Споживчі тренди, які набирають сили в 2022 році – дослідження HubSpot

Якщо раніше більшість покупців по суботах шукали вигідні пропозиції магазинів, то тепер вони звертаються до Instagram, аби знайти знижки, які пропонують впливові особи. А про нові продукти більшість дізнається не з телереклами, а з роликів на YouTube. Про цей та інші тренди зміни моделі споживання йдеться у дослідженні хмарного сервісу автоматизації маркетингу HubSpot, яке виявило п’ять основних купівельних тенденцій 2022 року. Про них розповімо детальніше нижче.

Рекомендації впливових осіб важливіші, ніж рекомендації друзів та сім’ї

За останні кілька років маркетинг впливу (influencer marketing) виявився найбільш ефективною стратегією для брендів. Фактично станом на 2021 рік майже 60% опитаних маркетологів заявили про це, оцінивши, що маркетинг впливу випереджає по ефективності SEO, емпіричний маркетинг і короткі відеоповідомлення.

А вже в 2022 році 30% споживачів повідомляють, що рекомендації інфлюенсерів є одним із найважливіших факторів при ухваленні ними рішення про купівлю порівняно з 27%, які прислухаються до рекомендацій друзів чи сім’ї. Певною мірою це має сенс: впливові особи традиційно вважаються експертами у своїй ніші. Якщо хтось є авторитетом у сфері макіяжу, можна з упевненістю припустити, що він чи вона знає про макіяж більше, ніж більшість друзів.

Для підприємств електронної комерції це важливі новини, оскільки означають, що можна покладатися не тільки на «сарафанне радіо». Натомість розумно зосередити свої зусилля на маркетингу впливу.

Зумери люблять робити покупки в звичайних магазинах

Тим, кому зараз від 18 до 24 років, воліють дізнаватися про нові продукти в соціальних мережах, але їм, як і раніше, подобається робити покупки в магазині. Як показало дослідження споживчих тенденцій, представники покоління Z найчастіше знаходять нові продукти в соціальних мережах (71%). За ними слідує реклама на YouTube (56%), реклама в сервісах потокової передачі музики (55%) та пошук в інтернеті (50%).

Тому онлайн-рітейлерам, які орієнтуються саме на споживачів-зумерів, важливо зосередити свої зусилля на соціальних мережах, а не на платній рекламі, коли йдеться про залучення нових потенційних клієнтів.

Вивчати новий продукт та його функції у соціальних мережах приблизно 50% хочуть через публікацію у сторіс. Далі за важливістю формату рекламного повідомлення йдуть короткі відео (42%), а лише потім пост у стрічці (42%).

Тим не менш, 73% людей (зокрема, 55% представників покоління Z) кажуть, що вони, як і раніше, воліють купувати товари в магазині. Це важливо враховувати, оскільки залучити клієнтів через соцмережі недостатньо – треба, як і раніше, мати надійний та ефективний варіант покупок у магазині для тих, хто хотів би здійснити покупку особисто.

Коли справа доходить до покупок, на це покоління сильно впливають ціна, якість та відгуки про товари. Покоління Z особливо цінує бренди, довкола яких є активні спільноти. TikTok та Instagram – найпопулярніші соціальні мережі серед жінок покоління Z, тоді як чоловіки проводять набагато більше часу на YouTube.

Пошук у звичайних магазинах та в інтернеті – два популярних способи виявлення нових продуктів

Як і у випадку з поколінням Z, найпопулярнішим способом пошуку нових продуктів серед покупців-міленіалів є соціальні мережі (51%). Але майже такою ж популярністю користується пошук в інтернеті (50%). Тобто, для цієї аудиторії варто використати можливості платної реклами та сильної стратегії SEO для просування своїх продуктів.

Якщо цільова аудиторія — це покоління X (35–54 роки), то роздрібні магазини є найпопулярнішим варіантом для знайомства з новими продуктами. Тут слід інвестувати час та ресурси у партнерські відносини із рітейлерами з розгалуженою мережею магазинів, щоб забезпечити фізичну наявність товару у багатьох місцях. Крім того, як і міленіали, 39% покупців покоління X також шукають в інтернеті нові продукти, тому SEO – це ще один гарний варіант.

