Класи майбутнього: як розумна дошка змінює підхід до навчання

Підліткам все важче концентруватися на навчанні, оскільки вони звикли до постійних повідомлень та сповіщень із соціальних мереж та різних додатків. У середньому кожні 6 хвилин учні відволікаються на свої пристрої. Технології та обсяг інформації вплинули на час уваги й тому довелося змінити підхід до освіти. Сьогодні уроки проходять інтерактивно та в ігровому форматі. З цим допомагають новітні розробки, серед яких і розумна дошка.

З думкою про дітей та навчальні заклади 

Сучасні технології не тільки модернізували процес навчання, а й принесли за собою багато прихованих переваг. Наприклад, буває досить складно зосередити увагу учнів, особливо на початку уроку. Але технології дозволяють максимально інтегрувати дітей у навчальний процес і вчитися за допомогою гри. Тепер учні мають можливість дивитися навчальні відео, малювати графіки, проходити контрольні онлайн та одразу дізнаватися свій результат. Процес навчання відбувається швидше та ефективніше. Більш того, технології дозволяють учням бути більш самостійними в класі.

Також використання новітніх технологій на уроках не тільки є економічно вигідним для навчальних закладів, а й екологічно свідомим вибором. Середня кількість підручників за рік у школі — 13. Щоб забезпечити учнів підручниками на 1 предмет потрібен тираж в приблизно 200 тисяч примірників. Натомість щоб надрукувати їх,  необхідно понад 60 тисяч дерев. А з однією інтерактивною дошкою тоді можна зберегти мільйони дерев.

Не варто забувати й про здоров’я дітей. У середньому один підручник важить 600 г. У день у дитини в середньому 5 уроків — це приблизно 3 кг. Додамо сюди зошити, іноді фізкультурну форму та щось перекусити. Щоденно діти носять понад 4 кг у себе на плечах. А тепер уявіть, що в кожному класі є інтерактивна дошка. І замість важких підручників дітям будуть необхідні лише персональні смартфони чи планшети, які часто і так в них є з собою.

Технології та освіта 

Мінімальні навички користування планшетом мають 90% сучасних дітей до двох років. А шестирічні розуміються на технологіях краще, ніж їхні батьки. Технології для сучасних дітей — невіддільна річ, яка слугує не тільки забавкою, а й способом вчитися. І ці зміни вже змушують задуматися про те, якими мають бути майбутні вчителі та школи. Так сер Ентоні Селдон, віцеконсул Букінгемського університету, вважає, що до 2027 року роботи зі штучним інтелектом замінять вчителів. Однак є і протилежна думка — роботи не зможуть замінити людину, але стануть її асистентом.

Разом зі зміною сприйняття вчителя переосмислюється і вигляд класу. У ньому збільшиться використання відео і все, що з ним пов’язано — VR/AR-технології та відеоуроки, щоб навчання перестало бути нудним. Однак не зникають і розумні дошки, які будуть розвиватися ще далі зі спеціальними операційними системами як Chrome OS. Таким чином, можна буде збирати аналітику та краще відстежити досвід учня за аналогією користувацького досвіду, тобто зрозуміти, як вчиться дитина, на що звертає увагу та які слабкі місця має.

Наразі можливість створювати інтерактивний урок, презентацію, план і тести, а також демонструвати підготовлені матеріали на дошці та на пристроях учнів — це нові функції, які з’являться з оновленням програмного забезпечення. У вчителів також буде можливість створити власний кабінет у додатку. Туди можна буде викладати усі необхідні матеріали з курсу з приватним або публічним доступом. Це все є основою для подальшої модернізації освітніх технологій як в Україні, так і за її межами. Українські розробники також залучені в створенні програмного забезпечення подібних дошок — наприклад інженери GlobalLogic працюють над розширенням функціоналу SMART Board.

Труднощі інтеграції 

Опановувати нові технології вчителям може бути складніше. Середній вік українського вчителя — від 40 до 50 років. І тільки 14% педагогів — це люди до 30 років. Тобто більшість вчителів здобували освіту понад 20 років тому, коли комп’ютери тільки з’являлися і були доступні далеко не кожному. Зараз деяким вчителям важко  працювати за комп’ютером, оскільки вони до цього не звикли. Також трапляється, що викладачі мають упереджене ставлення до технологій та їхнього використання у класі та уникають їх, оскільки вважають, що діти відволікатимуться на ігри, а не вчитимуться. Однак уже проводяться спеціальні тренінги та курси для вчителів, щоб ознайомити педагогів із новими методами та підходами. Наприклад, на Prometheus є курс підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Все ж таки учні змінюються, і старі методи навчання перестають бути ефективними, тому поступово переглядаються і підходи.

Погляд у майбутнє

Трансформувати школу в інтерактивний простір — головна мета інтегрування новітніх технологій у навчальний процес. Так діти будуть більше експериментувати, працювати спільно над завданнями та освоювати різні соціальні ролі, а не просто дозволить дітям ефективніше вчитися. Створення навчального майданчика ненав’язливо підготує їх до життя у сучасному світі. Навчання в школах відкритого типу з можливістю дистанційної освіти й адаптивним середовищем підвищить рівень мотивації як учнів, так і викладачів. Адже автоматизація і впровадження нових технологій покликані спростити виконання рутинних задач і дати можливість розвиватися як школярам, так і вчителям.

Юрій Голованов, Senior Engineering Project Manager, GlobalLogic

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

 

Читайте также:

Не вірте всьому що чуєте, або як діпфейк-аудіо стало ще одним інструментом для шахраїв

Ad Astra – приватна школа Ілона Маска стане доступною для звичайних людей?

Ідеальний спортзал при карантині або як можна ефективно займатися вдома

Рукавички, які дозволяють «чути» мову жестів