Вплив сучасних технологій на пошук другої половинки

На сьогоднішній день сайти та додатки для знайомств набули великої популярності. Більшість знайомств молоді люди здійснюють в інтернеті. Видання The Economist дослідило тему того, як змінилися романтичні взаємовідносини з появою інтернету, а також розповіло як сервіси знайомств та побачень заробляють гроші на тих, хто відчайдушно шукає свою половинку в мережі.

Персонівізована реклама ось уже кілька століть підряд являється основою газетного бізнесу. Але час не стоїть на місці і подібні оголошення все частіше можна знайти в інтернеті. На 2018 рік інтернет реклама значно потіснила газетні оголошення. Це мало свій вплив на людські відносини. Раніше завдяки персонівізованій рекламі здійснювався лише 1% шлюбів в США. Сьогодні третина, а то й більше молодих людей США знайомляться в інтернеті, а потім і одружуються.

В 2010 році розпочався бум на інтернет-знайомства і вже тоді вони значно потіснили університети, церкви, офіси як місця для пошуку другої половинки. Навіть бари та ресторани втратили свої позиції. А серед одностатевих пар знайомство в інтернеті складає аж 70%. Мабуть, через певні стереотипи, що склалися в реальному світі.

«Це безперечно, революція в процесі пошуку партнера» – вважає Рубен Томас (Reuben Jack Thomas), соціолог з Університета Нью-Мексико.

Протягом століть вибір партнера для шлюбу обмежували місцезнаходженням, родинними вказівками, соціальним статусом. Тільки в XIX-XX століттях на Заході такі обмеження відійшли на другий план. Світське життя значно розширило вибір своєї половинки. Виїхавши з села перед молодими людьми постала інша проблема: як зрозуміти, чи є щось спільного між партнерами? Чи варто витрачати свій час на конкретну людину?

Ще в 1995 році з’явився американський сайт для знайомств match.com, де людина відповідала б на задані їй в анкеті питання. Спочатку сайт був популярним серед представників ЛГБТ, але згодом набрав популярності і серед гетеросексуальних пар. Люди все частіше знаходили один одного завдяки цьому сервісу.

В 2010 році сайти знайомств адаптувалися на мобільних пристроях. В 2013 році з’явився стартап знайомств Tinder. Його суть полягала в тому, що люди вибирають свого потенційного партнера завдяки так званим «свайпам». Ця ідея прижилась і її перейняли й інші дейтінг-сервіси.

Такі додатки для мобільних телефонів більш зручні та індивідуальні. Знайомства стали швидкими, тому що стало легко знайти партнера, який живе недалеко від вас. Індивідуальними вони стали через те, що телефон — це, все ж таки, особиста річ. Він завжди з вами, ви у будь який момент можете включити камеру та послати фото потенційному партнерові. Саме по цій причині мобільні знайомства можна вважати також і більш публічними. Якщо раніше побачення обмежувалися певним місцем та часом, то тепер таких обмежень немає. Ви можете домовитися про зустріч де завгодно і це не викличе почуття незручності і тому подібне.

Реакція на онлайн-знайомства в інших країнах

Проте, попри всі переваги, суспільство не так однозначно реагує на онлайн-знайомства. Американці тут на першому місці, німці ж пасуть задніх. У країнах, де батьки вибирають чоловіка або жінку дитині, на диво сучасні мобільні додатки також користуються великою популярністю. Ю Вон (Yu Wang), засновник китайського додатку для знайомств Tantan розповідає про те, що в Китаї практично не знайомляться в реальному світі, все перейшло в онлайн.

«Якщо ви в Китаї почнете фліртувати з незнайомцем, вас невірно зрозуміють. Користуючись Tantan, у вас більше шансів на успішне знайомство. Якщо ж нічого не вийде, ви принаймні не втратите обличчя» – говорить Ю Вон.

У лютому в додатку зареєструвалося 20 мільйонів користувачів, багато з яких знайшли собі пару для життя.

«Tantan дуже сильно впливає на суспільство» – додав Вон.

Нажаль рівень популярності дуже складно проаналізувати. Компанії надто рідко розкривають всі карти та публікують дані. Ринок додатків для знайомств на сьогоднішній день складає $4,6 мільярдів. З кожним роком ця цифра лише росте та продукт набирає свою конкурентоспроможність. Дохід компанії Match Group, що керує Tinder, в 2017 році склав $1,3 мільярдів. Для зрівняння, майже такий самий дохід мають продавці презервативів в США.

