«Водія на гілля!» — Як у різних країнах ведуть боротьбу із Uber

Французи, що перевертають догори дригом автомобілі Uber, та поліція і навіть прем’єр-міністр Франції, що готові заарештувати керівництво стартапу, який руйнує усталений порядок речей на ринку міських перевезень — таким був Uber у ЗМІ минулого тижня.

Associated Press зібрав повний перелік країн, в яких технологічні «луддіти» теж не хочуть, аби на зміну таксі прийшли нові, більш комфортні та гнучкі способи переміщення в міському просторі.

Іспанія судиться

В грудні минулого року суд тимчасово призупинив діяльність стартапу на території Іспанії, мотивуючи це тим, що проект шкодить чесній конкуренції. Зокрема, суд Мадриду на попередніх слуханнях встановив, що водії, котрі працюють в рамках Uber, не мають достатніх дозволів для перевезення пасажирів на комерційній основі. Позов подавала спілка таксистів Іспанії. В зв’язку із судовою ухвалою сервіс тимчасово припинив роботу в цій країні, але минулого тижня почалося слухання в Європейському Суді щодо того, чи буде статус стартапу відповідати сервісній компанії, чи транспортній.

Поки судова тяганина триває, прості іспанці продовжують бронювати поїздки через мобільний додаток Uber.

Нідерланди — теж

Голландський суд ухвалив рішення про заборону сервісу UberPop, який дозволяє працювати без ліцензії таксиста, незважаючи на те, що в цілому Міністерство транспорту цієї країни з травня лібералізувало умови входження на ринок нових сервісів. За словами представників міністерства, автомобілям, котрі працюють через UberPop, бракує технічних критеріїв, щоб вважатись повноцінними учасниками ринку міського транспорту у Нідерландах.

В Китаї Uber розгромили у січні

Китай вдався до найбільш радикальної заборони послуг Uber. Спочатку суд КНР заборонив надавати будь-які приватні транспорті послуги на території країни через мобільні додатки. А навесні поліція в Гуанджоу вдерлася до штаб-квартири місцевого представництва Uber, конфіскувавши сотні айфонів, планшетів та серверів, котрі використовувались для надання послуг і повністю паралізувавши роботу стартапу в цій країні. Влада звинувачує Uber у тому, що їхнє представництво організувало нелегальний сервіс таксі без відповідних документів.

Індуси поки що думають

Індія не може дійти остаточного висновку щодо майбутнього Uber. Поки що найбільш вагомим доказом на користь заборони цього стартапу став скандал у Нью-Делі, де посадовці закликають заборонити Uber через звинувачення одного із водіїв у спробі зґвалтувати пасажирку.

Мексика страйкує

В травні сотні водії звичайних таксі влаштували у Мексиці страйк, подібний до французького, із вимогою заборонити роботу Uber. Основа мотивація: на відміну від звичайних таксистів, водії в Uber не сплачують податки, не подають документи на ліцензування та нехтують правилами безпеки, що встановлені для звичайних таксистів.

В компанії вирішили грати на випередження і запропонували безкоштовні поїздки на роботу щопонеділка для усіх користувачів Uber. Хто виграє в цьому протистоянні — покаже час.

США розбирається в конфліктах

В квітні Uber опинився в центрі розгляду судової справи після того, як невідомий водій відкрив зі свого авто вогонь по перехожим у Чикаго та був застрелений водієм Uber із іншої машини. Суд виніс рішення на користь водія Uber, визнавши вогонь у відповідь самозахистом. Втім, з червня за оновленими правилами Uber водіям, що є учасниками цього сервісу, заборонили мати при собі вогнепальну зброю.

У Каліфорнії суд ухвалив розглядати водіїв Uber не як самозайнятих підрядників, а як співробітників компанії. В довгостроковій перспективі це може позначитись на правилах, за якими надаються послуги для населення.

Uber та емансипація у світі

В березні 2015 року Агенція у справах жінок при ООН уклала партнерський договір із Uber. Згідно із попередньою домовленістю, стартап створить 1 млн робочих місць для жінок-водіїв до 2020 року після відповідних скарг та вимог з боку профспілок та правозахисників.

За матеріалами: bigstory.ap.org

Читайте также:

Аерокари, які можуть стати першими серійними літаючими авто

Три цікавих патенти від Snap, Uber і Boeing

«Проблема, у якої не має і, можливо, ніколи не буде рішення»: сьогодення безпілотних автомобілів

Від Facebook до Tesla — менш відомі співзасновники найбільших технологічних компаній у світі