Хоч молодь більше використовує нові канали на кшталт соцмереж, всі без винятку споживачі користуються багатьма каналами отримання інформації. Зокрема, на питання, де і як вони знаходять нові продукти, більшість споживачів незалежно від вікової групи вказали на пошук в інтернеті.

Мобільні телефони – найпопулярніший пристрій для онлайн-покупок

Кожне нове покоління стає все більш мобільним та цифровим. Тепер при здійсненні покупок в інтернеті приблизно 75% споживачів вважають за краще використовувати свої мобільні пристрої, порівняно з 15%, які віддають перевагу настільним комп’ютерам, і 6%, які віддають перевагу планшетам.

Це означає, що для бізнесу електронної комерції важливо, аби веб-сайт був оптимізований для мобільних пристроїв. Якщо клієнт побачить, що перегляд товарів на мобільному занадто складний та громіздкий, він піде назавжди. Тому дуже важливо переконатися, що всі рекомендації для мобільних пристроїв виконано (включаючи великий текст, багато порожнього простору, адаптивні шаблони та заклики до дії, зручні для мобільних пристроїв). Таким чином «мобільна» оптимізація може стати ефективною стратегією маркетингу та зростання відвідуваності сайту.

Ціна має найбільше значення, але є й інші несподівані фактори

У будь-якому випадку ціна є основним фактором при ухваленні рішення про покупку. Більшість споживачів, від 73% серед бебі-бумерів до 78% серед зумерів називають ціну одним з найбільш важливих факторів, коли справа доходить до ухвалення рішення про купівлю продукту.

Якість продукту також важлива для 65% наймолодших споживачів, 78% міленіалів та 82% представників покоління X, а також 72% бумерів. Але крім наявності недорогого та високоякісного продукту, є кілька інших відмінних факторів, які варто мати на увазі при маркетингу бренду.

Наприклад, 57% представників покоління Z розглянуть можливість купівлі продукту, якщо частину виручки від купівлі буде передано на благодійність. А 55% міленіалів вважають за краще купувати продукт, на який є хороші відгуки. При цьому 62% представників покоління X цінують наявність навколо бренду активної спільноти, а 55% представників покоління бумерів звертають увагу на характеристики та функціональність продукту.

Тенденції шопінгу в 2023 році

Експерти виділяють кілька тенденцій, які продовжать розвиватися у наступному році.

  • Використання мобільних пристроїв для здійснення покупок, як і раніше, домінуватиме в індустрії електронної комерції. У 2018 році на нього припадало 63,5% від загального обсягу продажів електронної комерції, а в 2020 році це число підскочило до 70,4%. Наразі це вже 75%.
  • TikTok та інші платформи для коротких відео стануть все більш популярними серед рекламодавців. Оскільки TikTok продовжує вносити зміни до своїх рекламних пропозицій (наприклад, нову функцію Branded Mission), ми побачимо, що у 2023 році до TikTok приєднається більше рекламодавців. Так само додаткові рекламодавці будуть тестувати інші платформи на кшталт Instagram Stories, оскільки короткі відео стали найпопулярнішим видом контенту.
  • Індустрія інфлюенсерів продовжуватиме зростати і залишатися одним із найпопулярніших напрямків для брендів, які прагнуть налагодити зв’язок зі своєю аудиторією. Маркетинг впливу швидко зріс у США за останні кілька років — з $1,7 млрд доларів у 2016 році до $13,8 млрд доларів у 2021 році. В даний час покоління Z і міленіали не прислухаються до знаменитостей, коли справа доходить до покупки продуктів або послуг. Водночас вони теж не звертаються до друзів, а воліють довіряти впливовим особам у конкретній сфері.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: HubSpot

Читайте также:

Аромамаркетинг: як запахи підвищують впізнаваність бренду

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія

5 конструкторів онлайн опитувань, які зроблять ваш маркетинг краще

Voice commerce: що це та як бізнес користується цим трендом сьогодні