Соцiолог Вікторія Бриндза, яка активно моніторить проведення освітньої реформи в Україні, подiлилася своїми спостереженнями.
Перше, на що варто звернути увагу у системі української освіти, на думку соцiолога – це факт, що вiтчизнянi вчителі не помітили появи iнтернету. У школах досі роблять акцент на передачі інформації, яка давно вже не є дефіцитом i вчать повторювати факти, але не формувати власну думку. Iснуючi підручники передбачають лише одну правильну відповідь. Таким чином, замість базових знань школярі отримують набір навичок, необхідний для того, аби обманювати систему.
Сучасна школа не дає критичного мислення, свободи думки і не працює на меритократичність – докладання зусиль заради результату. Школярі спрямовують свої зусилля лише на догоджання вчителю або навчальний програмі замість того, щоб демонструвати прагнення, результативність, певну конкурентність.
Ще одна проблема пострадянського часу, що впливає на українську освіту та науку – той факт, що в країні більшість громадян відчувають себе у загроженому стані. Людина не розуміє, чи завтра будуть ті самі умови життя. У такій ситуації освіта – зокрема диплом – сприймається як певний чинник безпеки. При цьому, випускники українських університетів відрізняються вiд європейських не лише здобутими знаннями, а й вмінням ними користуватися.
Соцiолог зазначає, що в цiлому розвиток освіти в Україні зупинився десь у 70-х чи 80-х роках ХХ століття. Сучасна навчальна система ще включає в себе чимало радянських шаблонiв, i потребує серйозного коррегування.
Тим часом на платформі Indiegogo збирають кошти для українського проекту «Pro.Svit», мета якого – створити для наших педагогів можливості саморозвитку та підвищення власної кваліфікації, таким чином, удосконалюючи шкільна освіта в Україні.
Джерело: Zaxid.net