Українська студія стала творцем першого в світі квесту на базі 3D-mapping технологій

В середині грудня в Україні на ВДНГ відкрився новий незвичайний атракціон з елементами віртуальної реальності — «Дім інтерактивних пригод». Фактично це перший у світі інтерактивний квест на базі технологій 3D-мапінгу (3D-mapping), де кожна з інсталяцій пов’язана з іншими загальною сюжетною лінією. Автором квесту є відома на увесь світ українська студія Magic Innovations, що прославилась, наприклад, проекційною інсталяцію на фоні найвищого монумента столиці – Батьківщини-мати. Ця інсталяція увійшла до Книги рекордів як найбільший 3D-мапінг в Україні. Magic Innovations також є творцем грандіозних 3D проекційних шоу, голограм, доповненої реальності по всьому світу, переможцем берлінського фестивалю світла «Berlin Festival Of Lights Award 2016», конкурсу «Visual Artist Awards» та інших.

Технічні терміни: що таке 3D-мапінг

3D-mapping (він же 3D відеомепінг) — це відеопроекція на рельєфний об’єкт або 3D сцену, що створює ілюзію його трансформації. Найбільш популярний вид мепінга — це проекція на будівлю. Але об’єктом мепінга може служити будь-який предмет: спеціально створені декорації, будівлі або інша архітектурна форма, предмет інтер’єру, автомобіль та інше. Особливий інтерес представляє проекція 360 градусів, що створюється на кругових екранах або всередині приміщень. Анімаційний контент розкриває геометричні форми та властивості об’єкта, який служить екраном для проектора. Також цікавим є car mapping — за допомогою програми по обробці відео контент «натягується» на форми авто, дозволяючи оживити машину, показати її трансформації та метаморфози.

Сar mapping — один з найбільш вражаючих візуальних ефектів. Складність в тому, що поверхня автомобіля не є рівною, тому художник має врахувати всі нерівності та компенсувати їх під час підготовки відеоматеріалу для проектору

Car mapping — один з найбільш вражаючих візуальних ефектів. Складність в тому, що поверхня автомобіля не є рівною, тому художник має врахувати цю кривизну поверхні та компенсувати її під час підготовки матеріалу для відеопроекції

Про те, як з’явився проект «Дім інтерактивних пригод» і в чому його особливості, нам вдалося поспілкуватися з Остапом Хитруком, генеральним директором студії Magic Innovations.

«Дім інтерактивних пригод» може продаватися по всьому світу

Остап Хитрук: Спочатку ідея полягала в тому, щоб зробити продукт, який продемонструє наші технології та досягнення. Адже нерідко наші проекти бачить дуже обмежена кількість людей. Наприклад, ми робили 3D-мепінг на весіллі в Вірменії для найбагатшої людини країни, але його побачили тільки 200 запрошених гостей, на жаль. Тут, на ВДНГ, на Новий рік приходить дуже багато людей, це популярна локація. Отже, ми вирішили створити інтерактивний квест, побудований за найсучаснішими технологіями, що дозволить показати широкому загалу увесь набір спеціалізацій, якими ми володіємо.

При підготовці квесту було використано загалом 14 проекторів

При підготовці квесту було використано загалом 14 проекторів

Сценарій квесту — це повністю наша розробка, від початку до кінця. Ми придумали сюжетну лінію, персонажі, діалоги, написали софт, підготували всю технічну частину — величезний комплект робіт, який показує наше бачення. Звичайно, деякі з використаних тут інсталяцій ми вже робили для наших клієнтів, і все ж реалізація проекту від ідеї до монтажу та запуску зайняла близько 3 місяців.

Візуальний ефект, ніби відвідувачі стоять на льодяній кризі

Візуальний ефект, ніби відвідувачі стоять на льодяній кризі

За останні півтора місяця квест відвідали тисячі дітей, плюс ми запросили дуже багато дітей з дитбудинку, звичайно ж, безкоштовно. Кожний міг відвідати «Дім інтерактивних пригод» та на власні очі побачити, які інтерактивні технології та проекти вже доступні та реалізовані в Україні.

Відвідувачі змітають звичайними віниками віртуальний сніг з підлоги

Відвідувачі змітають звичайними віниками віртуальний сніг з підлоги

Рогатка для віртуальної стрільби іграшками по ялинці

Рогатка для віртуальної стрільби іграшками по ялинці

Якщо говорити коротко — це перший в країні інтерактивний атракціон, об’єднаний загальною сюжетною лінією. Взагалі, інтерактивні кімнати є по всьому світу, але вони не мають ніякої сюжетної лінії, просто окремі атракціони — заходиш та граєш, наприклад, це тир або боулінг. Тут же є реальний сюжет, персонажі, і шляхом зміни сценарію можна швидко і легко втілювати нові ідеї. Ми вперше використали віртуального ведучого, і всі команди, які повинні виконувати діти, вони чують від ведучого.

