Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: ритейл

Trend Hunter — одна з найбільших спільнот, яка займається відстеженням трендів та інновацій. Вона заснована в Канаді у 2005 році письменником та аналітиком Джеремі Гутче. На цей час проєкт об’єднує майже 300 тисяч мисливців за трендами, науковців і футуристів.

Щорічно Trend Hunter готує масштабний огляд найзначніших трендів у різних галузях — від бізнесу до харчових продуктів та мистецтва. У цьому матеріалі ми розповімо про головні тенденції року у сфері ритейлу.

Звіт включає тренди (перспективні можливості в галузі), інсайти (мотивацію користувачів, їх переконання та точки тертя, що стоять за цією можливістю), приклади, а також оцінку (середній бал, який враховує новизну тренду, активність користувачів, що взаємодіють із тематичними статтями, та популярність тренду всередині категорії).

«Покупний» досвід

Бренди формують офлайн або онлайн досвід для шопінгу.

Тренд. Досвід, що купується — це найновіший вид споживчого досвіду для клієнтів. Купувати можна скрізь: від готельних номерів до кулінарних шоу.

Інсайт. Споживачі все частіше очікують, що бренди підлаштовуються під їхній спосіб життя та споживчі звички у соціальних мережах. Більш автентична взаємодія підвищує лояльність до бренду серед споживачів.

  • Відеоролики про люксові товари з можливістю купівлі. Instagram запросив Селін Діон для своєї першої рекламної кампанії покупок у додатку.
  • Орендоване житло з можливістю купівлі. Aesthetic Pursuit здійснює продаж за допомогою Airbnb.
  • Корейські готелі із можливістю покупки. Всі меблі в D&Department Jeju від Arario можна купити.
  • Інтерактивні кулінарні шоу з можливістю купівлі. На порталі Walmart Cookshop представлені відеоролики за участю знаменитостей.

Оцінка: 8,5.

Шопінг прямо з дому

Бренди використовують можливість візуалізації продуктів прямо у споживачів вдома.

Тренд. В епоху COVID-19 компанії запускають віртуальні «магазини з дому» для просування товарів на ринку. Гейміфіковані платформи приваблюють ігровою інтерактивністю та комфортною обстановкою, яка розважає споживачів та дозволяє візуалізувати продукт у домашньому просторі.

Інсайт. Оскільки заходи у зв’язку з COVID-19 сильно обмежують офлайн ритейл, споживачі стали звертатися до онлайн-покупок для задоволення своїх повсякденних потреб, з бажання перестрахуватися або позбавити себе зайвого клопоту. Усвідомлюючи потенціал технологій у віртуальному середовищі, багато хто прагне отримати «імерсивний» цифровий досвід. Попит на нього обумовлений потребою в розвагах, які відволікають у скрутні часи.

  • Mashable Home – віртуальний шопінг з товарами від Walmart
  • Віртуальні ескейп руми. IKEA закликає користувачів Snapchat спробувати вибратися з захаращеної кімнати.
  • Віртуальні бьюті-бутіки. Захопливий шопінг на віртуальній віллі BareMinerals.
  • Віртуальний будинок для шопінгу. Sam’s Club відтворює будинок Гризвольдів із культової американської комедії «Різдвяні канікули».

Оцінка: 8,3.

Віртуальні лабораторії

Віртуальні інноваційні лабораторії дозволяють споживачам віддалено тестувати та розробляти продукти.

Тренд. До пандемії бренди в різних галузях експериментували з лабораторіями, де могли демонструвати та випробовувати найінноваційніші продукти та ідеї серед споживачів. Тепер вони роблять те саме, але віртуально — тоді як ритейлери, як і раніше, обмежені у виборі способів створення споживчого досвіду в магазинах.

Інсайт. Минулого року споживачі були змушені звертатися до онлайн-сфери більше, ніж будь-коли, і брендам довелося швидко перенести свої технології з офлайну. Споживачі очікують, що бренди запропонують їм їх усі – від доступних цін до зручності та індивідуального підходу.

  • Віртуальні лабораторії краси. Skin School та лабораторії Clinique пропонують імерсивний споживчий досвід.
  • Віртуальна лабораторія помади Lip Labs. Програма Lip Lab At Home допомагає людям створювати помади на індивідуальні запити разом з експертом.
  • Лабораторія намиста Missoma поєднує красу та технології.
  • Лабораторія дизайну віртуальних подіумів. Лабораторія LKM розробляє середовище для віртуальних подіумів та багато іншого.

Оцінка: 8,0.

Еко-рітейл

Бренди пропонують екологічні рішення у магазинах.

Тренд. Щоб продемонструвати небайдужість до екологічних проблем, деякі бренди впроваджують у своїх магазинах екологічні дизайнерські рішення — від заборони використання пластику до впровадження використання сонячної енергії.

Інсайт. У міру зростання занепокоєння споживачів зміною клімату та його наслідками вони покладають надії про позитивні рішення, зокрема й на бренди. Розуміючи, що екологічні проблеми викликані більшою мірою інституційними факторами, ніж індивідуальними діями, споживачі все частіше очікують від брендів змін, спрямованих на зменшення їхнього впливу на довкілля.

  • Магазини меблів у форматі «біля будинку». Harajuku IKEA – перший у світі магазин IKEA у подібній концепції.
  • Магазини модного одягу з низьким рівнем впливу на довкілля. United Colors of Benetton використовує у своїх товарах перероблені природні матеріали.
  • Магазини косметики, що використовують енергію сонця. SoulTree відкриває в Індії флагманський магазин, орієнтований на екологічну безпеку.
  • Екологічне пакування для бакалії. Kroger переводить усі приватні марки продуктів на екологічне пакування.

Оцінка: 7,8.

Ритейл на сонячних батареях

Сонячна енергія все ширше використовується в ритейлі та ресторанному бізнесі.

Тренд. Роздрібні та ресторанні підприємства переходять у простори, що повністю працюють на сонячній енергії. Таким чином, компаніям вдається мінімізувати споживання шкідливої ​​енергії та одночасно задовольнити потреби екоспоживача.

Інсайт. Багато споживачів, особливо представники покоління міленіалів та покоління Z, усвідомлюють стан навколишнього середовища, загрозу забруднення та зміни клімату. Вони постійно підкреслюють, як важливо приймати екологічно раціональні рішення та беруться виробити відповідальний підхід у брендів. Таким чином, споживачі відчувають душевний спокій за турботу про навколишнє середовище і, як наслідок, вибирають бренди, які відбивають аналогічні цінності.

  • Магазини косметики, що використовують енергію сонця. SoulTree відкриває в Індії флагманський магазин, орієнтований на екологічну безпеку.
  • Ресторани на сонячних батареях. Ресторан McDonald’s у Діснейленді – перший у своєму роді.

Оцінка: 7,2.

Магазини у додатках

Бренди у Китаї співпрацюють з WeChat для створення споживчого досвіду у магазинах.

Тренд. У Китаї зростає використання WeChat для створення в магазинах торгового досвіду за допомогою цифрових можливостей. Такі партнерства дозволяють забезпечити більш гладку взаємодію з брендами з огляду на популярність WeChat. Покупці взаємодіють із товарами без необхідності завантажувати додаткові програми.

Інсайт. Експериментальний шопінг стає все більш пріоритетними для ритейлерів, оскільки вони все краще розуміють, як міленіали та покоління Z роблять покупки. Ці демографічні групи з більшою ймовірністю будуть використовувати бренди, які залучають їх до шопінгу за допомогою тих же цифрових звичок, які вони застосовують на постійній основі.

  • Ритейл у соцмережах. Burberry оголосила про створення інтегрованого у соцмережі роздрібного магазину у Китаї.
  • Навігатор змішаної реальності. iGO використовують доповнену реальність та 5G для комерційного шопінгу.
  • Віртуальна примірка форми брів. Perfect Corp. та Benefit Cosmetics створили AR-програму, яка допомагає змоделювати брови.
  • Всеканальна роздрібна торгівля в аеропортах. Платформа The Mall аеропорту Окленду підвищує продажі у постковідний період.

Оцінка: 7,6.

Нові горизонти у ритейлі

У віртуальному середовищі існує велика кількість можливостей для креативної презентації продукту

Тренд. Онлайн-середовище переходить межі естетичної уяви, дозволяючи існувати різним композиціям та ландшафтам, які без неї були б неможливими. Оскільки у зв’язку з COVID-19 роздрібні бренди переходять на повністю цифрову стратегію, багато хто з них використовує ці переваги.

Інсайт. Тяга до ескапізму досить яскраво виявляється у сучасних споживачів. Вони ведуть швидкий, технологічний спосіб життя. З настанням пандемії COVID-19 та пов’язаних з нею обмежень на пересування стає все важче зробити перерву та насолодитися зміною обстановки. Оскільки багато хто усвідомлює, що подорожі без крайньої потреби категорично заборонені, споживачі шукають способи втекти від рутини за допомогою своєї уяви.

  • Цифровий дизайн інтер’єрів. Онлайн-інтер’єри Reisinger Studio химерні та привабливі.
  • Архітектурні мрії концепції. Пітер Тарка використовує пастельні кольори, геометрію та сюрреалізм.
  • Цифрові будинки моди. The Fabricant вивчає перетин моди та технологій.
  • Модні віртуальні острови. Бренд NET-A-PORTER створив свій власний острів в Animal Crossing – New Horizons.

Оцінка: 7,0.

Рітейл «один-до-одного»

Магазини обслуговують по одному покупцю за раз, забезпечуючи безпечний та надійний інивідуальний споживчий досвід.

Тренд. На тлі пандемії рітейл зазнав серйозних змін. Одна з останніх тенденцій — зростання кількості магазинів та сервісів, що обмежують процес покупки двома людьми: працівником та покупцем. Це здійснюється як віртуально, так і особисто, і має такі переваги, як безпека та повна персоналізація.

Інсайт. Ідея персоналізованого сервісу за допомогою консультантів у рітейлі не нова, однак, оскільки вона є вузькою і не дозволяє максимально ефективно використовувати робочий час працівників. Історично склалося, що такі послуги стали можливими лише в елітному сегменті. Переваги цієї моделі з точки зору безпеки можуть сприяти її популярності у постковидний період. Крім скорочення часу на особисті зустрічі, концепція «один на один» також дозволяє споживачам отримати досвід особистої взаємодії.

  • Ефективна адаптація до e-commerce. Магазин жіночого одягу Editorial Boutique використав платформу Lightspeed для адаптації до онлайн.
  • Соло-шопінг. Продуктовий магазин Pop Up Grocer запровадив концепцію одиночного шопінгу.
  • Купівля автомобіля з дому. Genesis Concierge поєднує покупців автомобілів з персональним консультантом.
  • Сервіс запису у продуктові магазини.
  • Системи запису у спортивні магазини.
  • Віртуальна підготовка до весілля.

Оцінка: 5,9.

Підтримка у торгових центрах

Бренди полегшують підтримку бізнесу, розташованого у торгових центрах

Тренд. Через COVID-19 шукати та купувати речі у торгових центрах стало багато в чому неможливо. Це спонукало молли розробляти рішення, які допомагають споживачам купувати у місцевих продавців. До них відносяться платформи для замовлення страв на фудкортах та інші програми для торгових центрів.

Інсайт. Пандемія COVID-19 кардинально змінила економіку, і багато підприємств намагаються вижити за умов обмежень на офлайн-покупки. Численні акції у соціальних мережах закликають споживачів віддавати перевагу локальному бізнесу — від місцевих дизайнерів та підприємств до великих та дрібних національних брендів — щоб допомогти підняти економіку.
Споживачі прагнуть уникати гігантських, багатонаціональних роздрібних компаній та визнають необхідність підтримувати місцевий бізнес.

  • Програми для покупок. Cadillac Fairview дебютував із шопінг-додатком LiVE by CF.
  • Платформи для бронювання столиків у торгових центрах. Фудкорт Square One співпрацює з маркетплейсом EasyPeasy.
  • Програми спеціально підібраних покупок до школи. Невеликі набори подарунків, зібрані стилістами від торгових центрів PREIT’s.
  • Програми для скорочення черг у торгових центрах. Бета-версія CF Guest List скорочує черги для ефективності та безпеки.

Оцінка: 4,9.

Ритейл без автомобілів

Компанії роздрібної торгівлі та забудовники роблять ставку на майбутнє без машин.

Тренд. Тимчасові простори, зручні для пішоходів, популярні у Північній Америці. Останнім часом майбутнє без автомобілів створюється постійно. Для цього будують спеціальні райони та магазини виключно для велосипедистів, пасажирів громадського транспорту та пішоходів.

Інсайт. Сучасні споживачі, особливо міленіалі та покоління Z, усвідомлюють дедалі більші наслідки зміни клімату і відчувають обов’язок зробити свій внесок у збереження планети. В результаті багато хто з них вибирає екологічно чисті рішення в повсякденному житті, щоб зменшити вуглецевий слід і знизити рівень забруднення. Це мотивується не лише індивідуальною потребою у душевному спокої, а й бажанням підвищити рівень життя у місті.

  • Концепція 15-хвилинних переміщень на велосипеді. Мер Парижа Анн Ідальго створила візуальну концепцію міста після відмови машин.
  • Меблеві магазини без автомобілів. Новий магазин IKEA можуть відвідати пішоходи та велосипедисти.
  • Цілі райони без машин. Culdesac Tempe прокладає шлях до екологічно чистого майбутнього.

Оцінка: 7,6.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TrendReports

Читайте также:

10 головних трендів UI-дизайну у 2022 році

Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: бізнес і маркетинг

Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: косметика і мода

Головні тренди 2022 року за версією Trend Hunter: їжа та напої