Неперервно слідкуйте за здоров’ям, лікуйтеся і працюйте дистанційно – нові патентні заявки Amazon, Microsoft, Apple та Google

Майже через три роки після того, як робота з дому стала нормою, відеодзвінки все ще можуть викликати незручність: куди все-таки потрібно дивитися? На камеру, щоб імітувати зоровий контакт, хоч ви просто дивитеся в чорну точку? Або людей на екрані, через що ваш погляд буде опущений вниз? Zoom знайшов рішення та вже подав заявку на реєстрацію патенту.

Ці та інші ідеї – в огляді патентних заявок технологічних гігантів.

Amazon: хоче знати, де болить

Гігант онлайн-торгівлі подав заявку на патент технології телемедицини, яка дозволить лікарям отримувати більш інформативні фотографії хвороб пацієнтів.

По суті, пацієнти будуть отримувати автоматичні інструкції про те, що саме і як сфотографувати, а потім надсилати знімки лікарю для аналізу. Наприклад, якщо лікареві потрібно оглянути на задню стінку горла, система Amazon надасть пацієнтам зразки фотографій і супроводжуватиме процес аудіоінструкцією, під яким кутом зробити знімок.

«Наявні системи телемедицини забезпечують обмежений зворотний зв’язок із пацієнтом, який робить знімок. Це погіршує досвід користувача як для пацієнта, так і для лікаря і потенційно може призвести до невірних діагнозів та інших помилок», — йдеться в патентній заявці.

Схема: Бюро за патентами та товарними знаками США

За останні кілька років Amazon швидко зміцнила свої позиції у сфері охорони здоров’я. Наприкінці 2019 року компанія відкрила Amazon Care, свій власний сервіс, що пропонує особисті візити до лікарів, за яким відбувся запуск Amazon Pharmacy наприкінці 2020 року.

Попри закриття проєкту Amazon Care у серпні, угода з купівлі One Medical за $3,9 млрд це компенсує, якщо вдасться подолати нормативні перешкоди: у постачальника первинної медичної допомоги понад 750 тис. клієнтів.

Корнеліо Еш, аналітик з акцій William O’Neil, зазначає: проблема полягає в тому, щоб знайти рівновагу між телемедицею та візитами до лікаря. Хоча телемедицина стала неймовірно популярною у перші дні пандемії, виявилося, що класти всі яйця в один кошик — не найдоречніша стратегія, зазначає він.

Приклад — злиття постачальника віртуальних медичних послуг Teladoc та компанії з управління цифровою охороною здоров’я Livongo: після операції на $18 млрд у 2020 році компанія зазнала мільярдних збитків та знецінилася.

«Найкращий варіант – поєднувати стаціонарне лікування та телемедицину, – каже Еш. — Просто віртуальний проект не спрацює. Тому що інші гравці на ринку вже припустилися цієї помилки».

Інша проблема пов’язана з конфіденційністю. Будь то медичні записи, зареєстровані в One Medical, або фотографія таємничої висипки на нозі, зроблена для лікаря, в Amazon може накопичитися багато даних про користувача.

Федеральне законодавство США забороняє Amazon використовувати дані пацієнтів за межами One Medical, але, враховуючи кількість скандалів, пов’язаних з конфіденційністю, в інших підрозділів, це може бути викликати деяку частку скептицизму.

Zoom та Microsoft: вся увага на вас

Майже через три роки після того, як робота з дому стала нормою, відеодзвінки все ще можуть викликати незручність: куди все-таки потрібно дивитися? На камеру, щоб імітувати зоровий контакт, хоч ви просто дивитеся в чорну точку? Або людей на екрані, через що ваш погляд буде опущений вниз?

Zoom намагається усунути цю незручність та подала патент на відповідну технологію. Вона призначена для того, щоб продовжити зоровий контакт за допомогою панелі, що «перетягується», яку можна розмістити у верхній або нижній частині екрана, залежно від того, де знаходиться камера. Ціль, за словами компанії, полягає в тому, щоб створити враження, що учасники не «дивляться в порожнечу» під час важливих розмов.

Тим часом Microsoft намагається розв’язати саму проблему в інший спосіб. Корпорація подала патент на технологію, яка застосовує «методи налаштування погляду» до людей під час відеоконференцій. Вони відстежуватимуть і змінюватимуть «очі, позу голови та верхню частину тіла» користувача, щоб «вводити невербальні комунікації, які зазвичай втрачаються при використанні відеоконференцзв’язку».

З погляду непрофесіонала, методи організують екран для доповідача так, щоб здавалося, що всі учасники дивляться на вас, і створює над обличчям повідомлення «поза екраном», зазначивши, що користувач дивиться убік.

Zoom (ліворуч) та Microsoft (праворуч). Схема: Бюро за патентами та товарними знаками США

Щоразу, коли (або якщо будь-коли) ці рішення будуть впроваджені, користувачі самі будуть визначати, яким з них віддати перевагу. Але відколи робота з дому стала нормою, Zoom і Teams рухалися в одному напрямку. Дослідження показують, що Zoom зберігає лідерство, залучаючи мільйони відвідувачів на свій сайт та збираючи більше пошукових запитів, ніж конкурент.

У будь-якому випадку, оскільки багато компаній повільно, але вірно повертають роботу в офісі, через рік або близько того технологія відеоконференцій з візуальним контактом може бути замінена взаємодією в реальному житті.

Apple та Google: зелений сік, йога та постійний моніторинг

На початку року люди ретельно займаються фітнесом, щоб досягти поставлених на рік цілей. І технологічні компанії не бажають відставати.

Так, Google придивляється до моніторів-вкладишів у вуха, які можна використовувати як фітнес-трекери. За допомогою вушного термометра та інших датчиків пристрій збирає дані про дихання користувача, приймання їжі, жування, питво, кашлі або чхання, і надсилає інформацію про стан здоров’я на його телефон або смартгодинник.

Зокрема, вони можуть відстежувати кількість спалених калорій протягом дня або визначити, якщо користувач задихатиметься, і викликати екстрені служби.

Навіть не попавши у вухо користувача, Google все одно хоче його слухати. Компанія хоче запатентувати спосіб відстежувати дані про дихання та частоту дихання за допомогою «вимірювання руху за допомогою сонара». Більше не доведеться носити розумний годинник або монітор: технологію можна впровадити у пристрій, який знаходиться поряд з користувачем, наприклад телефон або розумний будинок, щоб відстежувати дихання та рухи.

Цей винахід може з’явитися швидше раніше, ніж пізніше: у жовтні Google придбала Sound Life Sciences, стартап із Сіетла, який створив програму для моніторингу дихання.

Вбудований у вухо монітор Google (ліворуч) та технологія відстеження за допомогою сонара (праворуч).

Google – не єдина компанія, яка зайнялася здоровим способом життя. Apple подала патент на термоактивовані електроди, які точніше вимірюють фізіологічні показники, включаючи кров’яний тиск та частоту серцевих скорочень. Це робиться не тільки для того, щоб зробити Apple Watch кращим: деякі варіанти використання, запропоновані Apple, включають навушники з кріпленням за вухом, навушники-вкладиші та ваги.

У Apple і Google завжди були дуже різні підходи до пристроїв для здоров’я і хорошого самопочуття, зазначає Боб Білбрук, технічний аналітик і CEO консалтингової компанії Captjur. У той час як Apple в цілому продовжує розробку в галузі медичних технологій усередині компанії, Google співпрацює з Samsung і придбала FitBit, щоб заявити про себе на ринку розумного годинника.

Хоча електроди Apple, швидше за все, поставлятимуться з «яблучним» логотипом, розробки від Google можуть бути представлені як продукт FitBit або Samsung, каже він.

«Google начебто вирішила: «Насправді нам не потрібно там бути присутніми, ми можемо надати технології для поліпшення цього напряму і дозволити іншим партнерам вийти на ринок», – пояснює Білбрук.

У будь-якому випадку, за словами Білбрука, в обох компаніях достатньо можливостей спробувати щось нове в галузі медичних технологій, навіть в умовах економічної рецесії, що насувається. У той час як такі компанії, як Peloton і Tempo, мають труднощі з відкриттям тренажерних залів, люди, швидше за все, не перестануть носити розумний годинник.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Patentdrop

Читайте также:

Другий етап Фонду підтримки Google для стартапів в Україні

Останні оновлення Gemini: розширення ключових функцій для більшої кількості мов і країн

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»