Як Lego стала найбільшим у світі брендом іграшок

Lego — не просто виробник конструкторів, які втілюють у життя різні ідеї, від букета квітів до маски Бетмена. Компанія також випускає фільми та ігри, керує тематичними парками, а за прибутком серйозно обходить інших гравців ринку іграшок.

Розповідаємо, як Lego з’явилася та що допомагає їй залишатися успішною.

Запуск компанії

Сьогодні Lego асоціюється з грайливим дизайном та творчим духом, але сама компанія зародилася у роки Великої депресії.

Оле Кірк Крістіансен, тесляр із Біллунду, Данія, зауважив, що попит на житло та меблі став знижуватися. На початку 1930-х років він почав виготовляти дерев’яні іграшки, які спочатку обмінював на їжу для себе і сім’ї.

Через два роки Оле Кірк назвав свій проєкт Lego — від данської фрази «leg godt», що означає «грати добре».

Перехід на пластик

Компанія почала виготовляти іграшки із пластику тільки в 1947 році, коли матеріал був ще в новинку. Однак продажі швидко зростали, і до 1951 пластикові іграшки становили половину продукції Lego.

Компанія повністю перейшла на пластик після пожежі на складі, яка знищила запаси дерев’яних іграшок. Потім пішов стрімкий зліт. До середини 1960-х років товари Lego продавалися більш ніж у 40 країнах, а до 1990-х років компанія стала одним із найбільших у світі виробників іграшок.

Однак на початку 2000-х років Lego відчувала труднощі. У 2003 році продажі впали майже на 30%, і компанія опинилася на межі банкрутства.

У зв’язку з цим Lego вперше призначила CEO не із членів сім’ї. Посаду обійняв Йорген Віг Кнудсторп. Він продав неосновні частини бізнесу та повернувся до основ: зменшив удвічі виробництво деталей LEGO, скоротив персонал і почав впізнавати у дітей, у що вони хочуть грати.

Набори для дорослих

Товари Lego цікаві не лише дітям, але й дорослим, яких називають Afol (Adult Fans Of Lego, дорослі шанувальники Lego). Таке захоплення може бути пов’язане як з ностальгією та необхідністю зняти стрес, так і з простим бажанням показати всім космічний корабель «Тисячолітній сокіл» із всесвіту «Зоряних війн», зібраний своїми руками із понад 7 тис. деталей.

Компанія підхопила цей тренд і почала випускати набори в стилі ретро, наприклад, копію аркадного автомата Pac-Man.

Інші підрозділи та величезний прибуток

За останнє десятиліття Lego випустила 4 повнометражні фільми, у тому числі «Лего. Фільм» 2014 року, який зібрав понад $468 млн у всьому світі. Компанія досягла успіху й у сфері відеоігор, багато в чому завдяки колабораціям з іншими франшизами, такими як «Зоряні війни».

Прибуток Lego у порівнянні з іншими виробниками іграшок та люксовими компаніями. Інфографіка: звіти компаній

При цьому Lego може похвалитися «недитячим» прибутком. Минулого року з кожного долара, витраченого в магазині Lego, компанія отримала $0,28 як операційний прибуток. Для порівняння, виробник іграшок Mattel, який випускає ляльку Барбі, отримав по $0,12 з кожного долара, а Hasbro, власник «Монополії», — лише по $0,07.

Популярність у соцмережах

У Instagram у Lego 9,5 млн передплатників, а на YouTube — 16,6 млн. Також популярні акаунти компанії у Facebook* (14 млн лайків) та Twitter (1 млн передплатників). Це серйозне досягнення для виробника дитячих іграшок, якщо врахувати, що ці платформи забороняють реєструватися особам віком до 13 років.

Lego у соціальних мережах. Інфографіка: Instagram, YouTube, TikTok

Для кожної платформи Lego створює унікальний контент.

  • Відео на YouTube присвячені збиранню конструкторів та ігор.
  • Сторінки в Instagram та Facebook зосереджені на особистих історіях, трендах та колабораціях зі знаменитостями.
  • У Twitter та Facebook компанія веде кілька акаунтів, присвячених різним відгалуженням всесвіту Lego, наприклад Lego NinJago, Lego Marvel Game та Lego Batman Movie.

2008 року Lego також запустила сайт Lego Ideas, де користувачі можуть пропонувати концепції нових продуктів Lego. З того часу цю стратегію копіюють багато брендів.

І хоча користувачі скаржаться на чимраз більшу вартість наборів Lego та неекологічність пластикових іграшок, бренд, як і раніше, люблять майже у всьому світі.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Chartr

Читайте также:

Історія BBK Electronics: як бренди Oppo, Vivo, Realme та OnePlus завоювали світ смартфонів

Nvidia: історія бренду та його роль у розвитку штучного інтелетку

Історія Oculus: від підліткового хобі до порталу до метавсесвіту

Дотягнутися до зірок: історія зльоту та падіння Cameo