Шведський підхід: як Spotify вперше вийшла на біржу в Нью-Йорку

Шведська приватна компанія Spotify оголосила про свій перший продаж акцій на Ньюйоркській біржі. Замість традиційної публічної пропозиції цінних паперів, компанія обрала сценарій із прямим списком. Відповідно до роз’яснень в The New York Times, процес не передбачає випуску нового запасу акцій, а значить, не буде можливості залучати додаткові кошти. Це дозволить інвесторам та інсайдерам вільно торгувати акціями на ринку. Іншими словами, Spotify оминає традиційний для сучасних IT-компаній процес IPO. Компанію попередньо оцінюють в $23 млрд.

Оглядачі TechCrunch зазначають, що причина незвичного початку продажу акцій Spotify полягає у особливостях роботи самого сервісу. Довіра та авторитет серед музичних лейблів забезпечать успіх продажу акцій навіть за таким прямим списком. Конкурента перевага Spotify — це алгоритми, що рекомендують найбільш актуальну музику кожному конкретному слухачу. Ми вже розповідали про особливе використання компанією Big Data в маркетингових кампаніях. А почалося все 2014 року, коли Spotify придбала стартап Echo Nest, який до цього забезпечував функцію рекомендацій і підбору музики для Beats Music, Rdio, Vevo та iHeartRadio. Щоб обійти конкурентів шведи, як повідомлялося, виклали за стартап $100 млн — це 90% в акціях Spotify.

Деніел Ек (Daniel Ek), CEO та співзасновник Spotify

Напрацювання Echo Nest змогли перетворити приголомшливу кількість пісень (35 млн) у пошуку Spotify в індивідуальний мікс композицій для кожного. Адже Echo Nest принесла з собою 200 ПБ інформації про поведінку користувачів музичного стримінгу. Для порівняння: двома роками пізніше, у 2016-му Netflix назбирав лише 60 ПБ даних. Spotify щодня реєструє 150 млрд дій: програвання композиції, поширення, пропуск пісні чи підписка на виконавця тощо, кожна з яких враховується для налаштування рекомендацій.

Spotify завжди знає, що далі програвати користувачу — і певно саме цим забезпечила собі щомісячну аудиторію в 159 млн користувачів (річне зростання на 29%), з яких 71 млн людей користується платною версією (річне зростання на 46%). Минулого року прибутки компанії збільшилися на 39%, порівняно з 2016-м, і сягнули $4,09 млрд.

БІЛЬШЕ ПРО IT-БІЗНЕС:

Джерело: The New York Times, TechCrunch

Читайте также:

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

Штучний інтелект тепер може створити індивідуальну музичну добірку за запитом

Як дивитися фільми та слухати музику під час блекаутів?

Добірка найцікавіших українських подкастів на Spotify