Основні терміни SMM маркетолога. Основні поняття. Частина 1

У процесі популяризації бренду у соцмережах, можна зіштовхнутися з великою кількістю визначень та абревіатур, заплутатися в яких надто просто. Аби звичайна людина розуміла SMM спеціалістів з півслова та вірно оцінювала ефективність реклами, ми написали словник з основних визначень «Мови SMMщиків». Так простіше зрозуміти та підвищити скіли у сфері маркетингу у соцмережах.

Основні поняття

AIDA

AIDA (A — Attention, I — Interest, D — Desire, A — Action) — це концепція, в якій коротко охарактеризована стандартна модель поведінки покупця: увага, інтерес, бажання та дія.

CTA

CTA (Call To Action) – заклик до дії (до прикладу: «Підпишись на нас»).

Giveaway

Giveaway (Гів) — конкурс в соцмережі Instagram, за умови якого потрібно підписатися на велику кількість спонсорів (до 10 спонсорів). Для конкурсу створюється окремий профіль, де прописуються усі умови для учасників. Переможець визначається рандомним чином. Він отримує довгоочікувану винагороду (айфон, плеєр чи іншу техніку). Після підбиття підсумків, більшість підписників відписуються від спонсорів.

LAL

LAL (look-alike, лукелайк) — технологія в соцмережах, яка аналізує поведінку користувачів та знаходить схожих. До прикладу, можна завантажити дані про клієнтів, а система самостійно знайде тих, хто здійснює такі ж чи схожі дії (цікавляться темою материнства, автоперегонами, тощо).

KPI

KPI (Key Performance Indicators) — це критерії, за якими оцінюється успішність рекламної кампанії. KPI визначаються перед запуском реклами. До прикладу, за підсумками рекламної кампанії повинно бути не менше 150 переглядів відео та 500 кліків.

SMM

SMM (Social Media Marketing) — маркетинг у соціальних мережах. Просунення компанії, бренду чи продукту через соціальні мережі.

SFS

SFS (Shout out for shout out) — взаємопіар в Instagram, коли користувачі рекламують один одного у своїх профілях.

UTM-мітка

UTM-мітка — це змінна, яка додається у посиланні сторінки сайту, що рекламується та дозволяє простежити джерело трафіку.

Приклад мітки:

https://rozetka.com.ua/valiria_fashion_2900000089426/p161786346/?utm_source=criteo&utm_medium=retargeting&utm_campaign=fashion,

де:

  • utm_source=criteo – джерело реклами;
  • utm_medium=retargeting – тип трафіку;
  • utm_campaign=fashion – назва рекламної кампанії.

Автоворонка

Автоворонка (воронка продажів) — шлях, який проходить клієнт від першого знайомства з продуктом або компанією до самої покупки. Принципи автоворонки сформовані у концепції принципу AIDA.

Автопостинг

Автопостинг — це автоматичне розміщення записів у профілі або на стіні спільноти.

Адвокат бренду

Адвокат бренду – це людина, яка користується товаром чи послугою компанії та розповідає про це у соціальних мережах. Це може бути як співробітник компанії, так і просто лояльний клієнт.

Акаунт

Акаунт — це сторінка в соціальній мережі (Facebook, Instagram) з особистими даними користувача, фотографіями, відео.

Активність

Активність чи взаємодія — будь-які дії підписників під постом у соцмережах: лайк, репост чи коментар. Це одна з основних метрик в SMM.

База ретаргетингу

База ретаргетингу — список користувачів, які взаємодіяли з компанією. Заходили до профілю, ставили лайк, дивилися відео, тощо. А також користувачі, котрі були зібрані за допомогою парсингу. До прикладу, в програмі «Церебро» або TargetHunter.

Блогер

Блогер — відомий користувач, який публікує контент на своєму профілі.

Віральність

Віральність — засіб безкоштовного поширення контенту внаслідок репостів.

Віральне охоплення

Віральне охоплення — кількість унікальних користувачів, які проглянули репост. До прикладу, якщо підписник групи поділився записом, то охоплення його аудиторії буде вважатися віральним.

Влог

Влог — блог із відеоконтентом.

Денний ліміт

Денний ліміт — максимальна сума на добу, котра може бути витрачена на показ реклами.

