«Ніколи не перевіряйте email зранку» та інші корисні «шкідливі» поради

З чого починається ваш ранок? Правильно: найчастіше після ранкових процедур, кави та мандрівки до офісу (чи до ноутбуку, якщо ви працюєте вдома) настає час ранкової електронної пошти. Це — найбільша помилка, яку тільки можна зробити.

Уявіть, що ваш мозок — це теж комп’ютер. На початку дня його потужність повна, а пам’ять — ще нічим не «засмічена». Можна починати будь-яку справу. Натомість ви вирішуєте перевірити пошту, відповісти на «два-три» листи, які «не можуть зачекати» до опівдня. Тим часом «на фоні» накопичуються більш пріоритетні завдання, які ви поки що «відклали» і почали розбирати «рутинну» дрібну пошту. Заповненість вашої уваги та можливостей «ранкового» мозку дрібними завданнями та вторинними нецікавими речами призводить до швидкої появи у вас відчуття загнаності — і ще до обідньої перерви ви стомлені, а важливі завдання досі не виконані, бо ви «розбирали пошту».

Перейдіть до управління енергією, а не часом

Тайм-менеджмент — одна суцільна ілюзія. Не ви управляєте часом, а час вас «підганяє» чи навпаки «дає фору». В першій половині дня енергії достатньо для написання нових матеріалів, створення нових проектів та того, що фахівці називають «поїданням жаби» (вирішенням якогось малого, але вкрай неприємного вам завдання).

Тому сфокусуйтесь на побудові графіку, за яким найбільш творчі, складні та невідкладні завдання треба буде вирішувати зранку. Справи рутинні чи не надто термінові «пересувайте» у власному календарі на другу половину дня, ближче до вечора. Туди ж можна віднести розбирання ділової кореспонденції, спілкування телефоном та месенджерами, проведення інтерв’ю та нарад, аналіз даних та підрахунок фінансових звітів.

Ніколи не перевіряйте пошту раніше 12 дня

Якщо не відкривати електронну скриньку до обіду, можна присвятити час вирішенню власних нагальних робочих завдань. В іншому випадку ви від самого ранку будете вирішувати чиїсь інші термінові завдання, які «скидатимуть» на вас. Розпорошення уваги, зниження концентрації на виконанні конкретних завдань та відчуття депресії від того, що «незробленого більше за зроблене» — ось що вам гарантують ранкові email-повідомлення.

Якщо до 12 дня ви хочете попрацювати, а не стати ланкою в процесі безкінечного обговорення — не відкривайте електронну пошту до цього часу.

Залиште смартфон в іншій кімнаті

Перші декілька годин робочого дня є критичними з точки зору продуктивності та ефективності роботи — це ми вже з’ясували. А тепер згадайте, скільки разів месенджери, чати, нагадування соцмереж чи просто сервісні повідомлення від інформаційних та розважальних мобільних додатків відволікають вас протягом ранку. Замість того, щоб сфокусуватись на роботі, ви змушені хоча б на 10-20 секунд відволікатись щоразу на ваш смартфон — і це руйнує усю продуктивність.

Завжди розгортайте вікна програми чи браузера на повний екран

Навіть якщо ви просто читаєте статтю чи пишете пост для блогу, чи переглядаєте архів із важливими документами — розгорніть вікно поточного додатку на весь екран. Ніяких додаткових вікон із чатами, відео, моніторингом твітів. Усі вони розпорошують вашу увагу та відволікають прямо чи опосередковано від того, на чим ви працюєте просто зараз.

Зранку «приберіть» з поля зору усі вторинні завдання

Терміновими не можуть бути усі нові задачі одночасно. Завжди є дві — максимум три справи, які потребують вашої уваги та нагального вирішення протягом декількох наступних годин. От саме ними і варто займатися, поки у вас є час та енергія.

І звісно, написання статей, складання сценаріїв, все, що потребує уяви та «створення чогось із нічого» — все це краще робити теж зранку. Інакше можете потрапити в пастку «творчої кризи».

За матеріалами: TNW

Читайте также:

Улучшаем нетворкинг: 59 фраз, с которых можно начать разговор

Чи є перфекціонізм ворогом нашої ефективності?

Додатки-планери: які вони є та як їх правильно використовувати?

Миссия выполнима: как выжить в жару