Bolt запустила послугу прокату електросамокатів в Києві. Та чи стане проект успішним?

21 листопада європейська транспортна платформа Bolt першою в Україні оголосила про запуск нової послуги — прокату електросамокатів. Це популярний у світі альтернативний вид транспорту, який дозволяє уникнути заторів під час пересування по місту. За статистикою, кожна четверта поїздка Bolt у світі становить менш як 3 км, тому часто нема потреби викликати для цього автомобіль — на самокаті можна подолати цю відстань швидше, до того ж не забруднюючи навколишнє середовище.

До весни 2020 року сервіс буде працювати в тестовому режимі на території технопарку UNIT.City. Далі Bolt планує пошити послугу на інші майданчики, але головною цільовою локацією є центр міста — там, де затісно для машин та найбільший трафік, тому самокати будуть найбільш жадані. Послуга призначена лише для наземного пересування, в метро спускатися з самокатом Bolt заборонено.

Регіональний менеджер Bolt в Україні Тарас Потічний: «Ми першими в Україні запускаємо послугу, яка користується популярністю в багатьох містах світу! Електросамокати дійсно вирішують безліч проблем. Зазвичай буває так, що пересуватися центром міста на автомобілі дуже складно, але проїхати декілька кілометрів на електросамокаті можна легко, швидко та із задоволенням»

Регіональний менеджер Bolt в Україні Тарас Потічний: «Ми першими в Україні запускаємо послугу, яка користується популярністю в багатьох містах світу! Електросамокати дійсно вирішують безліч проблем. Зазвичай буває так, що пересуватися центром міста на автомобілі дуже складно, але проїхати декілька кілометрів на електросамокаті можна легко, швидко та із задоволенням»

Алгоритм користування

Скористатися сервісом прокату самокатів легко. Спочатку треба встановити мобільний додаток Bolt (якщо ви клієнт цієї служби таксі, то він у вас вже напевно є), вказати там свій вік (адже послугою можуть скористатися лише особи, які досягли 18 років) та прив’язати свою банківську картку. Далі необхідно знайти самокат — мобільний додаток покаже, де знаходиться найближчий — та розблокувати його шляхом сканування QR-коду в додатку. З цього моменту починається відлік часу оренди транспортного засобу.

Для оренди електросамокату треба скористатися мобільним додатком Bolt

Для оренди електросамокату треба скористатися мобільним додатком Bolt

Коли ви доїхали до місця призначення, то можете залишити транспортний засіб у будь-якому зручному й безпечному місці. Далі треба фінішувати поїздку через мобільний додаток — для цього натиснути відповідну кнопку та сфотографувати самокат у кінцевій локації.

Скільки це коштує

У вартість оренди електричного самоката входить фіксована сума за розблокування та платня за хвилину використання. Офіційно вартість користування самокатами в Києві поки не називається. Але за словами Тараса Потічного, загалом вартість переміщення на самокаті для клієнта має бути приблизно в 1,5-2 рази дешевше, ніж на таксі. Попередньо пропонуються брати еквівалент 1 євро за розблокування самокату (це аналогічно тому, як в таксі з вас беруть певну суму за посадку в машину), та від 1 до 2 гривень за кожну хвилину користування. У разі, коли треба їздити багато і щохвилинна оплата є невигідною для клієнта, Bolt пропонує оренду самоката на увесь день по фіксованій ціні. Незалежно від того, скільки часу ви пересуваєтесь містом, з вашої картки буде списано не більше встановленої суми. До речі, хоча для двоколісного скутера затори не страшні, на світлофорах стояти прийдеться, а гроші за цей час все одно нараховуються.

Якщо самокат під час поїздки розрядився, то користувач має його залишити та взяти інший. Для цього треба фінішувати першу поїздку та потім стартувати другу.

Домінік Піоте, CEO UNIT.City: «Ми пишаємося тим, що перший в Україні пункт прокату електросамокатів з'явився саме в UNIT.City. Це повністю відповідає нашій ідеї побудувати eco-friendly місто в місті»

Домінік Піоте, CEO UNIT.City: «Ми пишаємося тим, що перший в Україні пункт прокату електросамокатів з’явився саме в UNIT.City. Це повністю відповідає нашій ідеї побудувати eco-friendly місто в місті»

Місця, де можна орендувати самокат, розташовуватимуться в центрі міста, як правило поблизу транспортних вузлів та найбільш відвідуваних місць. Ввечері працівники Bolt будуть збирати самокати по місту і ставити на зарядку, щоб вже зранку їх можна було знайти на звичних локаціях.

