таке поголовне скуповування студій пов’язане з контентом та можливістю розміщувати цей контент, ексклюзивно чи ні, на різних платформах.

  • Game Pass від Microsoft, схожий на Netflix ігровий сервіс з підписки для Xbox і PC, нещодавно досяг позначки 25 млн підписників. Журналіст Axios Стівен Тотіло, який висвітлює ігрову індустрію, зазначає, що цей сервіс займає центральне місце у довгостроковій стратегії компанії.
  • Компанія Sony розробляє свого конкурента Game Pass, і ігри Bungie швидше за все з’являться там.

І Microsoft, і Sony оголосили про укладання угод, запевнивши, що популярні ігри не стануть одразу ексклюзивними.

Але Sony створила величезну базу фанатів для блокбастерів, що виходять тільки на PlayStation, а Microsoft заявила, що нещодавно придбана гра розробника Bethesda Softworks з’явиться тільки на Xbox, PC і Game Pass.

Скупкою займаються не лише виробники консолей. Це роблять і великі технологічні компанії, які намагаються увірватися в ігровий бізнес, використовуючи наявні платформи.

  • Netflix купила студію Night School минулого року.
  • Google купив студію Triple A у 2019 році для свого випробування сервісу Stadia.

Варто згадати, що з кінця 1980-х років суперництво між ігровими компаніями припадало здебільшого на консолі. Ви виросли або на Nintendo або на Sega. Нещодавно ви грали на Xbox, PlayStation, Nintendo або ПК.

Але тепер можна грати у Fortnite на будь-якому пристрої, Destiny 2 доступна на всіх немобільних платформах, а Microsoft прагне поширити Game Pass повсюдно.

Причини скуповування студій

Наприклад, Activision Blizzard зіштовхнулася зі шквалом публічних звинувачень у токсичності на робочому місці, що знизило ціну її акцій та потенційно знизило ціну її продажу.

Інші незалежні студії можуть втішатися тим, що покупка великою компанією означає отримання надійного фінансування розробки багатомільйонних ігор.

«Ми починаємо переходити на мультиплатформу, ви це бачите, – сказав CEO Sony Interactive Entertainment Джим Райан про покупку Bungie. — З філософського погляду йдеться не про те, щоб перетягнути все у світ PlayStation. Йдеться про спільне створення величезних та прекрасних нових світів».

«Я думаю, ми дотримуємося унікальної точки зору, яка полягає не в тому, що все має працювати на одному пристрої або платформі», – сказав CEO Microsoft по іграх Філ Спенсер після оголошення про купівлю Activision Blizzard.

Ажіотаж, викликаний придбанням ігрових гігантів, нагадує, як стрімінгові сервіси збирали франшизи та шоу протягом останніх п’яти років.

Можна згадати NBC, що забирає у Netflix серіали «Офіс» та «Друзі» для ексклюзивного розміщення на своєму сервісі Peacock, або пропозиція Amazon купити MGM.

Наявний контент – частина картини

Хоча існує безліч ігрових франшиз, які регулярно отримують продовження або працюють у форматі live-service (те, що Game as a service — «гра як послуга»), більша частина індустрії процвітає шляхом нових розробок.

Звичайно, Call of Duty випускає по одній грі на рік з 2008 року, але Fortnite п’ять років тому була лише скромним задумом Epic Games.

Ці придбання однаково стосуються як того, що створять студії, так і того, який контент вони принесуть із собою. Саме це має на увазі Sony, коли стверджує, що Bungie створить абсолютно нові світи в майбутньому інтелектуальної власності.

З кожним правочином такого масштабу в індустрії залишається все менше незалежних студій. І це неминуче викликає інтерес регуляційних органів.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Axios

Читайте также:

Tokyo Game Show 2022 – кращі релізи з виставки

Найцікавіші новинки з виставки IFA 2022 в Берліні

Ігри з gamescom 2022 які варто чекати

Штучний інтелект у дизайні та розробці ігор. Де ми зараз і що далі?