Олексій Іванкін, OpenDataBot — про відкриті дані, державні реєстри та Telegram

Продовжуємо розповідати про учасників одного регіональних етапів програми інкубації для українських стартапів EGAP Challenge в місті Дніпро. Після історії проекту EduPay на черзі — стартап OpenDataBot, який використовує відкриті дані з державних реєстрів для попередження підприємців про можливі небезпеки для іхнього бізнесу. Як це працює на практиці, нам розповів Олексій Іванкін, керівник проекту OpenDataBot.

Про використання відкритих даних для захисту бізнесу

Ідея створення подібного сервісу виникла ще у 2013 році, коли наша компанія зіштовхнулася з рейдерським захопленням проекту «Клумба», а також, з корумпованою правоохоронною та судовою системами. У квітні 2016 року на порталі відкритих даних був опублікований реєстр українських компаній та підприємців. Ми зрозуміли, що це може стати реальним інструментом для захисту бізнесу. І вже через 3 дні була зроблена перша версія боту для Telegram.

Ми використовуємо дані, які розміщуються на Відкритому державному ресурсі відкритих даних. В першу чергу, це — Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Ми аналізуємо ці дані (наприклад, на наявність місць масової реєстрації) та поєднуємо з документами з Єдиного державного реєстру судових рішень.

odb-interface

Приклад реальної допомоги

На даний момент, нам відомий реальний випадок, коли ми відправили компанії повідомлення про обшук. Це був той випадок, коли мав значення код ЄДРПОУ: спочатку він індексувався, а потім інформація отримала статус обмеженої для доступу. За цей час бот встиг попередити компанію про обшук.

Чому iGov Bot став OpenDataBot

Так, на першому етапі ми планували зробити інтегрування з сервісом iGov. Коли ми почали розробку нашого продукта і поспілкувалися з розробниками iGov ми зрозумили, що робимо інший продукт. iGov — це електронні державні послуги, а OpenDataBot — це інструмент для моніторінгу відкритих даних.

notification

Про вплив програми на розвиток проекту

Нам був потрібен зворотній зв’язок від професіональної спільноти: державних службовців, підприємців, юристів, спеціалістів з PR та маркетингу. Ми, дійсно, отримали фідбек, і він вплинув на наш розвиток і концепцію просування. Зокрема ми вирішили зосередитись на простоті й стабільності роботи сервісу. Ідею розповсюджувати сервіс на максимальну кількість платформ — облишили.

Головний урок для нашої команди: модифікувати продукт потрібно, спрощуючи його, а не додаючи нову функціональність. В країні багато небайдужих людей. Ми маємо постійній зворотній зв’язок з приводу того, як працює бот та як його можна покращити. Багатьом, на жаль, вигідно, щоби дані не відкривалися.

64

Рекомендації майбутнім учасникам EGAP Challenge

В першу чергу, раджу зробити список тих компетенцій, яких вам не вистачає, та зрозуміти, як EGAP може з цим допомогти.

Друге — зробіть валідацію продукту якомога раніше. Зрозумійте, чи будуть користуватися вашим продуктом, які канали його просування ви будете використовувати та скільки все це буде коштувати.

БІЛЬШЕ ПРО ВІДКРИТІ ДАНІ: