Віджети на сайті допомагають вирішувати різноманітні завдання бізнесу: збирати дані, підвищувати конверсії, інформувати відвідувачів про акції тощо. У цій статті розберемо, що таке віджети, якими вони бувають, як їх створювати та додавати на сайт.
Що таке віджет і навіщо він потрібний
Віджет — це невелика програма, яку встановлюють на сайт на додаток до основного функціоналу. Візуально відображається на екрані як інтерактивний блок.
Коли потрібно додати нові можливості, модернізувати сайт із залученням розробників це може бути доволі витратню, довгою та складною справою. У деяких випадках простіше використовувати віджети.
Віджети на сторінці сайту привертають увагу та допомагають утримати користувача. Скажімо, попап із вигідною пропозицією, що з’являється, коли відвідувач збирається згорнути вкладку, або вбудовані ролики з YouTube.
Цей інструмент сприяє збільшенню заявок та покращенню конверсій. Інтерактивні значки зворотного дзвінка, онлайн-чату або месенджера нагадують про себе відвідувачу й підштовхують його до спілкування з менеджерами. Вбудовані відгуки з різних джерел, калькулятор та таймер зворотного відліку допомагають швидше ухвалити рішення. Іноді для цього використовується віджет, що імітує чергу з клієнтів.
Віджети спрощують взаємодію із сайтом, допомагають інформувати користувачів про тарифи, графіки роботи, розташування офісу на Google мапах і таке інше. Вбудовані публікації з Інстаграм дають змогу побачити контент без переходу в соцмережу, а для тих, хто хоче підписатися на соціальні мережі компанії, також є відповідні віджети.
Є багато різних віджетів практично для будь-яких потреб. Розглянемо найбільш корисні та популярні.
Чат-бот
Чат-бот — незамінний помічник для бізнесу. Якщо менеджер довго не відповідає на запитання в онлайн-чаті, клієнт не захоче чекати й піде до конкурентів. Чат-бот на зв’язку 24/7.
Інструмент дає можливість автоматизувати частину етапів воронки продажів і доводити до менеджера лише тих відвідувачів, що зацікавлені в покупці. Також через чат-бот можна приймати оплату й навіть донати.
Також цей інструмент використовують, щоб збирати дані користувачів та отримувати інформацію із зовнішніх систем за допомогою запиту API, але ця функція реалізована далеко не у всіх чат-ботах.
Зворотний дзвінок
Потенційний клієнт зацікавився продуктом і хоче обговорити умови, але робочий день закінчився, або він сам наразі зайнятий — для таких випадків на сайті варто розмістити віджет зворотного дзвінка. Зазвичай він виглядає як невеликий кружок у правій частині екрана, всередині якого є іконка телефона. У разі натискання розгортається форма для збору даних, куди можна вписати свій номер та додаткову інформацію.
Цей інструмент допомагає не упустити клієнтів. Щоб дістати більше лідів, можна пообіцяти знижку тим, хто залишить свій номер протягом хвилини.
Є різні модифікації Callback віджету. У деяких сервісах після того, як користувач надіслав свій номер, на пристрої менеджера автоматично починається набір. Так клієнту не доводиться довго чекати, що позитивно впливає його ставлення до компанії.
Pop-up
Попап — це вікно-виринайка з оповіщеннями: про використання cookies, про вигідні акції та промокоди, з пропозицією підписатися й так далі. Такі віджети допомагають зацікавити відвідувача та підштовхнути його до цільової дії, сприяють збільшенню часу знаходження на сайті та зростанню конверсій. Можна налаштувати появу оповіщень через певний час або під час спробі залишити сторінку.
Попапи не мають займати багато простору й бути нав’язливими. Зробіть так, щоб їх легко можна було прибрати — іноді елемент закриття погано видно, або вікно вискакує кілька разів, що дуже дратує.
Щоб зробити попап помітним, використовуйте яскраві кольори. Корисно також оцінити його вплив на відвідувачів, скажімо, за допомогою фокус-груп. Напевно, ви бачили сповіщення про те, що «стали переможцем розіграшу призів на сайті» — постарайтеся максимально відійти від такого дизайну, через яке хочеться відразу піти із сайту.
