Чи потрібно писати від руки, коли всюди використовуються клавіатури?

Сьогодні мало хто пише тексти від руки, тому що це легше робити через смартфон або комп’ютер. Здається, що скоро рукописні документи взагалі зникнуть з нашого життя і вся інформація буде зберігатися на серверах великих компаній. Виходячи з цього виникає питання — чи потрібно дітей вчити письму від руки, якщо в основному вони все одно будуть користуватися комп’ютерами? Дослідники з американського штату Мериленд впевнені, що письмова мова дуже важлива для розумового розвитку дітей. Якщо не вчити їх цьому, успішність школярів може сильно знизитися, що може привести до загальної деградації.

Щоб довести правдивість своїх слів, вони провели експеримент, в рамках якого людям довелося вчити арабські букви трьома різними способами: записуючи літери, друкуючи їх і просто на око. Як ви вже могли здогадатися, швидше за все основам нової мови навчилися люди, які записували інформацію від руки. Але давайте детальніше роздивимось, як саме був проведений експеримент і чому письмо від руки настільки добре впливає на розвиток людини?

Суть дослідження

У проведеному експерименті взяли участь 42 дорослі людини. Перед ними було поставлено завдання вивчити арабський алфавіт, який складається з 28 букв. Особливість арабського письма полягає в тому, що слова пишуться зліва направо. Процес написання букв можна розділити на 3 етапи:

  • спочатку пишуться основні частини букв, які не вимагають відриву ручки від паперу;
  • після цього додаються частини букв, які вимагають відриву від паперу. Йдеться про точки та лінії, які можна помітити навколо букв і слів;
  • під кінець додаються допоміжні знаки, вивіреності. Так називаються символи, що вказують на голосні звуки та інші нюанси вимови.

Учасники експерименту були розділені на три групи:

  • «Письменники», які могли записувати нову інформацію в зошиті;
  • «Машиністи», які могли користуватися комп’ютерами;
  • «Глядачі», які могли покладатися тільки на свій зір.

Навчання нової мови було досить простим. В ході декількох уроків людям просто показували, як виглядає кожна арабська буква і як вона вимовляється. Після шести занять арабські букви запам’ятали всі учасники експерименту, але швидше за все з розпізнаванням справлялися люди з групи «письменників». Також їм запропонували написати за допомогою букв різні слова. З цим завданням теж найкраще впоралися люди, які записували інформацію від руки.

Особливості розвитку людини

За словами авторів наукової роботи, абсолютно не важливо, хороший у людини почерк чи ні. Найголовніше, що під час письма від руки кожна людина залучає відразу кілька органів почуттів: дотик, зір і слух. Об’єднання інформації на слух і за допомогою зору називається перцептивно-моторним досвідом. Вважається, що він змушує пам’ять краще працювати та забезпечує глибше навчання. Також дрібна моторика рук, яка залучається при використанні ручки, сприяє розвитку мови у дітей. А у дорослих вона тренує кору головного мозку, що допомагає мозку довше не старіти.

В кінцевому підсумку виходить, що вчити дітей ручному письму в школі необхідно. І не важливо, будуть вони використовувати своє уміння в майбутньому чи ні. Головне, що під час письма вони краще сприймають інформацію і згодом легше нею користуються. Якщо ж прибрати ручне письмо зі шкільної програми, успішність дітей ризикує різко впасти. Втім, автори нової наукової роботи не зробили грандіозне відкриття, а просто в черговий раз довели науковий факт. Учні XX століття зі свого досвіду знали, що прослуховування, перегляд, запис і подальше обговорення нових знань з однолітками допомагає краще вчитися.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Psychological Science

Читайте также:

Конкурс AI City Challenge — які рішення для міст запропонували переможці

У віртуальній реальності плин часу прискорюється — дослідження вчених

Як вчені діагностують хвороби у історичних персонажів

Neuralink показала макаку, яка грає в комп’ютерні ігри силою думки. Відео