Золоте теля на $13 млрд — як Amazon використає супермаркети Whole Foods

Джеф Безос (Jeff Bezos) вразив бізнес-спільноту, придбавши мережу супермаркетів Whole Foods за $13,7 млрд. Оглядачі ринку почали вимальовувати яскраві перспективи розвитку сервісів Amazon з тими новими можливостями, які надає ця угода.

А перспектив і справді багато: колишня гаражна книгарня отримала 460 офлайн-магазинів з продуктами здорового харчування у США, Канаді та Великобританії. Більшість супермаркетів розташована у дуже вигідних районах з платоспроможними покупцями, що дбають про якість продуктів на своєму столі. Погодьтеся, гарний початок для входження до продуктової індустрії, об’єм якої сягає $800 млрд, з одночасним виходом на зустріч кожному клієнту в офлайн замість онлайну. Аналітики Mashable підсумовують, які технологічні проекти Amazon будуть реалізовані через супермаркети.

whole-foods11

Супермаркет 3.0

Хоча користувачі вже привчилися купувати через інтернет більшість товарних позицій, саме їжа — це останній бастіон фізичного походу до крамниці, надто коли треба обрати найздоровіші та найорганічніші продукти. В свою чергу, супермаркети з гастрономією пасуть задніх з питань впровадження інновацій. Навіщо розвивати інтернет-сервіси, якщо клієнти все одно прийдуть в торговельний зал щоб обрати банани, багети чи висівкові хлібці.

Amazon планує реорганізувати цей процес: якщо покупець відмовляється відмовлятися від реального супермаркету, IT-гігант максимально автоматизує процес здійснення шопінгу. В діло підуть технології штучного інтелекту, віртуальні облікові записи для кожного відвідувача та доставка товарів безпілотниками. Тільки уявіть — ваш улюблений супермаркет з усіма найтехнологічнішими функціями!

Ні кас, ні черг

Програма Amazon Go була представлена ще у грудні, вона пропонує перевести розрахунок за продукти на мобільні пристрої та хмарні сервіси. Задум розробників спрощує процедуру закупівель до мінімуму: ви заходите в магазин, збираєте в кошик необхідні наїдки, виходите з магазину. Тим часом, у хмарах з технологій і комп’ютерних алгоритмів покупки оплачуються зазначеним вами банківським рахунком.

В основі інноваційного шопінгу по-амазонівськи — комп’ютерний зір, глибоке навчання, сенсори, що дозволяють відстежувати пересування кожного окремого покупця та одиниці товару, які він обирає. Наразі технологія вдосконалюється, але компанія вже вирішила проблему, яку взимку скептики називали головною перепоною для впровадження Amazon Go. Мається на увазі полігон для тестувань: якщо раніше потрібно було шукати партнерів, що погодяться експериментувати з продажами без кас і касирів, то з придбаними супермаркетами Amazon — сама собі партнер у цьому питанні.

До повноцінного впровадження доведеться почекати, але нова технологія надає розуміння того, куди рухається Amazon: вона продовжує робити покупки в онлайн-магазині комфортнішими, а офлайн-процедури максимально наближає до інтернету.

Купуй через спеціальні гаджети

Amazon найімовірніше запроваджуватиме не тільки свої програми, але й взаємодію з власними приладами. Слід очікувати агресивного маркетингового просування Dash Wand, який допомагає формувати замовлення продуктів, не відвідуючи магазин. Достатньо надиктувати вголос назви товарів або відсканувати штрих-код, а потім обрати спосіб отримання покупок: самовивіз з найближчого Whole Foods чи доставка додому.

Вже відомий голосовий домашній помічник Amazon Echo також пропонує допомогу в здійсненні закупівель. Можна вголос перераховувати позиції, які слід придбати, а пристрій синхронізуватиме список покупок з іншими пристроями Amazon. Смарт-динамік запам’ятовує купівельні звички і в подальшому можна просто назвати товар, скажімо, паперові серветки, щоб вони опинилися в переліку товарів для замовлення.

Ще один пристрій для втілення задуму швидкого замовлення товарів — кнопка Amazon Dash, яка так само створена для полегшення домашнього побуту. Передбачається, що користувач швидше формуватиме список необхідних товарів та уникне зайвих покупок, так як не буде розгулювати товарними рядами. Однак, із придбанням власних супермаркетів мета Amazon дещо змінилася. Тепер цей інструмент, вперше представлений ще у 2015 році, допоможе утримувати клієнта всередині однієї компанії. Що і як би ви не купували, ви купуєте це у компанії Джефа Безоса.

Безпілотна їжа

В грудні 2016-го Amazon продемонструвала, що безпілотник може доставити замовлення менше ніж за 15 хвилин. Все ж, найслабшим місцем дрона-кур’єра залишалася відстань, яку міг гарантовано подолати один апарат. Придбавши мережу Whole Foods, компанія одночасно виділила своїй логістичній системі 400+ точок для базування дронів. Завдяки цьому значно збільшиться площа, яку обслуговуватимуть мобільні кур’єри.

Всі вищезгадані технології будуть взаємодіяти, щоб персоналізувати пропозиції від Amazon для кожного покупця. Якщо ви регулярно замовляєте піцу, готуйтеся отримувати купони на знижку супутніх до піци товарів і продуктів, читати SMS про акції на піцу тощо. Врешті решт, навіть придбавши супермаркети, Amazon залишається компанією з фокусом на аналітиці великих даних, а нова галузь діяльності буде слугувати для розширення користувацького досьє.

У більш віддаленому майбутньому торговельні зали Whole Foods частково обладнають для експозиції продукції Amazon. Принаймні, це було би логічним застосуванням вільного простору, що з’явиться після демонтажу кас. Навряд у футуристичному майбутньому, яке розбудовує Джеф Безос, є місце для архаїчних магазинних черг.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Джерело: Mashable