П’ятірка трендів FashionTech: що нас чекає в майбутньому?

FashionTech — це дивовижний сегмент венчурного ринку. З одного боку, він достатньо великий, стартапи цієї спеціалізації залучають раунди на десятки та сотні мільйонів доларів, з іншої сторони, статистика по FashionTech ринку слабко структурована, а сам же термін довгий час вважався штучним.

Давайте визначимось з поняттям «FashionTech»: це напрямок, що пов’язує індустрію моди та технології. В цей напрямок входять програмні рішення по оптимізації (онлайн) e-commerce рішень по обробці замовлень та кастомізації, а також все, що супроводжує покази, експозицію, продажі, рішення для аналізу користувацької поведінки та ще з десяток застосувань.

З іншого боку, важливою складовою являються «фізичні» технології: нові матеріали, тканини, способи виготовлення (друку, розмальовки, пошиву), що вшиваються в одяг, взуття та аксесуари елементи, вирішення по розмальовці, тюнингу, стилізації, 3д-моделюванню та навіть вторинному обігу та утилізації продукції індустрії моди.

Ринок та основні гравці ринку

McKinsey у своєму детальному дослідженні The State of Fashion оцінюють світовий ринок моди в $2,4 трлн на рік (інші оцінки складають $1.3 трлн, річ у тому, що включати в категорію «мода») «Ландшафт» цієї сфери нам чудово знайомий, як по полицях в магазинах, так і по власному одязі в шафі.

Joseph Michael, “FashionTech Startups in Sweden”

Основним рушієм на цьому ринку вже ціле десятиліття виступає Азія: у 2017 році країни азіатсько-тихоокеанського регіону займали 37.1% глобального ринку, а США та Європа – приблизно по 25%. У найближчі роки це домінування тільки посилиться, оскільки зріст населення в Азії випереджає Старий Світ, при цьому росте платоспроможність азійських покупців, крім того, молоді споживачі в Азії відомі швидким прийняттям нових технологій, і у сфері моди вони точно лідери!

Технології та зміни

Сфера моди ніколи не була консервативною, наразі ж її рухомість стала максимальною. Три слова, якими учасники ринку описують індустрію моди по висновках 2018 року, це «змінний», «цифровий» та «швидкий». Сім з десяти факторів, що впливають на розвиток сфери моди, відносяться до цифрової трансформації або ж автоматизації.

Мода 2020-х та технологічні тренди

Дослідження компанії McKinsey “The State of Fashion 2019: A year of awakening”

1. Digital fashion

Один з найпріоритетніших трендів 2019 року, який буде активно розвиватися в найближчі 3-5 років. Зараз з’являється дуже багато виробників фешн аксесуарів/ одягу/ взуття з інтегрованими екранами/панелями/bluetooth-тканинами, на яких зображається картинка. Створився новий ринок для виробників екранів та софту для інтеграції зображення. Chanel, New Balance та інші бренди вже почали випускати готові продукти (сумки чи взуття) разом з LED-панелями. А зовсім нещодавно на показі Louis Vuitton презентував технологічні сумки з двома гнучкими екранами, на яких виводяться фото та відео. Аксесуар отримав AMOLED-екран з роздільною здатністю 1920 на 1440 пікселів та підтримкою Wi-Fi: через нього можна змінювати зображення.

Маркетплейси, які об’єднають виробників кінцевих виробів з виробниками діджитал-контенту будуть дуже популярними.

2. Cyber fashion

З появою функціональних штучних частин тіла та розумних аксесуарів з влаштованої електроніки, елементи кібер культури все частіше можна побачити як в самих колекціях дизайнерів, так і в контексті показів.

3. AI для розпізнання предметів одягу по фото.

Ви не могли не помітити той факт, що Instagram в цьому році додав теги з найменуванням та вартістю виробу, при натисканні на який ви переходите на промо-сторінку певної речі і далі – вже на потрібний сайт бренду. Всі бренди від Dior до Zara стали активно використовувати цей інструмент для збільшення продажів.

Сервіси, що вміють розпізнавати продукт на фото в медіа-просторі, зіставляти його з певним продуктом з інтернет-магазину бренду та далі продавати їх за допомогою онлайн-маркетингових інструментів – це ще один тренд, який сильно спростить життя кінцевому споживачу. У США налічується біля 40,000 фешн-сайтів, а об’єм ринку дорівнює $300 млн на рік, у Європі – $200 млн, світовий – біля $1 млрд, винятком тут є Китай.

4. AR/VR

Офлайновий ритейл активно намагається впроваджувати доповнену реальність в процес шопінгу. Роблять віртуальні примірочні, додатки для розпізнавання речей з вітрини (ZARA), використовують AR у своїх шоу та показах для демонстрації продуктів та додавання різних ефектів.

Про VR в онлайн-шопінгу  поки що говорити зарано, адже наступні декілька років все ще буде лідирувати 3D-modelling повсякденних речей.

Цим AR технології не закінчуються. Вже сміливо можна говорити про віртуальну моду, повноцінні цифрові елементи в речах гардеробу та макіяжу. Instagram запустив (поки що в режимі закритого бета-тестування) можливість створювати фільтри для камери та десятки художників з усього світу вже створюють свої цифрові digital items, які живуть лише в віртуальній реальності соціальних мереж.

5. Віртуальні інфлюенсери

Багато хто з вас вже знайомий з фешн-аватаром Noonoouri, яку у 2017 році створив 43-річний дизайнер Йорг Цубер з Мюнхена. Вона вегетаріанка, не носить хутра та пропагандує sustainable-fashion. У своєму інстаграм-блозі Нунурі викладає фото та відео з фешн-знаменитостями, знімається в промо-кампаніях Versace, Dior та ін.

Бренди активно підхопили цей тренд. Balmain створили віртуальну армію: три аватара, для яких розробили спеціальну лінію одягу, яку можна придбати на сайті.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Кращі VR та AR-пристрої в 2024

Що таке Apple Vision Pro – кому потрібний цей гаджет і чи варто його купувати

Як VR-анестезія допоможе впоратися з реальним болем

Історія Oculus: від підліткового хобі до порталу до метавсесвіту