Клікбейт

Клікбейт — контент (заголовок чи картинка), що привертає увагу та спонукає читача відвідати сайт чи подивитися відео, що забезпечує максимальну кількість кліків. Часто використовуються правдоподібні заголовки та шокуючі фото До прикладу: «Ви будете шоковані! Ані Лорак розповіла всю  правду про своє нове кохання!», або «Гаряче відео з Аліною Гросу побачив весь політичний бомонд! Відео 18+»

Ось так виглядає реклама з клікбейтом

 

Контент

Контент — матеріал, який можна побачити в соціальних мережах. Це може бути текст, фото чи відео.

Контент-маркетинг

Контент-маркетинг — це цілий комплекс заходів, за допомогою яких створюються та публікуються корисні для цільової аудиторії матеріали. Завдання контент-маркетингу – спонукати користувачів до взаємодії з брендом та змусити їх зробити цільову дію (залишити свої контакти, зробити замовлення).

Контент-план

Контент-план — графік публікацій контенту у соцмережах.

Лайк

Лайк — кнопка у вигляді серця або пальця піднятого до верху, які говорить вам про те, що користувачу подобається ваш контент.

Лендинг

Лендинг — односторінковий сайт, сторінка для продажу продукту. На ньому користувач може замовити товар або залишити свої контактні дані. Лендинги створюються у спеціальних конструкторах (WordPress, Tilda та інші).

Лід

Лід — це потенційний клієнт, який залишив свої контактні дані чи заявку.

Лід-магніт

Лід-магніт — це подарунок (чек-лист чи добірка статей) потенційному клієнту в обмін на його контактні дані чи підписку на акаунт/розсилку. Лід-магніт часто є першим кроком у воронці продаж та знайомить майбутнього клієнта з компанією.

Лідогенерація

Лідогенерація — збір контактних даних людей, які зацікавлені в товарі чи у послузі.

Маслайкінг

Маслайкінг — масове проставлення в Instagram лайків користувачам, які можуть бути зацікавлені в товарі чи послузі компанії. Для цього зазвичай використовується ручна накрутка або спеціальні сервіси. Наприклад, InstaPlus, Toligram. Масслайкінг може привести до постійного або тимчасового блокування облікового запису.

Масфоловінг

Масфоловінг — масове додавання друзів Instagram, хто може бути зацікавлений у товарі чи послузі компанії. Для цього використовується ручна накрутка або ж спеціальні сервіси. Це може бути той же InstaPlus, Toligram. Масфоловінг може привести до тимчасового або постійного блокування вашого профілю.

Медіа-план

Медіа-план – графік проведення рекламних кампаній, де вказані терміни, бюджет, рекламні показники, соціальні мережі та інші характеристики.

Накрутка

Накрутка — штучне збільшення кількості фоловерів або ж вподобань. Увага! Такі дії можуть привести до тимчасового чи постійного блокування профілю.

Органічне охоплення

Органічне (природне) охоплення – кількість унікальних користувачів, які продивилися контент без залучення реклами. Аби отримати органічне охоплення, достатньо опублікувати пост на сторінці спільноти.

Оффер

Оффер — це пропозиція компанії, яке обмежена часом. Наприклад: «Залишіть заявку на виготовлення дивану та отримайте знижку 25 %».

Охоплення

Охоплення — кількість унікальних користувачів, які переглянули рекламне оголошення. До прикладу, одне оголошення було показано одному користувачу 3 рази. В такому випадку охоплення дорівнюватиме 1.

Піксель

Піксель — код відстежування, який встановлюється на сайт. Піксель дозволяє налаштувати рекламні кампанії на тих, хто відвідував сайт та зробив певні дії. Наприклад інструмент допомагає налаштувати таргетинг на тих, хто відвідував певну сторінку на сайті чи перейшов у кошик, але не оформив замовлення.

Платне охоплення

Платне (чи рекламне) охоплення – кількість унікальних користувачів, які переглянули контент внаслідок платного просунення (частіше за все, шляхом таргетованої реклами).

Плейсмент

Плейсмент — місце, де користувачам показується реклама у Facebook і Instagram. Якщо говорити тільки про Instagram, то це може бути стрічка новин чи сторіс (з цим поняттям ми ще ознайомимося далі).

