Весняна чистка: як прибрати цифрове сміття зі свого комп’ютера або смартфона

В реаліях карантину багато зайнялися прибиранням і навели порядок навіть в тих куточках будинку, до яких руки не доходили роками. Чому б не зробити те ж саме з цифровим простором? Ми не будемо описувати очевидні речі на кшталт видалення зайвих зображень та документів з робочого столу вашого комп’ютера. Натомість розповімо про неочевидні моменти.

Вимкніть повідомлення

Це знайоме багатьом: новий додаток запитує у вас дозвіл на посилання повідомлень і отримує його. Через якийсь час він починає повідомляти про знижки на підписку, і це дратує, але не настільки, щоб цілеспрямовано відключити повідомлення. Однак вони продовжать відволікати вас і далі, тому краще зайти в налаштування і вибрати сервіси, які зможуть сповіщати вас про що-небудь. Найкраще залишити це право тільки за додатками для спілкування. Виняток можна зробити для одного улюбленого додатка з новинами.

Впорядкуйте теку з фотографіями

Зараз фотографії робити простіше, ніж коли-небудь, тому на наших смартфонах зберігається безліч знімків. Причому багато з них майже однакові, але ми не можемо визначитися, які вийшли краще, і залишаємо все.

В результаті знаходити потрібні кадри стає складніше. В цьому трохи допомагає штучний інтелект: Apple непогано вміє шукати фотографії по людях, подіях і локаціях, Google робить ту ж роботу ще краще, але з компромісами в питаннях конфіденційності. Однак якщо вам хочеться, щоб знімки не просто зберігалися, а й були зручні для перегляду, доведеться їх почистити.

Видаліть непотрібні скріншоти, залиште один з 15 схожих заходів і тільки найефектніші Селфі. Це не тільки спростить управління фотографіями, але також заощадить місце в хмарних сховищах.

Налаштуйте менеджер паролів

Жити без менеджера паролів небезпечно. Запам’ятати дані для входу на всі потрібні сайти неможливо, тому багато людей зізнаються, що використовують один і той же пароль для «неважливих» платформ.

Але хакери часто крадуть логіни та паролі з одного сайту, щоб зламати інший. Звантажте менеджер паролів на зразок 1Password або Dashlane: зазвичай вони зручніше, ніж вбудовані рішення від Apple і Google. Крім того, виділіть час, щоб замінити прості паролі на більш надійні.

Увімкніть двофакторну аутентифікацію

Двофакторна аутентифікація вимагає вводити не тільки пароль, але й одноразовий код. Так вона покращує захист від фішингових атак. Постарайтеся уникати отримання кодів в текстових повідомленнях: замість цього встановіть програму на зразок Authy або застосовуйте спеціальні інструменти у своєму менеджері паролів.

Увімкнути двофакторну аутентифікацію потрібно як мінімум на таких сайтах, як Amazon, Twitter, Facebook і Google. Якщо ви бажаєте додатково себе убезпечити, використовуйте YubiKey, невеликий USB-ключ, який робить те ж саме, але швидше.

Відпишіться від непотрібних розсилок

Як і повідомлення, непотрібні електронні листи сильно шкодять продуктивності. Здається, що простіше їх видалити, ніж відкривати та відмовлятися від розсилки, але в довгостроковій перспективі більше часу вам збереже саме другий варіант. Перегляньте видалені листи та відпишіться від непотрібних.

Дізнайтесь, чи не зламував чи хто-небудь вашу пошту

Це просто: зайдіть на сайт Have I been pwned? і введіть всі свої email-адреси. Якщо злом виявиться, відразу ж поміняйте пароль.

Подумайте про видалення облікового запису в Facebook

Так, Facebook – це важливий майданчик для спілкування, а також ключ до входу на безліч сайтів. Але водночас це джерело не найкращих цифрових тенденцій: від маніпулятивних повідомлень до нескінченного гортання стрічки новин.

Якщо видалення профілю здається неможливим, хоча б відмовтеся від додатку. Це дозволить зрозуміти, чи дійсно ви потребуєте Facebook або заходите туди просто тому, що ця соцмережа завжди під рукою.

Зменште відстеження з боку Google

Google зберігає всю історію у відкритому доступі, її можна побачити на сайті Google Мої дії. Ця сторінка покаже всю вашу активність, яку зафіксував Google: від вебпошуку до перегляду роликів на YouTube.

Гарна новина полягає в тому, що можна легко стерти старі записи, налаштувати автоматичне видалення нових або взагалі заборонити компанії відстежувати ваші дії.

Видаліть завантаження

В теці з завантаженнями часто панує хаос, тому що в неї потрапляють абсолютно всі завантажені файли. Як правило, вона швидко заповнюється, і з кожним днем ​​розібрати її стає все складніше через документи що постійно прибувають. При цьому серед них можуть загубитися дійсно важливі, так що не видаляйте всі файли відразу — спочатку перегляньте їх і збережіть необхідні в іншому місці.

Перевірте сторонні інтеграції

Регулярно перевіряйте та очищайте сторонні сайти та додатки, які використовують дані Facebook або Google ID для входу в систему. Надання цієї інформації прискорює створення облікових записів, але варто провести ревізію і відкликати доступ до сайтів і додатків, якими ви давно не користувались.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Guardian

Читайте также:

Дослідження: штучний інтелект і машинне навчання є обов’язковими для нових засобів безпеки

Як світ використовує технології відстеження контактів для боротьби з COVID-19

8 сервісів для організації віддаленої роботи

Як коронавірус трансформує онлайн знайомства і секс