Tinder має хорошу статистику серед користувачів по всьому світу. А що ж з іншими сервісами? Інші подібні сервіси намагаються йти в ногу з часом. Такі компанії, як Bumble та Facebook набувають популярності.

Усі переваги таких додатків для знайомств відчувають на собі люди, яким важко знайти партнера по тим чи іншим причинам у зв’язку зі своїм емоційно-психологічним чи фізичним станом. Такий спосіб пошуку партнерів також все зробив простішим для одностатевих пар, оскільки такі зв’язки являються або незаконними або соціально неприйнятними у багатьох країнах світу. Тепер завдяки таким додаткам, знайти пару людям з нетрадиційною орієнтацією набагато простіше та безпечніше.

Інтернет дозволяє знайти друзів або пару за інтересами та спільними поглядами на життя або за спільними поглядами на секс та інше. Є навіть такі сайти знайомств, де можна знайти одразу ж кілька партнерів одночасно. Є сайти, де жінка шукає чоловічої підтримки для своєї дитини, але романтичних відносин вона не шукає. Є окремі сервіси для веганів, євреїв, християн, мусульман та прихильників Дональда Трампа.

Наскільки такі віртуальні знайомства зробили людей щасливішими достеменно невідомо. Але вчені Гарвардського та Чикажського університетів в 2013 році стверджують, що пари, які спілкуються в мережі до свого шлюбу, розлучаються набагато рідше, ніж пари, що познайомилися в реальному житті.

Пари, які познайомилися онлайн почувають себе щасливішими та впевненішими у шлюбі. Близько мільйона жителів США, які познайомилися зі своїми другими половинками в мережі, побудували більш щасливе та міцне сімейне життя. Такий результат підтверджують вчені Стенфордського університету Рубен Томас (Reuben Thomas) та Майкл Розенфельд (Michael Rosenfeld). І дійсно, пари, які познайомилися в інтернеті самі ж зізналися що такі відносини міцніші, а ще розлучень серед таких пар було менше. Розенфельд також помітив, що гетеросексуальні відносини, які зародилися по інтернет-переписці значно швидше переростають у повноцінний шлюб.

Все насправді логічно. В реальному житті ми знайомимося з людьми, які в певному сенсі схожі на нас — наприклад, ми працюємо в одному офісі або ж маємо спільних знайомих. Онлайн же ми знайомимося із незнайомцями, але з такими ж спільними інтересами, а інколи, в цьому випадку їх навіть більше. Це набагато важливіше – вважає Джесс Карбіно (Jess Carbino), соціолог Bumble.

Крім усього іншого, люди шукають собі партнера по релігійним поглядам. Освіченість та вік теж відіграють свою роль. Дослідники з Мічіганського університету Елізабет Брач (Elizabeth Branch) та Марк Ньюман (Mark Newman) на основі повідомлень в одному з найбільших додатків для знайомств визначили, кому віддають перевагу користувачі.

Частіше за все пишуть дівчатам 18-25 років. Більш старша категорія дівчат вже не користується таким попитом. З чоловіками ж все навпаки — їх популярність росте до 50 років, а потім починає поступово спадати. Чоловікам, які закінчили аспірантуру пишуть частіше. Дівчата, які захистили дисертацію не визивають надто великого зацікавлення у чоловіків.

Всі ці факти закономірні та трішки сумні. Тим не менш, це тренди, на які користувачі орієнтуються при виборі своєї другої половинки. Адже для них головне — знайти людину за власними вимогами та по інтересам.

Жозуе Ортеге (Josue Ortega), соціолог із Ессекского університету вважає, що інтернет пропонує широкий вибір людей. Саме завдяки інтернету збільшилася кількість міжрасових шлюбів. «Мережа, це як незнайомий великий бар, куди може навідатися кожен. У ньому більше різноманіття.» – сказав він.

Але в такому «барі» не до всіх відносяться однаково. Брач та Ньюман помітили, що користувачі будь-якої раси прагнуть познайомитися з азіатками та є і протилежна залежність — темношкірі чоловіки користуються більшою популярністю, ніж темношкірі жінки.

