9 інвестиційних напрямків для розвитку foodtech

Згідно з докладом Five Season Venture та dealroom.co, за останні 4 роки об’єм венчурних інвестицій у foodtech по цілому світові виріс практично у 5 разів: з €3,08 млрд у 2014 році до €14,3 млрд у 2018. Часто під foodtech розуміється онлайн-сервіси доставлення їжі з магазинів та ресторанів. Вони займають більшу частину об’єму ринку «фудтех» у світі й основну частку в Україні.

Насправді ж поняття foodtech (food technology) значно ширше – це інтеграція цифрових технологій на весь харчовий ланцюжок: від фермерських господарств та харчових виробництв до пакування, зберігання, приготування та утилізації їжі.

Ось декотрі foodtech напрямки, які звернули увагу інвесторів у 2018 році, від «першого покоління» — традиційних сервісів, які вже твердо стоять на ринку, до високотехнологічних проектів «другого покоління».

1. Доставлення з магазинів та ресторанів

Біля 60% об’єму інвестицій у світовий foodtech приходиться саме на онлайн-доставлення їжі з магазинів та ресторанів. На цьому ринку розвиваються американські DoorDash, Instacat, Uber Eats, європейські Deliveroo, Delivery Hero, Just Eat, Takeaway.com.

2. Meal kits або конструктор їжі

Еволюція традиційного доставлення – доставлення набору інгредієнтів для приготування страв за рецептами вдома. Західні конструктори рухаються у бік розробки пропозицій для певних груп користувачів: веганів, людей з непереносимістю глютену, прихильників органічного харчування. Як приклад найбільший світовий сервіс доставлення meal kits — німецький HelloFresh, оцінюються у €2,6 млрд — придбав конструктор органічної та безглютенової їжі Grean Chef.

3. Сервіси рекомендацій с власними онлайн-супермаркетами

Серед успішних прикладів – сервіс Vivino, найбільш популярний винний додаток, що завантажують по всьому світі та найбільший винний онлайн-супермаркет. У 2018 році компанія залучила $20 млн інвестицій, а до 2020 року планує заробити мільярд доларів лише на продажі вин.

4. Фермерський foodtech

«Фудтех» в сільському господарстві охоплює величезний спектр інновацій: генна інженерія, виробництво комах, роботи, вертикальні ферми, сільськогосподарські дрони та блокчейн. Перспективний напрямок у сфері вертикальних ферм – компактні ферми, що дозволяють вирощувати овочі та зелень в супермаркетах та інших обмежених просторах. У 2018 році розробник подібних ферм, берлінський стартап Infarm залучив інвестицій на суму €25 млн та почав розширятися за межі Німеччини.

5. Роботизовані ресторани та кафе

Компанія Zume Pizza з Кремнієвої долини, з 2015 року використовує роботів для приготування піци, у кінці 2018 року отримала $375 млн від японської SoftBank Group на розвиток проекту роботизованих фудтраків. У Франції стартап EKIM у 2018 році залучив $2,6 млн для проекту піцерії з роботами, які, окрім піц, вміють готовити ще й десерти, салати та напої. У 2019 році компанія планує продавати франшизи. Брюссельська компанія Alberts robot SmoothieStations вже встановила 5 роботів за ім’ям «Альберт», які роблять смузі з інгредієнтів на ваш вибір, взаємодіючи з мобільним додатком. Компанія планує подальше розширення на європейському ринку. Окрім цього ми вже писали про такі роботизовані компанії в Сан-Франциско, як Cafe X та бургер-ресторан з роботом Creator.

6. Скорочення харчових відходів

Шведська foodtech компанія Karma у 2018 році залучила $12 млн на розробку додатку, який допоможе супермаркетам розпродати залишки продуктів з вичерпним строком придатності зі знижкою не менше як 50%. Karma позиціює себе як екологічний сервіс, ціль якого – скорочення об’єму продуктів, що викидаються.

7. Цифрові системи для роздрібних мереж

Французький стартап Wynd залучив $72 млн у 2018 році на розвиток платформи для комплексного управління супермаркетами та ресторанами: для контролю складських запасів, онлайн та офлайн продажів, роботи персоналу та створення звітності з єдиного додатка. Платформа інтегрована із CRM сервісом дозволяє бачити профіль клієнта в момент покупки, таким чином показуючи та оновлюючи інформацію про його переваги. Платформу вже використовують мережі Carrefour, Total, MK2.

8. 3D-ресторани

Тільки в зародку напрямок foodtech, який, за словами засновника британського стартапу FOODNIK Антона Добрженскі, в майбутньому стане рушієм харчової промисловості. У першому у світі 3D ресторані проекту FOODNIK Food Ink в Лондоні на принтерах видруковані меблі, столові прибори та страви. Поки що у світі існує небагато ресторанів, які використовують 3D- принтер для виготовлення окремих страв з меню. Серед таких ресторанів – Melisse в Санта-Мониці, США, La Enoteca at Hotel Arts у Барселоні, La Boscana у Лейде, Іспанія та Smith в голландському Вольвеге.

9. «Розумна» техніка для кухні

Розумні кухонні технології стають більш доступними. У 2018 році компанія June випустила «розумну» пічку другого покоління за ціною $600, тоді як перші такі пічки June коштували $3000. «Розумна» пічка керується зі спеціального додатка смартфона, вона має влаштовану камеру, яка автоматично розпізнає 50 продуктів, пропонує рецепти з цими продуктами, контролює температуру та передає зображення на смартфон. У 2018 році компанія Amazon інвестувала в June та інтегрувала у пічку додаток власної мережі органічної їжі Whole Foods. Тепер пічка може автоматично готувати продукти з магазинів Whole Foods.

Технології у сфері їжі привертають все більше уваги інвесторів. Великі компанії — Pepsi, Coca Cola, Kraft Heinz, грецький виробник йогуртів Chobani, Deloitte Italia створюють інкубатори для розвитку foodtech-стартапів.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

 

 

Читайте также:

5 простих кроків, щоб зробити штучний інтелект силою добра

5 дуже незвичайних прогнозів від IBM Research

Діпфейки від Google для боротьби з іншими діпфейками

Робот ALPHRED2 — чотириногий робот, що здатен триматися на двох ногах