Онлайн-чат
Якщо у вас немає великого напливу клієнтів, замість чат-бота можна спробувати онлайн-чат. Якщо у відвідувачів сайту виникнуть питання, вони напишуть повідомлення й менеджер їх проконсультує.
Зазвичай такі віджети мають можливість вести листування як через особистий кабінет, так і за допомогою окремих додатків. Іноді менеджер бачить сторінки, переглянуті користувачем.
Для таких віджетів зазвичай доступні інтеграції із системами аналітики та CRM.
Віджети соцмереж та месенджерів
Якщо ви розвиваєте соціальні мережі компанії, можна використовувати їхні віджети для сайту. Це допоможе набрати більше підписників і успішно просувати облікові записи в соцмережах, що позитивно позначиться на продажах.
Віджет соцмереж можна розмістити на головній сторінці, у розділі «Про нас», на сторінці з контактами або у футері.
Віджети месенджерів стануть у пригоді, якщо в них відбувається основне спілкування менеджерів із клієнтами. Коли користувачеві не потрібно шукати номер компанії на сайті й потім вбивати його в телефоні, а можна написати відразу, це підвищує шанси на отримання заявки.
Віджет підписки
За допомогою такого віджета можна збільшити базу підписників email розсилки. Email маркетинг — ефективний засіб стимулювання продажів, утримання клієнтів та підвищення лояльності.
Калькулятор
Віджети-калькулятори корисні у сферах, де потрібні попередні розрахунки: наприклад, магазини будівельних матеріалів та будфірми, сервіс клінінгу, пошиття одягу, логістика тощо.
Калькулятор допомагає утримати користувачів на сайті, посилити цікавість до продукту та дістати більше заявок.
Google мапи
Якщо у вас є офлайн-точки, використовуйте віджет карт Google з можливістю побудувати маршрут. Чим більше на сайті контактної інформації, тим більше відвідувань в офлайні. Наявність реального офісу, до якого можна завітати, зміцнює довіру до бізнесу.
Розмістіть список адрес із телефоном і режимом роботи, якщо точок кілька — так клієнти зможуть вибрати найбільш зручний для них.
Відгуки
Наявність відгуків вселяє довіру та сприяє продажам. Але користувачі мають бачити, що їх пишуть реальні люди. Для цього інтегруйте на сайт відгуки з Google, Facebook, Apple Store та інших майданчиків. Так потенційні клієнти зможуть дізнатися думку покупців, подивитися інформацію про них і переконатися, що відгуки не куплені.
У таких віджетах доступні фільтри, за допомогою яких можна налаштувати показ у такий спосіб, як ви хочете: тільки позитивні відгуки від конкретних авторів або щось інше. Формат слайдера використовується, коли блок із відгуками розміщують у зоні контенту. Формат сітки — коли для них відведено окрему сторінку.
Таймер
Зворотний відлік створює ефект терміновості, надає цінності продукту в поданні відвідувачів та підштовхує їх до здійснення покупки.
Скажімо, ви влаштували розпродаж і знижки діють тільки до кінця дня. Розмістіть віджет із таймером та напишіть, що найближчим часом такі щедрі пропозиції не плануються. Тільки не варто дурити користувачів і запускати таймер знову і знову, інакше ефект терміновості перестане працювати.
Віджет зворотного відліку можна використовувати і для створення святкової атмосфери. Нагадування про свято стимулює до пошуку подарунків та нових покупок.
Як додати віджети на сайт
Віджети формуються за допомогою JavaScript-коду, який вставляється в потрібному місці HTML-код сайту.
Для сайтів на WordPress передбачені стандартні віджети, які можна додати через панель керування в налаштуваннях зовнішнього вигляду. Якщо цих віджетів недостатньо, можна знайти та встановити відповідний плагін.
У конструкторах сайтів, наприклад Wix, можна розміщувати блоки з віджетами: онлайн-запис, чат, соцмережі, віджет товару й так далі.
Створити та додати віджети на сайт зручно за допомогою спеціальних сервісів, як-от Elfsight. Алгоритм приблизно однаковий. Ви створюєте віджет із нуля або на основі готового шаблону. Сервіс видає код, який потрібно вставити в структуру сайту. Зазвичай для цього потрібно відкрити налаштування блоку інтернет-сторінки, додати блок HTML та вставити код віджета у відповідне поле. Потім зберегти налаштування та опублікувати сторінку.
БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО: