Підсумки YEP! Demo Day #5: що створюють студентські стартапи

24 червня перша в Україні мережа академічних інкубаторів YEP провела вже п’ятий ювілейний Demo Day, де студенти-стартапери презентували свої проекти. Цього разу до фіналу дійшли 15 команд – переможці регіональних фіналів у Києві, Харкові та Кишиневі.

Оскільки в Demo Day брали участь не тільки українські команди, а й молдовські, і до того ж в журі були присутні іноземці, увесь пітчинг проходив англійською мовою. Слід зазначити, що сама презентація англійською не була проблемою для українських стартаперів, а от коли доходила черга до питань з боку членів журі – траплялися деякі  складнощі з порозумінням.

Кожна презентація, окрім власне опису проекту, також містила аналіз конкурентів на ринку, опис моделі монетизації та, звичайно ж, перелік переваг продукту, створеного стартапом. І треба сказати, що не кожен молодий бізнесмен міг переконливо пояснити,  в чому саме полягають переваги нової розробки чи сервісу.

У кожного стартапу була своя демозона, але не всі змогли нею скористатися у повній мірі. Оскільки тільки у деяких команд вже був готовий прототип продукту, надруковані візитівки, постери та інша рекламна продукція. Іншим же доводилося персонально розказувати про свою ідею і свій продукт кожному відвідувачу.

Не секрет, що для успішного виходу на ринок стартап має ретельно продумати механізм продажу та стратегію маркетингу. Оскільки сьогодні просування на ринку навряд чи можливо без онлайн-ресурсу, то бізнес повинен мати хороший сучасний веб-сайт та сторінку у соціальних мережах. Звичайно, розробити  якісний веб-сайт – недешево, тому у більшості команд його не було. Але як мінімум, команда могла б створити сторінку у Facebook та наповнити її притомним контентом. Та на жаль, щонайменше половина стартапів не зробила навіть цього.

З 15 проектів тільки три були суто хардверними, інші являли собою або онлайн-платформи для пошуку певних людей чи речей, або ж сервіси для навчання, виготовлення рекламної  чи сувенірної продукції, тощо. По рівню технологічності за п’ятибальною шкалою всі проекти можна умовно оцінити від 1 до 5, оскільки були зовсім прості розробки, і траплялись дуже цікаві та неординарні. Але навіть щодо проектів вищого ступеня складності є певні сумніви, адже у багатьох команд ще не було робочої моделі, а лише ідея та презентація.

Отже, коротко розкажемо про те, які проекти намагаються втілити в життя українські стартапи.

Height tx1 – підігрівач для смартфона

Відомо, що іонно-літієві батареї погано працюють на морозі, більш того, при температурі нижче -20 градусів акумулятор може бути серйозно пошкодженим. Ось чому фахівці радять взимку носити смартфон у внутрішній кишені куртки. Команда Height tx1 розробила чохол для смартфона, який дозволяє підігрівати його, коли на вулиці холодно, і не дає йому розрядитися. Наразі чохол здатний «зігрівати» гаджет до 6 годин, окрім підігріву аксесуар також забезпечує механічний захист смартфону.

Height tx1 – підігрівач для смартфону, що здатний підтримувати температуру від +7С до +14С протягом 6 годин

Height tx1 – підігрівач для смартфону, що здатний підтримувати температуру від +7С до +14С протягом 6 годин

Поки що команда випустила прототип пристрою тільки для iPhone. За даними аналітиків, глобальний ринок аксесуарів для Apple складає $9,4 млрд, з них 16,4% — частка чохлів для iPhone. Розробники Height tx1 планують просувати свій аксесуар способом прямих та непрямих продажів, запланований прибуток з кожної одиниці товару — $20.

YEMB — твій електронний медичний браслет

Проект студентів КНТЕУ під назвою ТЕМБ — Твій Електронний Медичний Браслет (англійською мовою — YEMB) — це по суті наручний ідентифікатор, який завдяки QR-коду на ручному браслеті дозволяє відкрити відповідну медичну картку в «хмарі» та надає лікарю життєво важливу медичну інформацію про хворого. Серед таких даних: група крові та резус-фактор, хвороби, алергії на ліки, протипоказання, тощо.

Ось так виглядає персональний електронний медичний браслет

Ось так виглядає персональний електронний медичний браслет

Працює це наступним чином: якщо, наприклад, пацієнт втратив свідомість і не може сам надати критичну медичну інформацію про себе, лікар зчитує QR-код на браслеті та отримує доступ до потрібних даних на веб-сайті. Таким чином, лікар зможе швидше поставити діагноз і призначити правильне лікування.

FlatBox — моніторинг мікроклімату

Чи знаєте ви, яка вологість у вас вдома? Адже вона може разюче відрізнятися від вологості на вулиці, про яку щоденно повідомляють метеорологи. Команда студентського стартапу розробила пристрій FlatBox — набір з датчиків для моніторингу мікроклімату — який знає все про те, в яких умовах вдома ви перебуваєте. Крім того, їх розумний мобільний додаток здатний генерувати рекомендації щодо своєчасного покращення середовища, у якому ви знаходитесь. Вартість FlatBox складає близько $100, це дорожче, ніж продукти деяких китайських конкурентів, але розробка забезпечує широку функціональність, зручний користувацький інтерфейс, дистанційний моніторинг, тощо.

FlatBox — набір з датчиків для моніторингу мікроклімату у приміщенні

FlatBox — набір з датчиків для моніторингу мікроклімату у приміщенні

SoundOff — коли слуховий апарат перетворюється в коштовну біжутерію

У світі нараховується кілька сотень мільйонів людей, що погано чують, і тому користуються слуховими апаратами. Зазвичай, людина, особливо молодого віку, соромиться того, що у неї у вусі знаходиться слуховий апарат. Стартап SoundOff зламає стереотип, що носити слуховий апарат соромно та некомфортно. Розробники створили декоративні накладки на слуховий апарат, які перетворюють його у вельми красивий аксесуар.

Ці декоративні накладки на слуховий апарат перетворють його у привабливий аксесуар

Ці декоративні накладки на слуховий апарат перетворюють його у привабливий аксесуар

Wapa_wapa: друге життя для дитячих малюнків

Напевно кожен з батьків зберігає дитячі малюнки своїх дітлахів, а може й свої власні.  Проект Wapa_wapa здатний подарувати таким малюнкам друге життя. Користувачу просто треба завантажити відскановані дитячі малюнки на сайт Wapa_wapa і через 5 днів вони отримають роздрукований малюнок на чашках, сумках або одязі. Зараз дитячі малюнки додатково редагуються вручну дизайнерами, тому кількість принтів у місяць — відносно невелика. В майбутньому цей процес планується автоматизувати. Крім того, присутня опція друку малюнку в оригіналі, тобто без попереднього редагування.

Сервіс Wapa_wapa дозволяє легко та швидко роздрукувати дитячий малюнок на одязі

Сервіс Wapa_wapa дозволяє легко та швидко роздрукувати дитячий малюнок на одязі. Для підвищення привабливості малюнок може бути попередньо відредагований

Підхід Wapa Wapa робить дитяче мистецтво модним і практичним. Потенціальний ринок для послуг Wapa_wapa доволі широкий — в Україні нараховується близько 8 млн дітей.

Visdrawing: як навчити малювати будь-кого

Цей стартап пропонує інтерактивні курси малювання. Використовуючи методику Школи класичного мистецтва, відеоуроки та книги, розробники створили власну методологію навчання малюванню.

Visdrawing застосовує доволі незвичний підход для того, щоб навчати дітей малювати

Visdrawing застосовує доволі незвичний підхід для того, щоб навчати дітей малювати

«Ми прийшли з ідеєю в інкубатор YEP. За три місяці розробили уроки та протестували їх офлайн. Ментори допомогли нам визначити, хто наш клієнт і яка найкраща бізнес-модель для нашого продукту. Щоб малювати треба мати не вроджений талант, а бажання вчитися. Реалізувавши ідею курсів, ми зможемо переконати у цьому тисячі людей», коментує керівник команди Марсела Ністор.

NewTone Recruitment

Будь-яка компанія, що зростає, стикається з проблеми з підбором персоналу. NewTone Recruitment — це платформа, яка готує юніорів, що будуть відповідати професійним вимогам і культурі компанії. Таким чином, виграють і компанії, і співробітники. Платформа може підняти знання, які відсутні, і запропонувати практичний досвід через виконання міні-проектів.

PriceX: коли хочеш купувати по оптимальних цінах

Майже 100% споживачів, що купують в інтернеті, користуються прайс-агрегаторами. PriceX – це інструмент аналізу вартості товарів, що порівнює ціни та знижки у топових магазинах. Розробники заявили, що вони створили перший в Україні extension-модуль для веб-браузера, який порівнює ціни та промо-пропозиції в роздрібних точках. Крім того, PriceX збирає всі найкращі магазини в єдиній платформі, а всю інформацію щодо куплених товарів – у персональному екаунті. Extension-модуль також здатний генерувати попередження про найкращі ціни та спеціальні пропозиції. Будь-який користувач може завантажити це розширення для браузера безкоштовно.

Модель монетизації проекту передбачає, що за кожний клік партнер платить PriceX від 1 до 10 центів. За кожну покупку партнери платять від 3 до 20%.