Наш квест займає 8 кімнат — при зміні сценарію проектори та інше обладнання залишаються на місці, досить лише змінити програмний контент, щоб створити принципово новий квест. Ті, хто купив наш продукт, просто отримують раз на півроку оновлення і таким чином можуть пропонувати своїм відвідувачам щось нове.

У наших планах — «оформити» квест як окремий продукт і продавати по всьому світу. Просто зробити переклад на англійську, німецьку, арабську, китайську — і виходить готове рішення для будь-якої країни.

Кожний бажаючий може станцювати Макарену зі сніговиками

Кожний охочий може станцювати під трек «Макарени» зі сніговиками

Як все починалося…

Близько 10 років тому ми були звичайним івент-агенством, проводили заходи для наших замовників, і ось одного разу надійшов запит від Philip Morris про просування бренду в Україні абсолютно новим способом. Ми запропонували 3D-mapping, голограми, доповнену реальність. В Philip Morris запитали: «А ви це зробите?». «Звичайно зробимо» — відповіли ми, хоча насправді впевненості не було. Але оскільки проект ми робили на умовах постоплати, то замовник нічим не ризикував, а ось нам довелося освоювати новий напрямок за свої гроші. Але врешті-решт ми таки зробили проект, і навіть вклалися в термін.

Перші два роки ми не заробляли, оскільки майже всі кошти вкладали в розвиток, в навчання, багато експериментували. Наприклад, коли ми вперше робили 3D-mapping на автомобілі, то зняли ангар, орендували автомобіль Chevrolet Camaro, взяли напрокат обладнання і цілу добу тестували. І тільки коли у нас нарешті все вийшло, ми дали клієнту чітку позитивну відповідь. Через 2-3 роки ми вже впевнено стояли на ногах, і на будь-який, навіть самий фантастичний запит клієнта відповідали позитивно.

Ми робимо до 100 проектів на рік, щомісячно — 8-9 штук. Це — різні проекти, не обов’язково 3D-mapping, наприклад, може бути інтерактивна голограма, анімація персонажів і т. д. Всього за 10 років ми реалізували близько 900 проектів, жодна людина за цей період часу не звільнилася, всі фахівці мають потужний досвід.

З кожним проектом ми вчимося, адже кожен з них — унікальний. Навіть якщо ми проектуємо одне і те ж зображення на один і той же об’єкт, ми не отримаємо ідентичний результат, оскільки в різному середовищі різні умови освітлення. Тому те, що працювало на попередньому проекті, в новому вже не працює.

Один з найбільш унікальних і складних проектів, який нам вдалося реалізувати — 3D-mapping на статую Батьківщини-мати. Це поверхня, з якою ніколи не працювали за допомогою проекторів. Все обладнання ми везли з Дубая, де знаходиться наш другий офіс. Нам довелося застосувати спеціальні лінзи, спеціальні лампи … Крім того, перш, ніж зробити відеоролик, ми ретельно просканували статую за допомогою лазерів, що також дуже неординарне завдання.

Віртуальний акваріум, де кожний охочий може намалювати та запустити в акваріум рибку

Віртуальний акваріум: кожний охочий може намалювати та запустити туди власну рибку

Зараз для наших проектів ми використовуємо в основному обладнання Epson, воно найбільш оптимально за характеристиками. Раніше застосовували проектори різних виробників, в тому числі Panasonic, Sony та інші.

Про продажі й пошук клієнтів

Ми не шукаємо клієнтів, вони знаходять нас самі. Окрім того, що у нас є відеозаписи робіт на сайті та на YouTube, ми є переможцями фестивалю світла в Берліні, займали призові місця на фестивалях в Лос-Анжелесі, Лас-Вегасі, в Дубаї. Такі перемоги в конкурсах і фестивалях дуже сильно просувають ім’я, бренд. І якщо забити в Google слова 3D-mapping, то ми будемо серед перших результатів.

На сьогодні близько 70% проектів ми виконуємо за кордоном, і лише 30% — в Україні. Раніше пропорція була іншою, але в цьому році в Україні особливо багато проектів, ринок ожив, це добре відчувається. Я думаю, що раніше всі були напружені з приводу війни, що стримувало замовників, але наразі відбувся певний сплеск і ми отримали безліч замовлень.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Читайте также:

У Viber з’явився сервіс миттєвих грошових переказів. Що з ним не так?

Голограма яку можна чути й відчувати

Шоломи віртуальної реальності дісталися до корів. Що-що?

Відеомаркетинг для бізнесу — з чого почати?