«Навчайте, де б ви не були»: Історії трьох українських освітян, котрі створюють освіту майбутнього з Google

Освіта в Україні за кілька останніх років виявила неабияку гнучкість, перейшовши частково або повністю в онлайн-режим. Так, війна в Україні змусила тисячі дітей залишити свої домівки та переїхати в інші регіони або країни. У таких умовах продовження навчання стало справжнім викликом. Проте ці виклики стали для педагогів з різних куточків України можливістю навчатися новому й інтегрувати в школах цифрові інструменти для дітей і батьків, щоб не лише продовжувати навчання, але й покращувати його якість.

Ми хочемо розповісти вам історії трьох українських освітян, для яких платформа «Навчайте, де б ви не були» та цифрові інструменти Google стали ключем до власної реалізації та збереження освітніх процесів в Україні.

Лідія Мінчукова, вчителька хімії в Харківському ліцеї №124:

«Інструменти Google – це найкраще, що сталося в моїй роботі»

Початок війни припав на декретну відпустку Лідії. Але молода мама не хотіла втрачати час і постійно шукала різні джерела для розвитку. Так вона натрапила на курс Google for Education, де навчали роботі з цифровими інструментами Google. На курсі Лідія дізналася про платформу «Навчайте, де б ви не були». А повернувшись торік до роботи в школі, педагогиня вже мала відпрацьовану систему навчання в режимі онлайн.

«Я обожнюю Google Meet, Google Jamboard для інтерактиву з учнями, Google Форми і Таблиці для оцінок, навчальні відео на YouTube. А діти в захваті від Google Планета Земля та Презентацій», – розповідає вона.

Школа, в якій викладає Лідія Мінчукова, – спеціалізована, тому навчальний процес розрахований зокрема й на дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання дозволяє дітям ходити до загальних класів, маючи при цьому підтримку логопеда, психолога й інших спеціалістів. Лідія розповідає, що зокрема за допомогою інструментів Google зараз створюються освітні матеріали для інклюзивного навчання.

«Завдяки інструментам Google я відмовилась від соціальних мереж і створила для виховної роботи Google Клас. Усе надсилаю та отримую там. Найголовніше, що всі документи надійно зберігаються, тож я можу протягом року в будь-який момент знайти необхідне».

Лідія має на меті розробити курс для педагогів-організаторів щодо роботи із цифровими інструментами, зокрема від Google. А її мрія – запровадити це по всій країні, щоби всі школи мали одну систему навчання, як-от Google Workspace. «Це б дало змогу нарешті прибрати чати в соціальних мережах», – каже Лідія.

Віктор Семенюк, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики в Одеському ліцеї №43 Одеської міської ради:

«Мене надихає відчуття, що я потрібен та роблю важливу справу»

Віктор обрав професію вчителя, щоб бути корисним і цікаво передавати знання: «Для мене бути вчителем – це бути компетентним, щоб учні отримували нове та згодом могли сказати «дякую». Це розуміння того, що я роблю та для чого».

Віктор першим у своїй школі, ще з початку карантину, інтегрував Google Workspace у навчання, тому вже на початку повномасштабної війни вчителі були стовідсотково готові до тотального онлайну.

«В цій інтеграції мене підтримало керівництво школи. Сьогодні я вже сам заступник директора, тому вдосконалюю всю систему», – каже Віктор.

Стартовим майданчиком для суцільного переходу школи на новітні цифрові інструменти стала платформа «Навчайте, де б ви не були». За словами Віктора, на платформі міститься велика кількість корисної інформації, яку потрібно було просто інтегрувати у процес навчання, і це мотивувало як учителів, так і дітей.

Зокрема, Віктор ефективно використовує Google Клас, де можливо контролювати коли вчитель почав урок, які заняття відвідали учні тощо.

«Платформа дає можливість керувати своїм часом. Ми відійшли від груп у соціальних мережах. Діти знають, що в Google Клас є посилання на кожен онлайн-урок. Усі вчителі працюють онлайн», – каже освітянин.

Віктор запевнився, що інструменти Google підвищують свідомість дітей та рівень їхньої відповідальности: «Усе видно через Google Клас. Можна перевірити, коли дитина завантажила роботу, або чому не здала. Немає можливості підмінити роботу. А хто дійсно хоче навчатися – має для цього все необхідне».

Не останню роль у цьому процесі відіграло й питання інформаційної безпеки – система Google Workspace надає можливість цілковитої безпеки для навчального процесу.

«Використовуючи посібник “Безпека дітей в інтернеті” від Google, ми розповідаємо і дітям, і батькам, як потрібно поводити себе в мережі, щоб не дивитись небажані відео та контролювати час, проведений з ґаджетами», – ділиться він.

Наталія Підобід, вчителька англійської мови в Білоцерківському опорному ліцеї-гімназії №20:

«Цифрові інструменти Google зрозумілі інтуітивно»

В перший день повномасштабного вторгнення Наталія дізналася про важку хворобу, проте навіть у таких складних обставинах вона не здавалася і все одно мріяла якнайшвидше повернутись до навчання.

«Бути вчителем – це моє життя. Завдяки Google for Education я могла постійно працювати й навіть в день операції дивилася відео з платформи «Навчайте, де б ви не були». Це дуже надихало», – розповідає освітянка.

Наталія змогла швидко адаптуватись до робочих процесів та за короткий час повернулась до повноцінного навчання в режимі онлайн.

«Ми у лютому 2022-го вже вміли ефективно працювати в онлайні, використовуючи інструменти Google – Google Клас, Google Meet, Google Jamboard та інші. Нарешті можна було відмовитись від чатів у соціальних мережах», – розповідає Наталія. І додає, що такий підхід дуже спростив учителям навчальні процеси, а дітям – додав цікавості й пізнавальності.

Батьки також зустріли новації з розумінням й оптимізмом. Адже завдяки ним кожен може дізнаватися про залученість своїх дітей до навчання, виконання домашнього завдання й освітнього розвитку.

Наталія також вважає, що було б добре, якби всі освітяни вміли користуватись Google-інструментами: «Сьогодні все більше українських вчителів проходять навчання й інтегрують ці інструменти у свої освітні процеси. Дуже хочеться, щоб глобально змінився підхід до навчання, щоб воно було цікавішим, а діти, наприклад, могли обирати, які предмети вивчати».

Ці історії та багато інших корисних матеріалів можна знайти на оновленому сайті «Навчайте, де б ви не були».

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: GoogleBlog

Читайте также:

Перша група одержувачів фінансування від Фонду підтримки Google для стартапів в Україні в 2024 році

Kaggle-змагання з машинного навчання від Google

Через терни до «Астри»: Google робить ставки на розумні окуляри зі штучним інтелектом

Що нового показала Google на презентації для розробників I/O 2024