Чому виші та IT-бізнес повинні перейти від STEM до STEAM

Ви замислювалися над тим, що технічні науки, які стимулюють появу інновацій, потребують знань про людську природу, для збільшення ефективності? Якщо до науки, технологій, інженерної праці та математики додати гуманітарних вчень — результати співпраці точно будуть вражаючими. Більше аргументів на користь гуманітаріїв у IT — в перекладі статті з Quartz.
04_1280

Як STEM перетворюється на STEAM

Science, technology, engineering, math, які формують скорочення STEM та є базою для навчальних програм в прогресивних школах світу, повинні включити до свого кола гуманітарні науки (англ. art). Саме в такому поєднанні технічних і креативних курсів вбачають майбутнє освіти й інноваційного бізнесу фахівці. Експерименти вже тривають в окремих закладах США — Родайлендська школа дизайну викладає ідеологію STEAM серед спеціалістів, які готуються стати вчителями початкової та середньої школи.

Важливість мистецької складової усвідомлюють і в IT-корпораціях. У виданні Harvard Business Review опубліковано статтю Тома Перрольта (Tom Perrault), директора з персоналу компанії Rally Health. Він стверджує, що для компаній сьогодні недостатньо, аби спеціаліст просто знав, як зробити продукт — скоро таку роботу зможуть легко виконувати автоматизовані системи. Перевага людини над роботизованими працівниками — вона розуміє потреби інших людей та знає, як слід їх задовольняти. Ця риса допоможе конкурувати з роботами.

Від Apple — до стартапів

Продукти і товари будуть відрізнятися між собою дизайном, естетикою, зручністю та простотою у використанні, з максимальною користю для споживача. Саме на цих якостях триматиметься конкуренція між виробниками. Тут в нагоді і стануть гуманітарні науки, які вчать розуміти людську природу, передбачати поведінку або пріоритети користувачів.

Стів Джобс (Steve Jobs) ще 2011 року, презентуючи iPad, говорив, що однієї лише технології недостатньо для того, щоб робити круті продукти, і в компанії Apple працюють саме за таким правилом: «Це технології, поєднані із гуманітарними науками, з людською природою. Такий союз дозволяє нам створювати продукти, від яких співає душа.» Легендарний дизайнер корпорації Apple Джоні Айв (Jony Ive) навіть викладав в Королівському коледжі мистецтв, щоб допомогти студентам зрозуміти роль дизайну для створення та розвитку інновацій.

Новий підхід сповідують не лише великі компанії, але й стартапи. Відеоплатформа Vidyard бере на роботу більше випускників гуманітарних напрямків, аніж власників STEM-дипломів — констатує співзасновник Майкл Літт (Michael Litt). Він сам намагається заповнити прогалини в знаннях, необхідних для успішної розкрутки продукту, доповнюючи інженерну освіту читанням книг з психології та філософії. Участь гуманітарних наук в розвиткові IT зростає: за даними LinkedIn, в період з 2010 по 2013 рік зростання кількості випускників-гуманітаріїв у галузі переважило приплив технічних спеціалістів на 10%.

Перехід від STEM до напрямку STEAM не є інновацією родом з XXI століття: згадаймо Леонардо да Вінчі, який однаково вдало розмальовував фрески та конструював обладнання. Однак, реформатори освіти за останні роки зробили настільки сильний акцент на поширенні технічних наук, що настав час стати й на захист гуманітарних вчень.

Відеорозповідь студента з MIT Гарета Періша (Garrett Parrish), який поєднує вивчення розважальних технологій і машинобудування, а також роботу дизайнера та музиканта. Всі напрямки його діяльності поєднуються та сприяють появі нових рішень. Доменний реєстратор №1 в Україні imena.ua

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Quartz

Читайте также:

У британському університеті з’являться лектори-голограми

7 трендів в UX- та UI-дизайні у 2024 році

2500 стипендій для отримання Професійних сертифікатів Google від INCO за підтримки Google

Як роботи змінюють хірургію та медичну освіту