Гніздо провалів та невдач — доля Nest після купівлі компанією Google

Розумний термостат Nest — один із найдивніших проектів компанії Google. На нього було витрачено величезний бюджет, але нових продуктів так і не було продемонстровано. Більше того: проект завдав більше репутаційної шкоди, аніж користі для самої компанії. Що чекає на найбільш обговорюваний ґаджет з числа тих, котрі потрібні для створення розумного дому?

Гніздо провалів та невдач — доля Nest після купівлі компанією Google

Кадрова криза — чи криза ідей?

Нового виконавчого директора компанії Nest не було офіційно звільнено з посади, хоч і виглядало все це саме так. Холдинг Alphabet та компанія Nest заявили про перехід його на нову посаду радника, таким чином намагаючись заретушувати низку негативних публікацій у ЗМІ та постійні звинувачення від конкуруючих компаній у тому, що Nest фактично нічого не робить. До цього додалися звинувачення від декількох інтернет-сервісів, які були відключені від доступу до бібліотек та можливостей розумного термостата.

Важко говорити, чи подібні кадрові перестановки влітку 2016 року пішли на користь стартапу Nest. Коли в 2014 році компанія Google придбала Nest, очікування від цієї угоди були надзвичайними: вважалося, що у стартап буде інвестовано потужні фінансові ресурси та технології Google. Стартап зріс до 280 співробітників на момент угоди із Google, а до 2016-го їх уже було понад 1 тис. В перший рік роботи в якості дочірньої компанії Google проект Nest використовував ресурси компанії для того, щоби купити виробника веб-камер Dropcam за $555 млн, а також придбати за невказану суму компанію Revolv, яка випускала хаб для розумного дому. Менеджери раніше говорили про те, що бюджет Nest є фактично необмеженим і покладається виключно на можливості холдингу Alphabet. І хоча витрати були значними, надходження від розумного термостату та детектору диму Nest виявились вкрай малими; більше того — деякі із технологій продемонстрували, що вони є недопрацьованими або ж дублюють ті, що вже існують у конкурентів.

БІЛЬШЕ ЗА ЦІЄЮ ТЕМОЮ:

Темп, який не вдалося зберегти

Розробка Nest стала одним з найповільніших проектів за всю історію Google. Постійне створення різноманітних продуктів, яким зайняті 1200 співробітників компанії Nest, насправді не принесло жодної фінансової вигоди для «корпорації добра». Жоден з цих продуктів так і не полишив двері експериментальних лабораторій. 2015 року керівництво Nest оприлюднило список вакансії для своєї команди, яка мала працювати над аудіосервісами для низки продуктів. Але після запуску розумного спікера та системи голосового асистування під назвою Google Home виникло питання доречності подальшої окремої роботи Nest над такими технологіями. Внутрішні процеси компанії щодо конкурування схожих продуктів і залишаюся не зовсім зрозумілими для стороннього спостерігача.

Також туманним залишається майбутнє систем домашньої безпеки під кодовою назвою Flintstone. Низка сенсорів для вікон, дверей та детекторів руху у приміщеннях й надалі залишається просто концепціями, а не реально працюючими ґаджетами для серійного виробництва. Всі ці продукти та їхня розробка є надто повільними для звичайних темпів роботи Google. Проекти, якими володіла компанія Nest, такі залишились нереалізованими (попри їхній ринковий потенціал). Якщо перед продажем власники та керівники стартапу Nest твердили, що темпи розвитку Google дадуть їм змогу розвиватися швидше і вийти на ширший ринок, то тепер очевидним стало, що за 2 роки компанія так і не спромоглася вивести конкурентний продукт на ринок.

Репутація летить у невідомому напрямку

Окрім постійних проблем із розробкою нових датчиків, Nest також стала джерелом поганих репутаційних та інформаційних приводів для самої компанії Google. Ще 2014 року стартапу довелося згорнути продажі свого детектору диму, тому що виявилося, що датчик диму може бути зупинений не лише внаслідок помахування перед ним рукою, але через певні умови під час загоряння. Велика кількість детекторів були повернуті, а кошти довелося відшкодувати покупцям. Пізніше датчик повернувся на ринок, але ця опція була відключена.

2015 року на YouTube з’явилося відео, у якому один із працівників компанії Google Бред Фіцпатрік оприлюднив збій, внаслідок якого детектори диму Nest загальною вартістю $650 раптово починають працювати самостійно, подаючи сигнал тривоги, і їх неможливо вимкнути. Співробітник компанії закликав не купувати систему попередження про задимлення від Nest зі словами, що це — просто негодящий мотлох, який неможливо відключити. Подібні негативні відгуки з’явились також від колишніх очільників компаній, які були куплені компанією Nest, про фінансові процеси, бюрократію та стиль управління у Nest після купівлі його холдингом Alphabet. Навесні 2016-го це спричинило закриття розумного хабу Revolv та низку суперечливих повідомлень про подальші перспективи різних гаджетів, які були придбані для Nest. Внутрішні конфлікти Nest знайшли навіть відображення в серії мультсеріалу «Сімпсони».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Продаж чи закриття? Альтернатив немає

На думку редактора ArsTechnica Рона Амадео, найкраще, що може зробити Google,—це поступово готувати компанію Nest до продажу або закриття із використанням її технологій в інших, споріднених проектах холдингу. Якщо продано було Boston Dynamics, успіх якої є значно більшим, чому б тоді не продати виробника розумного дому, який так і не зміг представити кінцевий продукт на масовий ринок? Зрештою, у складі холдингу Alphabet є чимало компаній, і деякі з цих компаній не змогли виграти.

За матеріалами: ArsTechnica