Як розміщувати рекламу в Telegram?

Відносини реклами й Telegram досить складні. У месенджера немає офіційного рекламного кабінету, а для розміщення постів потрібно домовлятися з власниками каналів або звертатися на біржі. Кому підійде рекламуватися на цій платформі та як це зробити розповімо нижче.

Переваги реклами в Telegram

  • Telegram – інстант-месенджер, так називають систему миттєвого доставлення повідомлень. Пости в «класичних» соціальних мережах на кшталт Facebook з часом губляться в стрічці користувача або взагалі не показуються на очі через особливості алгоритмів. Сповіщення в Telegram миттєво падають в смартфон користувача.
  • Telegram має гарне охоплення, кожен користувач підписаний в середньому на 5-7 каналів в месенджері. При розміщенні рекламного поста в декількох групах є шанс показатися кільком сегментам цільової аудиторії, які не перетинаються між собою.
  • Довірливе ставлення до контенту. Інакше користувачі Telegram не читали б занадто настирливий канал. Але й у лояльності є своя ціна — адміни груп не пишуть вночі, дозують комерційний і віральний контент і всіляко піклуються про користувачів. Тому рекламні пости викликають інтерес.
  • Також в Telegram зібрана активна аудиторія. Для порівняння: блогер може мати мільйон підписників в Instagram, але кілька тисяч в месенджерах. Отже, при такій же аудиторії ціна за рекламний пост виявиться нижче.

Недоліки та особливості

  • У Telegram немає офіційної рекламної платформи як у Facebook. На цьому полі працюють рекламні біржі та посередники, які допомагають вийти на потрібні канали та розмістити рекламу.
  • Власники Telegram-каналів — фізичні особи. Це може спричинити ризики та труднощі з оплатою.
  • Відсутність геотаргетингу. Місцевому бізнесу, наприклад власникам кав’ярень, салонів краси та нотаріусам, буде складно знайти свою аудиторію (але цілком реально).
  • Відсутність органічного зростання. На жаль, аудиторія каналів не росте сама по собі. Якщо адмін не займається просуванням, довгострокове співробітництво не має сенсу.

Як купувати рекламу

Попри відсутність офіційного рекламного кабінету купити нативну рекламу в месенджері можна декількома способами.

Безпосередньо через адмінів каналів

Всі хочуть заробити на рекламі, власники груп не виняток. Механіка наступна: шукаємо канал, який підходить за тематикою, обсягом і цільовою аудиторією, вивчаємо його статистику, а потім зв’язуємося з власником. Зазвичай посилання на обліковий запис або пошту вказується в описі каналу. Потім домовляємося про ціну та оплачуємо.

Плюси. Величезний вибір каналів, можливість знайти контент на будь-який смак і колір, а також поторгуватися з власниками.

Мінуси. Зазвичай адміни просять передоплату в розмірі 100% на карту або електронний гаманець. Тут можуть траплятися шахраї, які не мають відношення до каналу. Радимо ретельно перевіряти контакти та не вірити «менеджерам каналів», які першими пишуть в особисті повідомлення.

Через біржі реклами

Рекламні біржі — це посередники, які мають прямий вихід на Telegram-канали. Біржі відрізняються кількістю каналів, що надаються аналітикою та вартістю.

Плюси. Нема потреби шукати вручну контакти адмінів, фіксована вартість розміщення і гарантії публікації постів — біржа цінує свою репутацію.

Мінуси. На жаль, пул каналів обмежений — корисний у вузькій тематиці канал може бути недоступний на біржі. Також сервісу доведеться віддати до 15% вартості реклами.

Як вибрати канал для просування

Не можна просто так взяти й розмістити рекламу. Будь-яка активність починається з вивчення аудиторії та майданчиків — це закон маркетингу. Але в Telegram ситуація ускладнюється відсутністю виразної аналітики. Тому на першому етапі доведеться попрацювати руками та головою.

Аналіз починається з пошуку каналів певної тематики та вивчення об’єктивних показників охоплення (метрики). З темою, я думаю, все зрозуміло — клініки шукають групи з медицини, digital-агентства – маркетингові майданчики.

З метриками складніше. Користувачеві Telegram доступні два показники — кількість підписників і кількість переглядів одного поста (око під текстом). Число переглядів неунікальне — це значить, що їх могли накрутити кілька фанатів, які пару сотень разів зайшли помилуватися на пост.

Орієнтуйтеся на наступне. По-перше, кількість переглядів поста повинна становити не менше третини всіх підписників. По-друге, канал повинен випускати не менше 15 постів на місяць, інакше є ризик, що він живе колишньою славою.

Якщо не хочеться займатися ручною роботою, можна скористатися спеціальними сервісами. Найчастіше використовують:

  • Tgstat — безкоштовний сервіс. Там можна подивитися кількість підписників, охоплення всіх постів, індекс цитування — показник авторитетності каналу на основі згадок на інших майданчиках і рівень залученості аудиторії.
  • Telemetr — просунутий і платний інструмент з величезним функціоналом, включаючи аналіз постів, які просували конкуренти.
  • Telega.in — сервіс аналітики із середнім функціоналом і біржа реклами.

Як відстежувати аналітику з реклами

Будь-яка реклама любить підрахунки, інакше навіщо це все. Ось які є варіанти:

  • Якщо мета посту — промо Telegram-каналу, подивися приріст підписників після опублікованого поста.
  • Вів на сайт — зазирни в Google Analytics і подивися вкладку «Джерела переходу». Не забувайте розмічати посилання за допомогою UTM-міток для відстеження.
  • Детальну аналітику також можна дивитися в сервісах — вони допоможуть швидко і точно визначити віддачу від реклами.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»

7 техногігантів із США зрівнялися з 5 країнами за часткою в індексі ACWI

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія