Компанія Vodafone Україна та Українська асоціація розвитку інформаційних технологій в медицині оголосили про запуск всеукраїнської телемедичної платформи. Завдання платформи – надати повний комплекс рішень, призначених для організації та адміністрування процесу телемедичних консультацій між лікарями та між лікарями й пацієнтами.
Інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова став першим учасником цієї платформи. Тепер лікарі Інституту отримають можливість контролювати стан післяопераційних пацієнтів, які продовжують реабілітацію в домашніх умовах.
За даними аналітиків, глобальний ринок телемедичної індустрії складе у 2021 році $238 млрд. Це серйозний привід для впровадження цифрових рішень, вважає Віталій Осташко, віцепрезидент Української асоціації розвитку інформаційних технологій в медицині. У Всесвітній організації охорони здоров’я навіть було створено відповідний департамент цифрового здоров’я.
Система Медбрама
Телемедична платформа містить два взаємопов’язані модулі: медичний портал MedBrama та мобільний додаток «Пошук лікаря».
Портал MedBrama призначений винятково для лікарів. Його основна функція – телемедицина, портал надає такі функції як телемедичні консультації, телеметрія та дистанційний нагляд за пацієнтом. Крім того, MedBrama забезпечує низку інструментів, які допомагають лікареві розширити коло пацієнтів і при цьому економити час та зручно організувати робочий процес. Щоб користуватися порталом, не потрібно ніякого додаткового обладнання та програмного забезпечення – достатньо лише комп’ютера та доступу в інтернет.
Реєстрація в телемедичній системі MedBrama безкоштовна. Втім, в системі можуть бути зареєстровані лише медичні заклади та ФОП, що отримали ліцензію з медичної практики в установленому законом порядку. Якщо лікар працює у медичному закладі й планує користуватися сервісами MedBrama, необхідно, щоб цей заклад був зареєстрований у системі. Після цього він отримує можливість створити свій профіль.
Разом з тим, ФОП, що має відповідну ліцензію на медичну практику, може зареєструватися в системі окремо від медичного закладу.
Кожен лікар в системі MedBrama може виступати як консультант і як лікар, що надає консультації. Ці функції доступні в інтерфейсі програми кожному користувачу.
Варто наголосити, що в систему не вносяться персональні дані пацієнта. Лікар оперує тільки клінічними випадками, тобто усім необхідним переліком даних для оцінки клінічного випадку. Для ідентифікації клінічного випадку використовується спеціальна нумерація транзакцій із зазначенням номеру первинної статистичної документації, або номеру телемедичної консультації із журналу телемедичних консультацій медичного закладу. Слід додати, що в MedBrama реалізована система сповіщень та нагадувань за допомогою СМС та електронної пошти.
Для кожного закладу в системі передбачено адміністратора, який має перевірити актуальність даних, вказаних лікарем при отриманні профілю у цьому закладі. Якщо інформація не актуальна — лікар звільнився з роботи, або вказана ним інформація не відповідає дійсності — адміністратор блокує його профіль. ФОП, який має відповідну ліцензію на медичну практику, одразу отримує права адміністратора свого профілю у системі.
Мобільний додаток «Пошук лікаря»
Якщо портал MedBrama призначений для лікарів, то безкоштовний мобільний додаток — для пацієнтів. В цьому додатку пацієнти можуть знайти фахівця за потрібними параметрами (спеціальність, стаж роботи, назва клініки або за геолокацією) і записатися на консультацію до вибраного лікаря. Також вони мають можливість використовувати додаток в якості персональної медичної картки, зберігаючи в особистому профілі необхідні файли.
Обов’язковою умовою для користування сервісами є наявність персонального номера мобільного телефону, за допомогою якого пацієнт авторизується в додатку.
Під час запису на консультацію, або перед онлайн консультаціями з лікуючим лікарем користувач може передавати йому інформацію у вигляді текстового чату, фотографій необхідних документів (результати діагностики, лабораторних аналізів тощо), а також у вигляді аудіофайлу запитання (але не більше 30 секунд).
З моменту реєстрації лікаря на порталі MedBrama інформація про нього стає доступна користувачам. У додатку також реалізована функція телемедичного контролю з боку лікаря. Завдяки цій функції пацієнт має можливість підтримувати постійний online-зв’язок зі своїм лікарем. Це особливо важливо, коли мова йде про хронічні захворювання, складні патології або післяопераційні випадки, що вимагають спостереження за ходом лікування навіть за межами стаціонару.
«Ми створили для лікаря персонального електронного помічника, який автоматизує процес проведення телемедичного консультування та робить доступними різноманітні інструменти для дистанційної роботи з пацієнтами на етапах реабілітації та лікування в домашніх умовах. У користувачів порталу з’являється можливість практичного навчання в процесі обміну практичним досвідом з колегами. У найближчій перспективі на порталі з’явиться можливість спільного обговорення фахівцями рідкісних або складних клінічних випадків. Для тих, хто планує надавати послуги в галузі телемедицини на платній основі, буде доступним білінг та система приймання платежів», – зазначив Віталій Осташко.
Інститут серцево-судинної хірургії, що вже є учасником цієї платформи, щороку приймає 30 тисяч пацієнтів і робить 5 тисяч операцій. Всі 100% пацієнтів Інституту мають з’являтися на повторну консультацію для контролю за процесом одужання.
«Як показує досвід, там, де лікарі підтримують зв’язок з іншими лікарями, практикують віддалені консультації з колегами – процент виживання хворих вище. У цьому проекті нас зацікавила можливість віддаленого спостереження за післяопераційними пацієнтами за допомогою мобільного додатку після того, як вони їдуть додому», – зазначив Костянтин Руденко, заступник директора Інституту серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова.
Мобільний додаток «Пошук лікаря» створено за участю Vodafone Україна. Також оператор був одним з розробників концепції телемедичної платформи.
«За останні кілька років Україна отримала можливість наздогнати європейські країни в телекомунікаціях – ми побудували 3G і 4G мережі. Для медицини швидкість передачі інформації це є точна діагностика, грамотне лікування, швидка реакція в екстрених випадках. Сьогоднішні технології дають таку можливість», – зазначив Костянтин Воробйов, директор з трансформації Vodafone Україна.
Слід зазначити, що додаток «Пошук лікаря» важко назвати справді першим та унікальним для українського ринку. Адже ще півроку тому стартап Medikit «Телекіт» запустив платформу для онлайн-консультацій с лікарями «Телекит». З її допомогою користувачі можуть поставити питання, що стосуються їх здоров’я, і отримати консультації від професійних лікарів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: