Вплив високих технологій на сучасне мистецтво

Високі технології створили революцію у побутовому та професійному аспектах життя. Цифровим способом контролюються маркетинг, проєктування та виробництво. Світ мистецтва також вдається до допомоги hi-tech: художники використовують нові інструменти для створення робіт, галереї та музеї – способи організації виставкових просторів.

Сьогодні поговоримо про різноманітні можливості, які були відкриті для арт-суспільства завдяки високим технологіям та чому саме розвиток арт-технологій – майбутнє мистецтва.

Адиктивне мистецтво

Сучасні автори виходять за межі однієї площини. Для того, аби створити об’ємні роботи, зазвичай використовують 3D-друк. Роб та Нік Картери (Rob and Nick Carter) – видатні художники з Великобританії, які відновили картину «Соняшники» Вінсента Ван Гога (Vincent Willem van Gogh). Команді потрібно було спочатку змоделювати 3D- модель, а потім надрукували її у восковій бронзі. Роб та Нік подарували нове життя роботі постімпресіонізму.

Вуличне мистецтво також використовує бонуси адитивних технологій. Так у 2013 році дизайнер Джи Лі надрукував на 3D принтері 10 тис. маленьких фігурок у вигляді кроликів, які сховані у різних куточках світу від Південної Кореї до США. Проєкт має назву Mysterabbit. Кожен охочий може звантажити 3D файл та самостійно видрукувати кролика.

VR-досвід — це виклик для реальності

Віртуальна реальність вважалась основою розробників ігор, космічних агентств та воєнних навчальних закладів. Сучасні художники знайшли у ній альтернативний спосіб самовираження. Для прикладу, Грехтен Ендрю (Gretchen Andrew), художниця з Лондона, одна з піонерок VR, створила Alternate Reality. Цей проєкт вважається першим у світі VR-шоу. Під час роботи над картинами Ендрю часто використовувала Google Glass та знімала відео та фото самого процесу, а потім відзнятий матеріал монтувала в шоу. Відвідувачі завдяки окулярам віртуальної реальності могли бачити не лише картину, але й історію створення.

Метт Коллішоу (Mat Collishaw), інший художник з Лондона, на персональній виставці Thresholds використовував віртуальну реальність для створення першої у світі великої виставки фотографій 1839 року. Автор бачить фото як базис для всіх подальших інновацій на візуальній основі. Ціль проєкту – надати глядачу своєрідне вікно у минуле та звернути їх увагу на процес народження фотомистецтва.

Дрон-технології у сфері мистецтва

Мистецтво та наука створюють унікальний симбіоз. Безпілотники вважаються воєнними літальними апаратами, але митці змінюють уявлення широкої публіки про дрони. «Одного разу нічого» — це колективна виставка міжнародних художників, яка пройшла в Канаді ще у 2016 році. На ній автори досліджували за допомогою відео, скульптур і фотографії культурний простір та естетику безпілотників, можливість використовувати літальний апарат як матеріал для мистецтва.

Наприклад, IOCOSE, один з учасників за допомогою фотографій зображає життя військових дронів під час мирного часу. У одному сценарії безпілотники – спортсмени перегонів на 100 метрів. У іншому — дрони зображаються в моменти нудьги, наприклад коли вони роблять домашнє селфі.

Ars Electronica Futurelab шукає нові форми самовираження та розглядає дрони як інструмент для створення сучасного мистецтва. Трьох вимірні фігури зроблені з використанням знімків з великою витримкою спеціальних безпілотників Spaxels.

Як виставковий простір використовує hi-tech

Музеї та галереї інтегрують інтерактивні технології, аби змінити спосіб взаємодії між глядачами та експонатами. Віртуальні тури на мобільних пристроях, інтерактивні підлоги та стіни, системи мультитач (дають можливість відвідувачам віртуально маніпулювати та контролювати контент на екрані за допомогою рухів рук).

Cooper-Hewitt — музей в Нью-Йорку, який надає відвідувачам 4К-таблиці з сенсорним екраном. Глядачі отримують зображення у високій якості та інформацію про предмети з музейної колекції. Коли відвідувач купляє вхідний квиток, він отримує інтерактивну ручку, яка дозволяє «збирати» та «зберігати» об’єкти з галереї. Глядач притискає плаский кінець пера до мітки музею та збирає інформацію про експонат. Данні можна перенести до таблиці або ж зберігати в особистому кабінеті на сайті музею для подальшого колекціонування та вивчення.

Розвиток арт-технологій – це майбутнє мистецтва

Використання науки та технологій у мистецтві змінює образ художніх витворів. Сучасні автори дають можливість глядачу побачити звичні всім полотна в тривимірному просторі, зануритися у минуле чи попасти в альтернативну реальність за допомогою VR-технологій, поглянути на звичні речі під новим кутом.

Актуальне мистецтво дарує суспільству інтерактивні, реалістичні враження. За допомогою hi-tech художники показують, що високі технології можуть застосовуватися з ентузіазмом та величезною уявою.

Художні інсталяції в галереях призначені для спілкування з гостями. Галеристи викликають на діалог глядача, змушують обговорювати процес створення робіт з використанням інновацій. Руйнування фізичних бар’єрів та залучення відвідувачів виводять музеї та галереї на новий рівень сприйняття.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Кращі VR-симулятори для підготовки пілотів

Найкращі wearables гаджети за 2019 рік — основні тренди галузі. Частина 2

Штучний інтелект змінить сферу туризму раз і назавжди

П’ятірка трендів FashionTech: що нас чекає в майбутньому?