5 способів монетизувати креативний контент

Можливості для представників креативних індустрій ніколи ще не були настільки широкими: зростання цифровізації та онлайн-споживання створили ідеальні умови для того, щоб креатори могли заробляти на своїй творчості. Які способи монетизації контенту вже існують та які з них зараз активно розвиваються розповімо нижче.

Цифрові картини на блокчейн-платформах

Що це? Якщо ви художник, прийшов час змінити полотно і кисті на планшет і стилус і освоїти програми для створення цифрових картин. Саме такі картини можна продати на одній з блокчейн-платформ і оформити на них NFT. NFT (NFT, Non Fungible Token) — цифровий криптографічний сертифікат, за допомогою якого можна ліцензувати свій контент. Це означає, що відтепер ви володієте винятковим правом на свій NFT-об’єкт, або токен. Хоча ваша робота буде відкрито зберігатися на блокчейн-платформі, ніхто, крім вас, не зможе домовитися про її продаж.

Як це працює? Розмістити цифрову картину для продажу можна на одній з блокчейн-платформ, наприклад, на OpenSea і Rarible. Через те, що за розміщення контенту потрібно буде заплатити, для початку треба буде створити електронний гаманець для криптовалют, наприклад, за допомогою MetaMask або Ledger. Потім синхронізувати його з блокчейн-платформою. Надходження від продажів також будуть поступати в цей гаманець.

Кому підходить? Цифровим і 3D-художникам, графічним дизайнерам.

Для натхнення. Цифрова робота Everydays: The First 5000 Days американського художника Майка Винкельмана, відомого під псевдонімом Beeple стала першим цифровим об’єктом, який продали через аукціонний будинок Christie’s за криптовалюту. Згодом її перепродали за  69,3 млн.

Краудфандинг

Що це? Краудфандинг (від англ. Crowd і ‘funding) допомагає креаторам отримувати кошти для створення контенту. Улюблених авторів підтримує їх аудиторія — звичайні люди, яким цікава людина і його контент. За допомогою краудфандингу можна підтримувати розвиток YouTube-блогу, зібрати кошти на публікацію книги, зйомку фільму або запис альбому. Для цього потрібно скористатися однією з краудфандингових платформ, наприклад, Kickstarter, Indiegogo або Patreon. Якщо перші два пропонують зібрати кошти на проєкт, у якого є терміни завершення, то на Patreon лояльна аудиторія може регулярно перераховувати кошти свому улюбленому креаторові.

Як це працює? Необхідно додати сторінку свого проєкту на краудфандинговій платформі та максимально цікаво розказати про нього, використовуючи відео, зображення і тексти. Зазвичай платформи ні в чому не обмежують, головне — щоб сторінка привертала увагу. Також потрібно придумати нагороди для спонсорів — людей, які вирішать підтримати проєкт. Нагороди можуть бути різними: від особистого мерчу і замовлення товару до автограф-сесії з креаторами та запрошення на закриту прем’єру. Щоб краудфандингова кампанія була успішною, потрібно залучити всі доступні маркетингові інструменти. Активно розповідати про неї у соціальних мережах: робити розсилку по підписниках, випускати пости з проханням підтримати проєкт.

Кому підходить? Кінорежисерам, музикантам, письменникам, блогерам.

Для натхнення. Краудфандингова кампанія фільму The Veronica Mars з Крістен Белл в головній ролі зібрала понад $ 5 млн. У березні 2020 року на краудфандинговій платформі Patreon зареєструвалося 50 тис. нових креаторів, а число патронів (тих, хто готовий фінансово підтримувати авторів Patreon) збільшилася на 36%.

Стрімінгові платформи

Що це? Стрімінгові платформи на зразок Netflix і Spotify — дозволяють музикантам і кінокомпаніям заробляти на розміщенні свого контенту. Оформляючи підписку, користувач платить за користування сервісом: з цих коштів, а також кількості переглядів/прослуховувань складається заробіток креаторів.

Як це працює? Завантажити треки в Spotify, iTunes можна за допомогою онлайн-дистриб’юторів — Fresh Tunes і Onerpm. Потрібно лише зареєструватися на платформі, потім завантажити свій альбом або трек з обкладинкою та описом. Після перевірки треки будуть автоматично розміщені на обраних вами платформах. Якщо завантажити контент на Spotify може будь-який музикант, то продати права на фільм стрімінговій платформі не так просто: знадобиться продюсер, який вже співпрацював з однією з них.

Кому підходить? Музикантам, кінорежисерам.

Колаборації з брендами

Що це? Ви домовляєтеся з fashion- або beauty-брендом про колаборації та берете участь в розробці, наприклад, унікальної колекції одягу з вашим дизайном.

