Від 1,2 до 5 — кому, за скільки і навіщо потрібні українські смартфони Vodafone

Оператор Vodafone почав продавати в Україні смартфони під власним брендом. Мова про це точилася давно, адже продаж брендованих телефонів — усталена практика всіх великих телеком-операторів.

За словами Олександра Асланяна, начальника департаменту розвитку та управління продуктами «Vodafone Україна», на глобальному ринку апарати Vodafone представлені з 2006 року. За ці 10 років обсяг продажів перевищив 85 млн пристроїв. Тільки в минулому році було продано 7 млн смартфонів цього бренду. У сегменті гаджетів початкового рівня (до $100) апарати Vodafone займають на ринку до 30%. Загалом частка смартфонів Vodafone в країнах Європи становить, в середньому, 11-15%. Для прикладу: у Великій Британії — 11%, в Німеччині — 14%, в Італії — 15%.

За рахунок продажу власних телефонів оператор намагається зробити доступнішим вхід у світ сучасних послуг зв’язку, а також забезпечити зручність сервісу користування 3G (під девізом «worry free» — «вільний від проблем»). Оператор постійно працює над оновленням модельного ряду, створює власний дизайн як корпусу, так і електронних схем з використанням останніх технологій, ретельно контролює виробництво. Це дозволяє забезпечити доволі приємне для користувача співвідношення «ціна/якість». Втім, саме виробництвом гаджетів Vodafone не займається — їх виготовляють за ОЕМ-контрактами на фабриці китайського виробника TCL.

Модель споживання трафіку та портрет користувача

Із зростанням проникнення смартфонів та запуском мережі 3G, споживання трафіку зміщується в бік медіа-контенту. Об’єм трафіку мобільного інтернету зі смартфонів постійно зростає: збільшуються сегменти як активного (від 1 до 5 ГБ на місяць), так і помірного користування (від 100 до 500 МБ щомісячно).

Смартфони в мережі «Vodafone Україна»

Смартфони в мережі «Vodafone Україна»

Ринок смартфонів відновлюється після девальвації

Ринок смартфонів відновлюється після девальвації

Середньостатистичний мобільний користувач сьогодні має вік до 40, вищу освіту та проживає у великому місті. Найактивніша категорія користувачів смартфонів — люди до 30 років, серед яких у 65% вже є власний смартфон. Але спостерігається активне зростання у віковій групі від 30 до 45 років, а також почалося зростання в старшій віковій групі (від 45 до 60 років). Більше всього для українців затребуваним є користування соціальними мережами (73%), мобільні ігри (61%), навігація (51%) та месенджери (49%).

Портрет користувача смартфону, дані оператора «Vodafone Україна»

Портрет користувача смартфону, дані оператора «Vodafone Україна»

В компанії наголошують, що оператор активно розвиває 3G-покриття в країні: вже покрито більшість великих міст, тепер фахівці забезпечують доступ до 3G для жителів невеликих населених пунктів. Але для поширення 3G-послуг недостатньо лише покриття, — потрібні доступні якісні пристрої. Тоді більше споживачів зможуть замінити свої традиційні стільникові термінали на сучасні смартфони.

Шлях абонента до 3G

Зараз шлях українського користувача-початківця до швидкого мобільного інтернету виглядає так: потрібно обрати і придбати смартфон в магазині, потім завітати до мобільного оператора, щоб купити SIM-карту і налаштувати послуги, а потім, якщо недостатньо власних знань, звернутися в сервісний салон по допомогу в завантаженні потрібних мобільних програм. Можливо, за кілька років український сервіс дійде до моделі продажу пристроїв, що характерна для західних країн. Там абонент приходить до мобільного оператора не для того, щоб купити тариф, а для того, щоб купити зв’язок.

Принцип єдиного вікна, коли клієнт купує у мобільного оператора телефон вже зі стартовим пакетом і набором всіх потрібних клієнтові послуг, додатків за єдину щомісячну плату, — зручніший для клієнта. Цей принцип успішно діє в інших країнах, де проникнення смартфонів коливається від 50% до 80 %, а послуги швидкісного інтернету доступні 80-90% населення.

Середня ціна смартфону в 2016 році, порівняно з 2013-м, у грн, виросла майже вдвічі

Середня ціна смартфону в 2016 році, порівняно з 2013-м, у грн, виросла майже вдвічі

C точки зору менеджменту Vodafone, сьогодні в Україні склалися сприятливі умови для виведення на ринок смартфонів під власним брендом:

  1. Ринок відновлюється після девальвації: обсяг продажів в штуках цього року виріс на 30%, порівняно з 2015 роком, і навіть перевищив на 19% показник 2013-го.
  2. Частка смартфонів в загальних продажах мобільних терміналів неухильно зростає, витісняючи стандартні телефони.
  3. Середня ціна продажу смартфона в грн в 2016 році, в порівнянні з 2013 роком, зросла майже в 2 рази. Через девальвацію кількість пропозицій смартфонів в ціновій групі до 1 900 грн різко зменшилася, частка цієї цінової групи в загальних продажах скоротилася, більш ніж вдвічі.

Три апарати на вибір

Прагнучі зайняти порожню нішу, оператор представив 2 моделі в нижньому ціновому сегменті і одну — в середній ціновій категорії. Усього лінійка Vodafone-смартфонів в Україні представлена трьома наступними моделями:

  • Smart Mini (4” WVGA, 800 × 480 пікселів / 512 МБ / 4 ГБ ROM / 2 Mp + VGA / 1500 mAh) вартістю 1 199 грн, який позиціонується першим смартфоном абонента;
  • Smart Grand (5” FWVGA, 854 × 480 пікселів / 1 ГБ / 8 ГБ / 5Mp + VGA / 1800 mAh) вартістю 1 799 грн, оптимальний по співвідношенню «ціна/якість»;
  • Smart Ultra 4G (5.5” FHD, 1920 × 1080 пікселів / 2 ГБ / 16 ГБ / 13Mp + 5Mp / 2960 mAh) вартістю 4 999 грн — апарат з досить прогресивними характеристиками, але за доступною ціною, порівняно з іншими флагманами ринку.

Всі апарати підтримують тільки одну SIM-карту і «заблоковані» під використання в українській мережі Vodafone, але будуть працювати і з SIM-картами MTC. Зате SIM-карти операторів Vodafone інших країн в цих гаджетах не будуть обслуговуватися. Таким чином, абонент не зможе використовувати смартфон з SIM-картою, скажімо, польського чи єгипетського Vodafone. Період гарантійного сервісного обслуговування всіх апаратів складає 24 місяці.

Для початку оператор представив три смартфони під власним брендом

Для початку оператор представив три смартфони під власним брендом

Оператор запропонував відразу два контрактних тарифних плани для тих, хто хоче придбати Smart Mini і Smart Grand в розстрочку. Абоненти можуть вибрати для себе оптимальний варіант, комбінуючи пакети послуг зв’язку різного об’єму з обома моделями. Фактично, споживачу пропонується пакет «пристрій + послуги», коли одним щомісячним платежем можна закрити всі потреби користувача. Інший варіант: споживачі можуть придбати смартфон Vodafone в фірмових магазинах і окремо підібрати prepaid-пакет, якщо не бажають оформлювати контрактне підключення.

Smart Mini Smart Grand
Перший внесок, грн з ПДВ 299 499
Щомісячний платіж протягом 12 міс., грн з ПДВ і ПФ
ТП Red S+ 159 199
ТП Red M+ 199 239

У смартфонах Vodafone вже встановлені програми для користування додатковими послугами оператора. Серед них — Vodafone TV, для перегляду більше 120 телеканалів на екрані власного смартфона, без плати за трафік; Vodafone Books та Vodafone Music.

Модель споживання трафіку даних

Модель споживання трафіку даних

Усі телефони комплектуються новітніми картами USIM, серед переваг яких:

  • підтримка LTE/4G-мереж;
  • підтримка нових стандартів криптографічного захисту;
  • можливість запису на карту до 500 контактів з додатковими номерами телефонів і е-mail.

«Робота з гаджетами — це частина нашої спільної стратегії, яку можна сформулювати як “3G в кожному смартфоні”. У нас є амбіція побудувати 3G для всієї України, щоб кожен українець отримав доступ до сучасних data-послуг, — коментує старт продажу смартфонів генеральний директор «Vodafone Україна» Ольга Устинова. — Ми починаємо реалізовувати в Україні модель продажу пристроїв, характерну для західних країн, коли абонент приходить до мобільного оператора не для того, щоб купити тариф, а для того, щоб купити зв’язок. Крім того, ми хочемо зменшити для наших абонентів вартість отримання якісної послуги 3G, яка включає в себе і придбання смартфону».

Перша лінійка смартфонів Vodafone з’явилася в магазинах оператора 7 листопада 2016-го. Апарати і пакет послуг «Смартфон + Зв’язок» можна буде придбати в більш ніж 500 монобрендових магазинах Vodafone по всій Україні. Більше про розвиток сучасних мобільних технологій в Україні читайте в наших матеріалах:

Читайте также:

Боротьба за абонента: чи досягає своєї мети Vodafone Retail

Битва флагманів: Samsung Galaxy Note 10 Plus vs. iPhone XS Max

Чи дійсно ми збайдужіли до сторонніх людей?

Новий суббренд ThinkBook від Lenovo: у фокусі мілленіали та покоління Z