Як вплинув додаток TikTok на розвиток соціальних мереж?

Вітаємо всіх, кому вже 20-30 років. Скоріш за все, ви знаєте, що існує додаток TikTok, але не можете зрозуміти що це за штука. Можливо, ви запитували про це когось молодше за вас, та вони намагалися пояснити суть, проте у них не зовсім це вийшло. Або ж ви чули, що це незвичний відео додаток – щось нове, веселе та освіжаюче у всесвіті соціальних мереж. Можливо, ви навіть пробували ним користуватися, але одразу ж залишили цю ідею. Видавництво The New York Times розповіло, що таке TikTok та чому цей додаток стає все популярнішим так швидко.

Нові соціальні мережі часто викликають у людей «синдром втраченої вигоди» – відчуття, що всі решта являються частиною чогось, а інші залишаються в стороні. Ймовірніше, ви бачили фото своїх друзів у Instagram на хорошій вечірці та запитували самі себе, чому ж ви не там? А потім бачили у стрічці дивне відео з логотипом TikTok, з людиною, з якою ви не знайомі. Можливо, ви бачили рекламу TikTok на якійсь соціальній платформі та намагалися зрозуміти чому ви «не на цій вечірці».

Давно такого не було, щоб новий додаток ставав настільки популярним в такий короткий проміжок часу. Останнього разу таке спостерігалося з сервісом Snapchat.

Ви напевне впевнені у своєму виборі не користуватися сервісом, але і без вас Snapchat нараховує більше щоденних користувачів, ніж Twitter. Він змінив курс індустрії та вплинув на взаємодію людей з телефонами. На сьогодні TikTok користуються вже 500 млн людей, і його намір поки що незрозумілий. Але це не означає, що його у нього немає.

Що таке TikTok, по простому

TikTok – це додаток для створення та обміну відео. Ролики зазвичай знімаються вертикально, як у Snapchat або ж Instagram Stories.

Ті, хто знімають відео мають у своєму розпорядженні будь-які інструменти: фільтри, як у Snapchat, можливість додавати звуки й інше.

Хештеги відіграють велику роль у TikTok. Колись ще Twitter сподівався, що його користувачі будуть збиратися навколо хештегів та вести продуктивні бесіди. У TikTok хештеги відіграють роль реального функціонального принципу організації: не для новин, а для різних «флешмобів», жартів або форматів, які повторюються.

Додаток безкоштовний для всіх. Тут робити відео достатньо просто, не лише через інструменти, але й завдяки різним підказкам, які дає платформа.

TikTok миттєво відповідає на питання «що ж мені подивитись?». Таким же чином він дає багато відповідей на незручне питання: «що мені варто запостити?». У результаті виходить безкінечний потік контенту, який багато хто соромиться постити в Instagram. Іноді на ці відео тяжко дивитися. Іноді вони зачаровують, а іноді – просто підіймають настрій.

Що ж таке TikTok?

TikTok може здатися чимось на кшталт збірника кращих хітів, де представлені лише найцікавіші елементи та досвід попередників. Він чимось схожий на своїх «конкурентів» – ви можете підписатися на людину та відписатися від неї; там є свої «інфлюенсери»; ви можете переписуватися у додатку з іншими користувачами. Але різноманітні естетичні та функціональні схожості з Vine, Snapchat або Instagram суперечать його основній відмінності: TikTok – більше бот, ніж людина.

Подумаймо над тим, що ми рахуємо провідними соціальними додатками, та як вони прийшли до успіху. Twitter набрав популярності як інструмент для фоловінгу людей, а потім почав розвиватися у своєму напрямку. Twitter спостерігав за тим, що користувачі робили з його оригінальною концепцією та формалізував згадану ними діалогову поведінку (ретвіти, хештеги). Після отримання розголосу він почав бути більш наполегливим. Він став більше рекомендувати, змінювати порядок новин. Непрозорий штучний інтелект спокусився на оригінальну систему.

Дещо схоже сталося Instagram та YouTube. Декотрі користувачі ображені цими новими напористими автоматизованими функціями, які розроблені очевидно для підвищення активності. Багато хто також стурбований тим, що цей тренд є низькою вимогою брутальної економіки уваги, яка виявляє страшний цинічний характер технологічних компаній і перетворює нас в бездумних дронів.

Ці зміни запрацювали. Ми дійсно проводимо більше часу в додатках через те, що вони стали більш нав’язливими.

Що важливо та неможливо уникнути в TikTok, так це те, як додаток переступив межу між простою стрічкою новин та алгоритмічними спостереженнями. Найочевидніша зачіпка з’являється одразу, як тільки ви вперше відкриєте свій додаток: перше, що ви бачите – це не новини ваших друзів, а сторінку під назвою «для вас». Це алгоритмічна стрічка, заснована на відео, з яким ви будь-яким чином взаємодіяли коли-небудь. У ній ніколи не закінчується потік контенту. Вона наповнена роликами, котрі, на її погляд, ви захочете подивитися в майбутньому та неважливо чи справді це так.

Вона постійно аналізує ваші дані та створює складну та непрозору модель того, що ви бажаєте побачити, та, здається, вона все ж працює. TikTok починає робити припущення одразу ж після того, як ви його відкриєте.

Режим створення відео також незвичайний. На багатьох соціальних платформах, аби почати показувати свій контент, ви повинні налаштувати аудиторію, мати багато підписників, або ж бути неймовірно гарними. TikTok же, у свою чергу, спонукає користувачів перемикатися з однієї аудиторії на іншу, від одного тренду до іншого.

Зворотний зв’язок миттєвий та часто рясний; у вірусності існує попутний вітер. Постійна стимуляція. Пул контенту величезний за об’ємом.

TikTok робить з вами те, що ви йому сказали

Старі соціальні мережі наразі постійно еволюціонують. Їх пріоритетні моделі являються, звичайно ж, зріст та розвиток, але також в центр уваги ставлять ваших друзів: акаунти, які ви відстежуэте та які відстежують вас або тих, з ким ви спілкуєтесь найчастіше. Платформи пов’язують їх основними міфами та структурами, такими як соціальна помітка Facebook або ж стрічка новин Instagram.

Сервіс TikTok росте стрімкими темпами та не збирається витрачати час на те аби проходити через гнучку соціальну фазу та еволюціонувати далі. Замість цього він ставить собі питання. Чому б не почати показувати людям різні речі та подивитися, що саме вони будуть робити? Чому б не попросити людей почати щось робити та подивитися що відбудеться в цьому випадку? Якщо успіх вимірюється активністю, то чому б не спроектувати додаток, де згаювання часу – це ключовий сенс усього.

У якій лабораторії був створений цей монстр?

TikTok був створений не просто так. Материнська компанія TikTok – ByteDance нещодавно була оцінена у $75 млрд. Вона позиціює себе в першу чергу як компанією, що фокусується на штучному інтелекті, а не як творець соціальних платформ. TikTok об’єднався з Musical.ly – соціальною мережею, яка ґрунтувалася на фонограмах та танцях та якою користувалися в основному діти.

Додаток все ще містить в собі частку Musical.ly. Саме цю платформу Федеральна торгова комісія США нещодавно оштрафувала на величезну суму за неправильну поведінку з особистими даними молодих користувачів.

Чому люди проводять так багато часу в додатку TikTok? Все ж через машини

Аби відповісти на це питання, треба спочатку зрозуміти, чому TikTok здається таким дезорієнтованим.

«Ви не впевнені, чому ви дивитесь те, що ви дивитесь», – сказав Анкур Таккар (Ankur Thakkar), екс-редактор у Vine. — «Додаток просто робить усе, аби підвищити активність користувачів».

Додаток показує користувачам що-небудь, а потужний штучний інтелект робить замітки; відправляє їм щоденні сповіщення; говорить їм, що потрібно робити. І це продовжується так до тих пір, поки той не досягне бажаного результату.

Можливо, ви перечекаєте хвилю популярності TikTok. Проте, ці речі надто часто вміють непомітно підлаштовуватися ззаду. Можливо, ви так і не зареєструвалися на сервісі Snapchat – але його популярність так занепокоїла Facebook, що компанія скопіювала його концепції в Instagram.

Ймовірно, ви пропустили Twitter – але він все одно змінив всю вашу новинну дієту; до того ж зараз за допомогою Twitter з вами спілкуються політики та громадські діячі.

TikTok відрізняється від інших соціальних платформ, до яких ви вже звикли. Він ставить під сумнів важливість індивідуальних зв’язків та дружніх мереж. Він бере на себе центральний контроль, а не просто удає, що в нього він відсутній. Можливо, через TikTok інші соціальні мережі вирішать, що наші друзі просто тягнуть час назад. Або, принаймні, тягнуть їх назад.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The New York Times

Читайте также:

Хто такі клінфлюенсери, та чому вони роблять світ краще?

Соціальні мережі та ТБ викликають депресію, відеоігри — ні

Як зробити ідеальне біо в Instagram

Хто такі цифрові інфлюенсери та для чого їх створюють?