Недоліки онлайн-знайомств

Багато користувачів з радістю користуються сервісами онлайн-дейтінгу, проте цілком усвідомлюють усі недоліки таких знайомств. Люди, яких опитав The Economist часто скаржаться на фізичну втомленість, коли гортають фото з незнайомцями та зневірюються після невдалих побачень. Багато почуваються самотніми. До інтернету знайомства були більш соціалізованими. Люди ходили в гуляти в цікаві людні місця, щоб добре провести час. Зараз же такі походи стають рідкістю.

Нові сервіси, що розвиваються шукають способи, щоб зробити людей щасливішими. Hinge, мобільний додаток від Match пропонує користувачам відповісти на три коротких запитання при реєстрації, при цьому подаючи ідею для розмови при знайомстві людей один з одним. Luna ввела свою внутрішню валюту Stars, чим нагороджують користувачів за ввічливе спілкування одне з одним. Stars можна використати для повідомлень VIP користувачам, перерахувати їх на благодійні цілі, або ж навіть вивести у вигляді готівки.

Існують і інші проблеми. Директор Tantan непокоїться про те, що 5% користувачів ніколи не знайдуть собі пари. Чоловікам в онлайн-сервісі Tantan подобаються близько 60% жінок, тоді коли жінкам подобаються лише 6% чоловіків. Жінки, які виглядають менш привабливо отримують такий же рівень уваги, як і найпопулярніші чоловіки, – ділиться висновками Вон.

Чоловіки з низьким рейтингом так і не знаходять свою половинку. До такого висновку дійшли Ньюман і Бранч. Чоловіки та жінки звертають увагу на тих, у кого рейтинг на 25% більше, ніж у них самих. Для жінок, які виглядають не так сексуально ця схема може спрацювати. Для чоловіків, які виглядають не найкращим чином, таке положення справ безперспективне.

«Я думаю, що цим 5% буде складно допомогти» – каже Вон

Але Tantan буде й далі вдосконалюватися. Мобільний онлайн-сервіс використовує всі дані користувача: фото, відео, інформацію в профілі, деталі біографії, відслідковує усі вподобання та лайки, повідомлення для дослідження алгоритму, який буде ефективніше підбирати пару та шукати людей, які не лише симпатизують один одному, але й таких, які можуть просто невимушено поспілкуватися на спільні теми за чашечкою кави.

                                                                          Кадр з фільму “Ігри розуму”

У фільми «Гра розуму» є сцена, де Джон Неш пропонує своїм приятелям-математикам познайомитися з дівчиною в барі. Але вони мають вибрати наступну стратегію: підійти до менш привабливої дівчини, а не ломитися усім до найсимпатичнішої для знайомства. Якщо всі почнуть приставати до симпатичних, а ті їх продинамлять, тоді і їх менш сексуальніші подруги зроблять те ж саме. Ця сцена не дуже подобається людям, що знають значення фрази «рівновага Неша» в теорії гри, оскільки це не той випадок. Але цей епізод з фільму надихнув Вона. Він досліджує весь ринок та дані, щоб запропонувати хороших партнерів кожному.

Якщо Вону вдасться все реалізувати, тоді Tantan стане ще кращим для малопривабливих людей та сам Вон матиме з цього вигоду у вигляді збільшення аудиторії онлайн-сервісу. Багато користувачів користуються різними дейт-програмами одночасно. Якщо людина побачить, що одна з програм підбирає їй пару ефективніше за інших, то людина може видалити решту подібних програм та розповість про це друзям. Найкращі продукти отримають свою винагороду.

Звести усю романтику в числа – це не зовсім коректний вчинок. Але багато феноменів в сучасному світі насправді легко пояснити за допомогою об’єктивних даних та цифр. Головне – знайти дані, які зроблять це краще за всіх і тут компаніям прийдеться трохи помізкувати над цим. Що ж це буде? Вимірювання пульсу людей при першій зустрічі? Час, який люди витратили на перше побачення? Пропущені станції метро на шляху додому?

Пора зізнатися, що любов не вимірюється в цифрах, а дорога до щастя завжди буде складною та тернистою. Але все ж, уявіть, наскільки усі стануть щасливими, якщо орієнтуватися серед цього шляху стане простіше, ніж будь-коли раніше.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Economist

Читайте также:

Як влаштовані найкреативніші програми для знайомств

Історія Discord: шлях з невдалої гри до соціального хабу для всіх

Як взаємопов’язані технології та брехня — дослідження

Як пандемія COVID-19 може змінити офісний простір в майбутньому