Безпека, захист від крадіжки та вандалізму

За словами Тараса Потічного, кожен транспортний засіб обладнаний GPS-модулем та GSM-передавачем, який дозволяє встановити місцеперебування самокату, якщо хтось спробує його вкрасти. Крім того, самокати обладнанні протиугінною системою: якщо пристрій зрушити з місця в заблокованому стані, то він почне волати через вбудований динамік та  заблокує колеса.

Але при бажанні будь-яку систему сигналізації, звичайно, можна відключити. Та ще більший ризик для проекту несе вандалізм та просто необережне поводження.

У парку електросамокатів Bolt — пристрої  Segway NineBot ES4 з максимальною швидкістю 25 км/год і запасом ходу до 45 км. Нагадаємо, що американська компанія Segway зараз належить китайському виробнику гіроскутерів Ninebot, а саму угоду M&A профінансувала інша відома китайська компанія Xiaomi. Тому іноді вироби Ninebot помилково відносять до Xiaomi.

Представники Bolt радять використовувати шоломи для безпечної поїздки

Представники Bolt радять використовувати шоломи для безпечної поїздки

Для безпечної поїздки на самокаті рекомендується надягати шолом та використовувати велосипедні доріжки. Але з безпекою все одно є проблеми. На самокаті встановлені 8-дюймові колеса з безповітряними поліуретановими шинами. Ці колеса здатні їздити по таких поверхнях: асфальт, пласка плитка, перешкоди до 1 см, щілини й прогалини до 3 см. На жаль в Києві, особливо в центрі, повно доріг, що не задовольняють таким вимогам. Тому пересуватися на колесах такого малого радіусу на великій швидкості буде вельми некомфортно та небезпечно. Навіть більше, електроскутери на таких розбитих дорогах, скоріш за все, швидко вийдуть з ладу.

Ліворуч ― електричне гальмо, праворуч ― акселератор, по центру ― спідометр та індикатор батарей

Ліворуч ― електричне гальмо, праворуч ― акселератор, по центру ― спідометр та індикатор батарей

В Segway NineBot ES4 є певні особливості керування: для початку руху потрібно відштовхнутися ногою, щоб досягти невеликого прискорення. Тільки після того почне працювати важіль «газу» — ручка праворуч. Для гальмування треба натиснути ручку на кермі ліворуч. Треба зауважити що гальмує транспорт не дуже інтенсивно — при  швидкості 20 км/год гальмівний шлях складає близько 7 метрів. В принципі, для більшості випадків цього буде вистачати, але у випадку екстреного гальмування можна додатково скористатися ніжним гальмом — сильно натиснути ногою на заднє пластикове крило.

В разі екстреного гальмування можна застосувати заднє крило

В разі екстреного гальмування можна застосувати заднє крило

Між іншим, електричне гальмування тут реверсивне і реалізується шляхом того, що на обмотку двигуна подається струм у зворотному напрямку. Тобто енергія акумулятора витрачається в тому числі на гальмування. Втім, рекуперація в скутері все ж є — під час руху накатом, тобто кожен раз, коли відпускається ручка акселератору.

Максимальна швидкість, до якої вдалося розігнатися на горизонтальній поверхні — 21 км/г. Під гору скутер ледь повзе — якщо вага людини сягає 100 кг, то не факт, що NineBot ES4 зможе піднятися, скажемо, по Володимирському узвозу. Але на відміну від гіроборда чи моноколеса у самоката є значний козир — можна додатково відштовхуватися ногою, якщо потужності двигуна не вистачає.

За словами представників Bolt, такий сервіс вже кілька років успішно працює в Таліні та інших європейських містах. До речі, взимку, при температурі до 10 градусів морозу самокатом все ж таки можна користуватися, заряд батареї взимку падає всього на 10-15%. А от в сніг на скутері їздити небезпечно та і фактично неможливо.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Читайте также:

Електролітак компанії Doroni святкує свій перший пілотований політ

«Тостер розміром з людину»: як виглядає самоврядний автомобіль від Zoox

7 сервісів для перевірки правопису української мови

Суперсили Київстар: підсумки року та плани на майбутнє національного оператора