Born to clean: дбаємо про екологію

Виявляється, потурбуватися про екологію можна за допомогою кількох кліків на смартфоні. Проект Born to clean націлений на автоматизацію процесу утилізації та сортування сміття. Стартапери планують укладати договори з офісами на утилізацію та перероблення сміття. Таким чином, сучасному офісу достатньо викликати через мобільний додаток службу Born to clean, яка вивезе побутове сміття на сортування, перероблення та утилізацію.

Dronеey: автоматизована система дронів

Харківський стартатп Droneey розробив першу у світі повністю автоматизовану систему аудіоеклами з використанням дронів. Droneey дозволяє створити свою систему квадрокоптерів та керувати ними з будь-якого місця, через інтернет. Це дозволить відправляти їх на далекі відстані, при цьому сидячи на своєму робочому місці.

Користувачу більше не потрібні пульти й додаткові пристрої управління, не потрібно ходити за дроном і боятися за втрату зв’язку. До того ж, йому доступна багатофункціональна панель управління з безліччю налаштувань. Додатково треба відзначити, що, на відміну від більшості інших команд, цей стартап вже має свою доволі непогану лендінгову сторінку Droneey.com.

StyleOn — як поміряти одяг онлайн

Команда Європейського університету StyleOn розробила мобільний додаток, який надає можливість поміряти та  купити одяг в інтернеті, навіть не виходячи з дому. Дуже зручна річ для тих, хто терпіти не можеш черги у магазині, щоб поміряти одну чи декілька речей.

FireSide: платформа для молодих професіоналів

Стартап FireSide_production об’єднує молодих професіоналів та студентів, які спеціалізуються на створенні кіно та відео. На даний момент команда створює єдину інтернет-платформу, яка об’єднає молодих українських кінорежисерів. Мета FireSide – ліквідувати прогалину в комунікаціях між українськими виробниками відеоконтенту. Також в планах – просунути платформу на міжнародний рівень.

Video2Cast: альтернатива YouTube

Стартап Video2Cast пропонує веб-сервіс для блогерів, які, крім відео, хочуть розміщувати аудіоподкасти зі своїх відеороликів. Завдяки цьому стартапу вони зможуть збільшити свою аудиторію. Розробка повністю автоматизує перетворення відео в аудиоподкасти та розміщує запис на найбільш популярних платформах. До речі, цей проект в травні став переможцем Харківського Регіонального фіналу YEP!Starter.

DreamSpace: пошук психолога

Проект DreamSpace – це інтернет-платформа, яка допоможе людині не тримати всі проблеми у собі й нарешті знайти найбільш оптимального психолога. Також ця платформа зробить процес консультування легшим і безпечнішим.

NYFEN – платформа для ювелірів

Це спеціальна платформа для ювелірів та їх клієнтів. На цій платформі можна продавати або купувати ювелірні вироби по всьому світу, ділитися своїм досвідом з іншими майстрами, створювати абсолютно нові й екзотичні речі. Отже, якщо ви хочете бути унікальними, скористайтесь послугами NYFEN.

Переможці YEP! Demo Day #5: хто вони?

Призовий фонд п‘ятого ювілейного набору YEP!Starter склав 80 тисяч гривень, плюс ряд спонсорів, серед яких Lift99 Kyiv Hub, Genesis, Gravitec.net, надали свої призи.

Отже, переможцями цьогорічного YEP!Starter стала команда Visdrawing, що запропонувала інтерактивні онлайн-курси з малювання. Команда отримала 50 тисяч грн на розвиток свого проекту та преміум акаунт в компанії Weblium.

Друге місце отримав стартап NewTone, що розв’язує рекрутингові проблеми. Він допомагає як компаніям, так і потенційним працівникам знайти один одного. Команда отримала приз у 20 тисяч грн.

Крім того, команди Wapa_wapa, SoundOff, Newtone, StyleOn та Fireside отримали сертифікати на розробку сайту від Weblium, а Fireside – 4 місяці резиденства від Lift99 Kyiv Hub. Genesis обрали команду DreamSpace та запропонували рік менторства у компанії. Стартап Video2Cast виграв 10 тисяч грн від Gravitec.

Спонсори YEP високо оцінили соціально орієнтовані стартапи. Отже, розробники дитячих слухових апаратів з яскравим дизайном SoundOff та сервіс друку дитячих малюнків на одязі, сумках та чашках Wapa_wapa отримали по 4 години бізнес-консультацій від топ-менеджерів ОККО.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Читайте также:

У Китаї старі гаджети можна перетворити на витвори мистецтва

Google запускає в Україні кампанію «‎Google для бізнесу‎»

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

У британському університеті з’являться лектори-голограми