Що таке частота оновлення монітора і чому це число завжди ділиться на 24?

Останнім часом все частіше можна зустріти на прилавках магазинів монітори з частотою оновлення картинки 144 герц. Що ж таке «частота оновлення»?

Частота оновлення — це те, скільки разів дисплей оновлює картинку за одну секунду. 60 Гц дисплеї оновлюють зображення 60 раз в секунду. Навіщо взагалі це потрібно? Нам всім прекрасно жилося при 60 герцових моніторах. Насправді все трохи інакше. Міф про те, що око людини здатне розрізняти лише 24 кадри — міф. Те ж стосується і 150 кадрів, про які так часто говорять останнім часом. Око людини здатне розрізняти понад 1000 кадрів в секунду, і до кінця не відомі точні цифри, тому наявність моніторів з частотою оновлення кадрів понад 60 Гц цілком виправдано.

FPS і герци — одне й те саме?

Ні. FPS (framerate per second) — число кадрів в секунду. Гра може працювати з числом кадрів 120, але якщо монітор підтримує лише частоту 60 Гц, половина кадрів будуть відкинуті та не показані користувачеві. І при цьому монітор з частотою 144 Гц може не розкривати себе, якщо гра буде мати меншу кількість кадрів. Саме тому, купуючи подібний монітор, варто задуматися і про те, щоб відеокарта вашого комп’ютера змогла «переварювати» гри зі 144 кадрами в секунду.

Чому в ігрових моніторах зараз використовують 144 Гц?

І дійсно, чому виробники вибрали саме число 120 або 144? Чому не 150 герців? Питання цікаве, і відповідь лежить на поверхні. 144 – це 24 помножене на 6. Всі наявні герцовки дисплеїв діляться на 24: 120 Гц, 144 Гц, 240 Гц, 360 Гц.

До слова, сьогодні компанія Nvidia в партнерстві з ASUS на CES 2020 представила дисплей з частотою оновлення кадрів 360 герців і технологією G-Sync. Його продажі почнуться у 2020 році, а вартість поки не розкривається. Але очевидно, коштувати він буде явно дорожче 700 доларів.

Чому ж числа ділять на 24? І звідки взагалі взялися ті самі 24 кадри?

Все почалося з того часу, коли частота оновлення картинки монітора залежала безпосередньо від частоти електрики. У США вона дорівнювала 60 Герців або 59,94 Гц, а в Європі 50 Гц. Звідки взялися цифри 60 і 50? На початку 20 століття США і ряд країн Азії вибрали стандартом 60 Герців (NTSC), а в Австралії та країнах Європи 50 Гц (PAL). Річ у тому, що саме починаючи з 50 Гц людське око перестає помічати мерехтіння лампи розжарювання.

При цьому фільми в США робилися з частотою 24 кадри. Ця цифра була взята практично зі стелі у вересні 1927 Комітетом номенклатури й стандартів США. В Європі ж фільми знімали з частотою 25 кадрів в секунду. Сьогодні сучасні монітори й телевізори мають частоту кадрів, яка ділиться на 60 або 24, просто тому, що стандарт NTSC став більш популярним у всьому світі.

До слова, ігри в далекі часи розроблялися в основному в США і Японії, тому вони адаптувалися під стандарт NTSC і працювали з 60 Гц моніторами. У зв’язку з цим гравці в Європі могли відчувати уповільнення геймплею на 17%, розробники ігор адаптували їх під 50 Гц, але це призводило до необхідності переписувати код і появи багів в іграх. А щоб поправити проблему зі звуком, було прийнято ділити фреймрейт на 1,001, саме тому можна зустріти фреймрейти 59,94, 29,97, 23,976.

Чого чекати в майбутньому?

Можна очікувати появи екранів з оновленням картинки 480 Гц, 600 Гц і навіть 720 Гц. Однак це станеться не скоро, адже процес збільшення кадрів вдаряє в першу чергу по виробниках заліза — це серйозний виклик. Не кожна відеокарта здатна показувати без затримок 4K-відео при 60 кадрах в секунду, тому чекати широкого поширення навіть моніторів з 360 Гц частотою в найближчі пару років не варто.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Epic Games назвала топ-20 ігор 2023 року

Новинки геймерської індустрії з виставки CES 2024

Як відеоігри допомагають знайти роботу

Пристрій для усвідомлених сновидінь дозволить працювати навіть уві сні