5 підказок для створення досконалого логотипу

Всім відомо, що брендінг є важливою частиною будь-якого бізнесу. Якби це було не так, то навряд чи компанії витрачали б десятки тисяч доларів США щороку на рекламу та захист торгових марок. Брендінг покращує розпізнавання товару, встановлює довіру до нього з боку споживачів, представляє компанію на ринку. Бренд складається з багатьох компонентів, але найчастіше клієнти бачать ваш логотип – саме тому ви маєте переконатися, що він виглядає відмінно.

Ті часи, коли малі підприємства «клепали» свої логотипи за допомогою Clipart у Microsoft Word та безкоштовних шрифтів, напевно, відійшли у минуле. Однак, хоча зараз більшість бізнесменів при створенні логотипу звертаються за допомогою до професійних дизайнерів, кінцевий результат занадто часто виглядає банально та примітивно.

Отже, яких правил потрібно дотримуватися при створенні ідеального логотипу?

Логотип має бути легким для читання

Всі найбільш впізнавані та відомі логотипи мають одну спільну рису – простоту. Без всяких сумнівів, вони не тільки прості, але також уникають використання непотрібних кричущих елементів, які ускладнюють їх читання. Надмірно деталізовані або прикрашені логотипи неприємні для сприйняття, до того ж, їх важко використовувати в різних композиціях, що є важливим фактором.

Підписи під зображеннями: абстракція; символ-талісман; комбінований знак; емблема; монограма; зображення, словарний торговий знак

Підписи під зображеннями: абстракція; символ-талісман; комбінований знак; емблема; монограма; зображення, слово-торговий знак

При створенні власного торгового знаку вам допоможе розуміння семи типів логотипів (дивись малюнок вище), а також завдань, для яких вони найкраще підходять.

Краще класичний, ніж модний

Важко уникнути впливу деяких поточних тенденцій на дизайн вашого логотипу, адже існують певні модні тренди, які неможливо обійти. Та зловживання такими речами не тільки призводить до появи логотипів, що виглядають дуже загально, але й до того, що вони швидко застарівають. Немає нічого поганого у використанні мінімалістичного чи вінтажного стилю для лого, але поєднайте ці дві характеристики із зображенням з фотобанку, розміщеному на торговому знаку, і ви не зможете відрізнити його від усіх інших компаній «а-ля хіпстер», які були засновані, скажімо, в 2015 році.

Так змінювався логотип McDonald’s протягом останніх 80 років

Так змінювався логотип McDonald’s протягом останніх 80 років

Все ж, навіть досконалий з точки зору дизайну логотип потрібно регулярно оновлювати. Як показує історія McDonald’s, це можна зробити без повного редизайну бренду. Так, золоті арки стали частиною бренду з 1960 року, але переживали щоразу незначні зміни.

Чорний — це не колір

Взагалі, чорний колір не можна назвати кольором, крім тих випадків, коли він використовується в комбінації з іншими кольорами. Дебати навколо кольору в логотипах обумовлені питаннями контрастності тексту та емоційністю сприйняття. Та ви не можете обрати кольори для торгового знаку, базуючись тільки на емоційному сприйнятті, адже завжди треба враховувати і культурні традиції. І є занадто багато різних факторів, вартих уваги перед тим, як ви ризикнете стати на цей шлях.

Кожний колір викликає певний емоційний відгук

Кожний колір викликає певний емоційний відгук

Деякі експерти вказують, що колір занадто сильно залежить від особистого сприйняття, і тому не здатний служити універсальним транслятором конкретних почуттів. Проте, колір може стати потужнішим способом донести потрібну інформацію вашому споживачу.

Багато що зводиться до того, як споживачі сприймуть вибір кольорів – чи відповідає він тому товару, який ви продаєте? Хороший дизайнер добре розуміє психологію кольорів та здатний запропонувати цінні поради. Він також знає, як місце використання логотипа може впливати на вибір кольору, включно з використанням відтінків та градієнтів. Нарешті, він розуміє, що найпростіший спосіб уникнути суб’єктивного сприйняття кольорів, яке може вплинути на вибір логотипу, полягає у тому, щоб показати вам ранні розробки просто у чорно-білих тонах.

