Павло Педенко, «1+1 медіа» — про нові тренди в кросмедійних проектах на 2016-й

Минулої осені відбулась знакова подія для української медійної сфери — хакатон Media Hack Weekend, який і відвідувачі, і організатори визнали найбільшим та наймасовішим.

Ми вирішили розпитати команду «1+1 медіа», відповідальну за реалізацію амбітного проекту, про висновки, які були зроблені після першого медіахакатону і що нового буде в цьогорічному Media Hack Weekend. Крім того, Павло Педенко розповідає, як будуть виглядати українські медіа зразка 2016-го:

Павло Педенко

Павло Педенко

— З часу нашого спілкування минуло кілька місяців. Що за цей час змінилося у Future Media Lab? Які основні підсумки та висновки за результатами вашого Media Hack Weekend?

Media Hack Weekend 2015 став найбільшим і, якщо вірити відгукам, найкрутішим хакатоном в Україні. Говорити про подію можна багато, проте значно цікавіше подивитися, як це було:

Для нас MHW15 став справжнім викликом — 3 ночі без сну, 600 людей на майданчику, наелектризоване повітря. В результаті хакатону ми вже зробили декілька комерційних замовлень командам, що займались на Media Hack Weekend 3D-друком та 360-зйомкою (приклад проекту). Також знайшли дві команди, з якими шукаємо взаємовигідну модель співпраці, обидва проекти є сервісними рішеннями для новинних сайтів і полегшують роботу редакцій.

Фактично, за допомогою Media Hack Weekend 2015 ми сформували спільноту людей з розумінням того, які рішення шукають сучасні медіа, чого не вистачає і з якими проектами можна приходити. Плюс, що важливо, ми отримали досвід проведення подібних заходів.

2016 року Media Hack Weekend зміниться. По-перше, наступного року ми зробимо більше відкритих API наших продуктів (tsn.ua, unian.net, ovva.tv) для того, щоб люди, що прийдуть на хакатон, могли працювати з реальним контентом, а не шукали собі випадкові набори даних в інтернеті.

По-друге, ми змінимо підхід до категорійності. Шукатимемо проекти не за технологічною направленістю, а за контентною. Умовно, на наступному хакатоні ми робитимемо додатки в категоріях «спорт», «новини», «відео», «дитячі ігри» та інші.

По-третє, ми переформатуємо лекторій, який на MHW15 став дуже відвідуваною активністю. Спробуємо зробити так, щоб він тривав паралельно зі всім хакатоном.

Атмосфера минулого хакатону

Атмосфера минулого хакатону

Найголовніше, ми не хочемо, щоб Media Hack Weekend 2016 був лише хакатоном. Це буде, скоріше, фестиваль. Хакатонів стає все більше і більше. Якість деяких з них — достатньо сумнівна. Навіть роблячи найкрутіший захід подібного формату в країні, нам потрібно якось відбудуватися в категорії.

— Зараз, наскільки знаємо, триває конкурс «1+1 медіа» на пошук літературного дитячого героя. Що це і в якому форматі ви це організовуєте?

Книжковий пітчинг «КнигоЛав» — це спроба колег знайти персонажа, якого зрозуміють і полюблять найменші українці. Зараз діти фанатіють від Свинки Пеппи, Мумі-Тролів, Фіксиків, а «1+1 медіа» хоче, щоб вони так само захоплювались українським героєм. До 22 лютого на сайті приймаються заявки, після чого паралельно стартує голосування журі та онлайн-голосування на сайті.

Переможця, книжка якого буде надрукована у видавництві «Основи», оголосять 11 березня, а на цьогорічному хакатоні ми запропонуємо учасникам створити комп’ютерну гру на основі трьох найкращих ідей.

— Раз мова зайшла про кросмедійність, які основні тренди по таким проектам і як вони поширяться в Украні протягом 2016-го?

Є загальне відчуття, що гарні діджитальні історії поступляться місцем простим комунікаціям у месенджерах, типу aSender від «ПриватБанк». За останній рік в Україні кросмедійних проектів особисто я не помітив. Як, власне, і гарного діджиталу в цілому. Ви самі знаєте, що цього року було з бюджетами — інвестують в прості та ефективні рішення. Хоча я продовжую сподіватись, що колись у нас з’явиться свій Alt Minds.

— Як зміниться індустрія новин та споживання контенту?

Я не хочу грати у футуристику, тому скажу, мабуть, очевидні речі. Точно будуть більше дивитися контент на Smart TV. Якщо вірити звітам вендорів, в Україні ця платформа цілком може витіснити всі інші телевізори.

Можливо, з’явиться окрема категорія контентних продуктів під годинники, проте це лише гра в лояльність, адже рекламного ринку в рамках цієї платформи не існує. І те обмеження, що смарт-годинники працюють лише з топовими моделями смартфонів буде сильно стримувати появу подібних продуктів.

Я не вірю, що з такими тарифами на 3G значно виросте мобільний трафік в Україні. Думаю, враховуючи доступність 360-зйомки, цілком можливо, що відеоконтенту в 360° стане більше. Проте, це будуть лише іміджеві проекти.

— Чи будуть у Future Media Lab якісь цікаві пропозиції для власників Smart TV?

Ми точно будемо продовжувати стимулювання створення подібних продуктів в рамках Media Hack Weekend 2016. Сподіваюсь, в рамках нашого партнерства з Samsung, які є лідерами в цьому сегменті, ми зможемо започаткувати в Україні Smart TV-проекти зі світовим майбутнім.

12080024_309017205935160_1737710549345942478_o_87118819201176

Давайте подивимось на переможців Media Hack Weekend 2015 — Spillikin. Наразі ми не знайшли можливості інтегрувати проект в свою екосистему, проте будемо раді підтримати хлопців, щойно зрозуміємо, яку підтримку ми можемо їм надати.

— Яких медійних практик бракує українським ЗМІ та телеканалам і що треба зробити, аби це змінити?

Мені здається, що українським медіа не вистачає, в першу чергу, рекламних доходів. Формула достатньо проста: є рекламні бюджети —> є прибутки —> є можливість експериментувати.

— Як проходить робота у Future Media Lab?

Future Media Lab — це команда, що працює на базі управління розробок веб-проектів «1+1 медіа». Фактично, ми працюємо попроектно, збираючи необхідний ресурс під конкретну задачу. На даний момент ми сфокусовані на підготовці Media Hack Weekend 2016. Хочемо зробити його ще більшим та ще масштабнішим.

— І Ваші побажання нашим читачам у цьому році

Будьте вимогливі до того, що споживаєте.

 

Фото: Future Media Lab у Facebook

Читайте также:

Чат-бот Bard приходить в Україну: основні доступні функції

9 стартапів представлять Україну на Web Summit 2023

Як видалити російський контент з пошукових систем та соціальних мереж

12 стартапів з України на CES 2023