Покази

Покази — загальна кількість переглядів рекламного оголошення. До прикладу, одне рекламне оголошення переглянуло два користувачі. Один – 5 разів, інший – 2 рази. 5+2 =7 – кількість показів рекламного оголошення.

Посів

Посів — масове розміщення реклами у сторонніх спільнотах.

Пост

Пост — допис (текст, фото, відео), що був опублікований у соціальній мережі.

Репост

Репост (або share) – повторна публікація запису з якої-небудь спільноти або ж зі сторінки іншого користувача

Рекламний кабінет

Рекламний кабінет — місце керування рекламою, де створюються, редагуються та аналізуються рекламні оголошення.

Таргетинг

Таргетинг (таргетована реклама) — метод, що дозволяє показувати рекламу цільовій аудиторії по заданих параметрах. Наприклад, можна налаштувати показ реклами для батьків дітей до 8 років, якщо ви хочете популяризувати дитячу перукарню.

Ретаргетинг

Ретаргетинг —інструмент, що дозволяє показувати рекламу людям, котрі вже взаємодіяли з сайтом або з профілем компанії. До прикладу, користувач заходив на лендинг.

Саппорт

Саппорт — це служба підтримки.

Стрім

Стрім – це онлайн-трансляція в соціальних мережах.

Сторіс

Сторіс — формат публікацій у соцмережах, що дозволяє публікувати контент на 24 години. Наприклад, в Instagram, сторіс можна закріпити у своєму профілі. Цю функцію називають Highlights.

Сегментація ЦА

Сегментація цільової аудиторії – це поділ цільової аудиторії на групи, об’єднані по певній ознаці (типу товару, користувача чи мотивації до здійснення покупки). Під кожен сегмент цільової аудиторії підбираються рекламні посили, візуали та налаштовуються таргетовані цілі.

Спліт-тест

Спліт-тест (a/b split-testing) — метод, який визначає на яку рекламу краще за все реагує цільова аудиторія. Використовується в таргетованій рекламі. При спліт-тестуванні створюється декілька варіантів реклами (картинок та тексту), котра показується цільовій аудиторії. Для подальшої реклами обирається найбільш ефективне оголошення. У цьому випадку частіше за все оцінюється кількість переходів по рекламному оголошенню.

Трафік

Трафік – переходи користувачів на сайт чи у спільноту.

Тріп-вайер

Тріп-вайер — це недорогий продукт, який перетворює лід у клієнта. Використовується не для отримання прибутку, а щоб наблизити клієнта до покупки основного продукту. Часто це є другим кроком у воронці продаж. Наприклад, для магазину верхнього одягу тріп-вайер може бути аксесуари: рукавички чи шапка.

Троллінг

Троллінг — зухвала поведінка, провокації та образи в інтернеті.

УТП

УТП — унікальна торгова пропозиція, що вигідно відрізняє компанію від конкурентів. До прикладу: «Виготовлення меблів будь-якої складності за 3 тижні».

Фідбек (feedback)

Фідбек — зворотний зв’язок, відгук аудиторії.

Флуд

Флуд — повідомлення у коментарях, чатах, які не мають відношення до теми розмови та не несуть ніякої користі.

Хейтер

Хейтер — людина, яка має неприязнь до когось чи до чогось.

Хештег

Хештег — клікабельне ключове слово, що допомагає знайти публікації на тему в межах однієї соціальної мережі. Хештег починається зі знаку решітки (#). Якщо у пошуковій стрічці Instagram ввести хештег #SMM можна знайти публікації, що пов’язані з SMM.

Цільова аудиторія

Цільова аудиторія (ЦА) — це група людей, яка може бути зацікавлена у придбанні товару або послуги.

Чат-бот

Чат-бот — це віртуальний співрозмовник, програма, яка створена для імітації поведінки людини при спілкуванні з іншими людьми. Чат-боти зазвичай використовуються у технічній підтримці для обробки однотипних замовлень та консультування клієнтів. Вони відповідають на однотипні повідомлення у чатах (на сайті WhatsApp, Direct та ін.)

Продовження переліку термінів SMM маркетолога у другій частині статті.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Ефективне керування творчою командою: ключові аспекти для успіху у контент-індустрії

Штучний інтелект для інтернет-магазинів: що може робити і чи варто його використовувати?

4 тренди у розробці мобільних додатків у 2023 році

Як скоротити посилання: 5 зручних та надійних сервісів