Як це працює? Домовитися з великим брендом, як ви розумієте, непросто. Знадобиться як мінімум володіти великою аудиторією в соціальних мережах, щоб компанія побачила в вас потенціал. Буває так, що бренди самі помічають цікавих художників і дизайнерів, але краще не чекати біля моря погоди та написати самому на пошту PR-відділу. Коротко розповісти про себе, прикріпити посилання на свої сторінки і їх аналітику (скільки підписників, який відсоток залученості). Якщо лист компанію зацікавить, вам обов’язково дадуть відповідь. Слідкуйте за новинами брендів, з якими хочете працювати: іноді вони відкрито оголошують, що шукають дизайнерів-інфлюенсерів для співпраці.

Кому підходить? Дизайнерам, художникам.

Для натхнення. У 2013 році марка Marc O`Polo спільно з французьким блогером і ілюстратором Гарансом Дорі випустила колекцію одягу до сезону осінь-зима 2013. У колекцію увійшли футболки, світшоти, топи та джемпери з принтами авторства Гаранса Дорі. Співпраця виявилася настільки успішною, що Marc O`Polo повторили цей досвід в колекції весна-літо 2014.

Платні ком’юніті/фан-клуби/клуби друзів

Що це? Робота з ком’юніті може бути набагато ширше простої взаємодії з підписниками в соціальних мережах. Шанувальники креатора або цілої творчої організації можуть стати частиною закритого фан-клубу або ком’юніті, заплативши за це невеликий грошовий внесок. Учасники такого ком’юніті отримують певні привілеї: наприклад, знижки на придбання продуктів, ранній доступ до контенту, запрошення на закриті заходи та інше.

Як це працює? Крім Facebook і Instagram існує ще кілька цікавих платформ, які допомагають створювати лояльні спільноти та ефективно взаємодіяти з ними:

  • Circle — онлайн-платформа для креаторів, здатна оптимізувати процес створення ком’юніті, а також контролювати його залученість. Тут можна створювати чати та спільноти й викладати в них преміальний контент, доступний тільки його учасникам. Посилання на спільноту можна розмістити на своєму сайті, інтегрувати в онлайн-курс або продукт. Circle ідеально підійде для нових медіа, авторів подкастів, курсів і креативних стартапів.
  • OpenLand — американська соціальна мережа для голосових чатів. Пряме і безпечне спілкування допомагає максимально ефективно взаємодіяти зі своїм громадами, пропонуючи учасникам такого чату ранній доступ до свого контенту і миттєво отримуючи зворотний зв’язок.
  • Timepad — IT-сервіс для організаторів заходів та авторів креативного контенту. Багато хто знає Timepad як платформу для створення заходів і організації продажу квитків, але насправді її можливості набагато ширше: сервіс також надає користувачам повну клієнтську базу та аналітику продажів. Завдяки цим даним можна більш ефективно працювати з аудиторією, перетворюючи покупців в лояльне ком’юніті.
  • Telegram — свого роду альтернатива OpenLand. Тут можна створювати не тільки канали на будь-які теми, але і чати для своїх підписників: як стандартні для посилання повідомлень, так і голосові.

Кому підходить? Творцям освітніх курсів (онлайн/офлайн), організаторам заходів, авторам подкастів і нових медіа, письменникам, інфлюенсерам, креативним стартапам.

Для натхнення. Журналіст і автор популярного телеграм-каналу про літературу «Хемінгуей подзвонить» Єгор Апполонов після публікації книги «Пиши завзято, редагуй жваво» опублікував для своїх підписників пост з промокодом, за яким можна було оформити попереднє замовлення на книгу зі знижкою. Формуванням спільнот, або клубів друзів, зараз займаються не тільки незалежні креатори, а й відомі музеї та театри.

Як отримати максимум

  1. Створіть навколо себе лояльне ком’юніті. Розповідайте про свою творчість в соціальних мережах: ваші підписники стануть вашими першими покупцями.
  2. Виберіть відповідну платформу і спосіб монетизації. Вибір буде залежати не тільки від вашого роду діяльності, а й від мети: якщо ви збираєте кошти на запуск проєкту — підійде краудфандинг; якщо хочете продати цифрову картину — блокчейн-платформу і т.д.
  3. Завантаживши контент на платформу, обов’язково поділіться новиною з усіма, кому цікава ваша творчість.
  4. Слідкуйте за поширенням контенту і реакцією на нього. Не бійтеся пробувати та оступатися — всі великі робили помилки.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Ефективне керування творчою командою: ключові аспекти для успіху у контент-індустрії

4 тренди у розробці мобільних додатків у 2023 році

4 психологічні тактики, які використовують копірайтери для написання заголовків

25 кращих тем для нового блогу