Перестаньте телефонувати людям — у них же є смартфон

Томас Рікер з видання The Verge вважає, що телефонувати комусь посеред робочого дня — це анахронізм, якого треба позбутися. І ось чому.

В потоці сучасних комунікацій у вас є можливість написати електронного листа, скористатись WhatsApp, Facebook, iMessage, Skype і навіть відправити повідомлення із власного годинника Apple Watch. Для чого ви телефонуєте людям? Особливо, якщо це стосується робочих питань, – запитує Рікер.

Проблема концентрації сьогодні, коли багатозадачність стала головною рисою часу і нашим цифровим прокляттям, і без того стоїть доволі гостро. Телефонний дзвінок — це від 5 хвилин до півгодини втраченого часу, адже ця комунікація не асинхронна і персоніфіковано-центрична. Присутність в реальному часі — ознака ХХ століття, але ніяк не ХХІ.

Ще один спосіб спілкування, про який радить забути журналіст The Verge, — це голосова пошта. Вона була вкрай популярна в діловому середовищі наприкінці ХХ століття. Але це не означає, що хоча би хтось ще досі налаштовує автовідповідач та голосову пошту в 2015 році.

Ми більше не живемо у час мобільників-«розкладачок», в яких розмова починалась натисканням на зелену кнопку, а завершувалася після натискання на червону. Їхнім головним призначенням було здійснення голосових дзвінків в будь-який час доби і перевірка голосових повідомлень в окремій скриньці. З появою смартфонів уся комунікація перейшла в формат постійної та асинхронної. Секція із «обраними номерами» втратила свій початковий зміст. В більшості сучасних оглядів нового смартфона навіть не обговорюється такий параметр, як якість прийому голосових дзвінків чи робота мікрофону (як це було ще років 5-10 тому) — тому що це просто не має жодного значення для власника смартфону. Сучасний телефон — це один великий додаток з різноманіттям вбудованих сервісів. Навіть якщо ви не користуєтесь усіма, відсутність деяких із них вас би засмутила. Але точно не відсутність голосового спілкування по роботі.

Мобільні додатки, за зауваженням Рікера, змінили спосіб нашого спілкування та культуру комунікації як таку. Згідно з червневим звітом аналітиків компанії Ericsson, в США та Британії більшість власників смартфонів користуються голосовими комунікаціями, натомість японці та мешканці Південної Кореї надають перевагу текстовим комунікаціям. Кожен четвертий смартфон в Японії за весь цикл роботи жодного разу не використовується для дзвінків.

Є відмінність і в тому, як спілкуються різні покоління. Ті, чиє дитинство прийшлося на розквіт дротових телефонів, сприймають телефонні розмови як нормальну буденну складову реальності. Чим старіша людина, тим менше вона розуміє, як можна «говорити» телефоном окрім того, щоби просто подзвонити іншій людині. Мабуть, ви спостерігали це безліч разів на прикладі власних батьків чи старших родичів: замість коротко запитати одним реченням про ваші справи чи дати якусь пораду, вони телефонують і 10 хвилин розповідають про абсолютно нецікаві для вас подробиці.

Рікер не заперечує, що говорити із близькими друзями чи родичами так само важливо, як і раніше: визначні події особистого життя не варто повідомляти SMS-кою чи у Skype. Але якщо вже йдеться про близьке спілкування, то давайте краще поговоримо за допомогою відеозв’язку у Skype, FaceTime чи Viber. А для робочих питань і обговорень існує чат, месенджер або Slack.

До речі, нещодавно наша команда перейшла на використання комунікаційної платформи Slack замість месенджерів та електронної пошти.

Читайте также:

10 бизнес-трендов, которые стали знаковыми для 2010-ых

Большие надежды низкотехнологического смартфона

Тамагочи: к чему нас подготовили виртуальные питомцы

Называть людей «пользователями» неэтично и неактуально