Де буде використовуватися логотип?

Протягом багатьох років компаніям доводилося враховувати лише те, як їхній логотип буде виглядати у друкованому вигляді. Це змусило їх уникати зображень з надто великою кількістю деталей. Як тільки бренди почали запускати сайти, виявилося, що можна почувати себе вільніше з точки зору дизайну, хоча все рівно треба аналізувати, як логотип буде виглядати у друкованому вигляді.

Сьогодні ми маємо безліч різних цифрових пристроїв, профілів соціальних мереж і навіть фірмових мобільних додатків. Тому треба аналізувати не тільки те, як логотип виглядає у друкованому вигляді, але також яким він буде у різних розмірах та формах, таких як квадратний аватар або кругле зображення для профілю соціальної мережі.

Зліва направо: логотип Google використовує шрифт Sans Serif , який фіксує відмінну мультикольорову послідовність. Крапки є квінтесенцією логотипу для інтерактивних та перехідних моментів. Літера G від Google є компактною версією логотипу Google, який працює в невеликих контекстних проектах

Зліва направо: логотип Google використовує шрифт Sans Serif , який фіксує відмінну мультикольорову послідовність. Крапки є квінтесенцією логотипу для інтерактивних та перехідних моментів. Літера G від Google є компактною версією логотипу Google, який працює в невеликих контекстних проектах

Один із способів подолання цього полягає у тому, щоб дизайнер створив два різних логотипи:

  • Перший використовує тільки шрифти або комбінацію шрифтів та зображень, при цьому, зображення може бути абстракцією, певним символом-талісманом або містити якийсь живописний об’єкт (архітектура, пейзаж тощо).
  • Гліф – спрощене зображення вашого бренду, як правило, тільки з використанням торгового знаку. Незалежно від того, що це є, він повинен вписуватися у прямокутну рамку, і будь-яка людина має легко його ідентифікувати навіть у тому випадку, якщо він дуже малий. Цей символ буде використовуватися в якості аватара в соцмережах у невеликих розмірах і, можливо, навіть у піктограмі мобільного додатка.

Штатні бренди можуть погодитися на мінімалістичний варіант – лише використання символьного зображення логотипу. Але ви повинні уникати цього, поки ваші клієнти не зможуть розпізнавати знак логотипу без тестової назви марки.

Уважно обирайте шрифт та гарнітуру

Є кілька шрифтів, які ніколи не можна використовувати в логотипі, серед них – Comic Sans, Papyrus, Curlz та всі, схожі на них. Але хоча багато брендів у своїх логотипах використовують шрифти Serif and Sans-serif, деякі декоративні та рукописні шрифти можуть добре працювати для вашої мети. Тут багато що залежить від назви бізнесу та навичок дизайнера. Найбільша проблема з декоративними та рукописними шрифтами полягає в тому, що їх важко читати на малих екранах.

Приклад логотипів з декоративними та рукописними шрифтами

Приклад логотипів з декоративними та рукописними шрифтами

Не менш важливо переконатися в тому, що у вас є легальний дозвіл на використання обраного шрифту, а також наскільки цей шрифт відповідає завданням вашого бренду. Бо погодьтеся, важко довіряти юридичній фірмі, чий логотип використовує веселий дитячий шрифт.

Висновок

Логотип є наріжним каменем вашої марки, тому не поспішайте з дизайном і готуйте його дуже ретельно. І хоча ці поради можуть стати певною допомогою в процесі розробки, вони, безумовно, не повинні бути умовою того, що ви маєте все робити самостійно. Іноді краще одразу інвестувати у професійно розроблений логотип, ніж витратити набагато більше на повний ребрендинг через 3-5 років.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TNW

Читайте также:

Близкий друг по абонплате

Дослідження вікових груп користувачів соцмереж з точки зору маркетингу

Суперкомп’ютер MIT здатний аналізувати веб-трафік усього інтернету

Starlink чи OneWEB? Kuiper чи Telesat LEO? Супутниковий інтернет стає все більш доступним