Як підписка стала невід’ємною частиною нашого життя

Більшість людей при слові «підписка» уявляють собі підписку на журнали, телебачення та іншими медіа. Ви готові сплачувати деяку суму, а новинні та розважальні організації презентувати вам доступ до їх нових робіт. По мірі того, як технології цифрових платежів помітно покращилась, цінність підписок змінилася. Разом з нею змінилися типи продуктів, на які можна підписатися.

Сьогодні на порозі вашої двері можуть з’явитися різні продукти по підписці: овочі, вітамінні коктейлі, іграшки для собак, туалетний папір, одяг та аксесуари та навіть диван. На користувацькому ринку дешевих побутових предметів та швидкої моди ідея витрачає менше, але водночас, використовувати якісніші речі за щомісячний вклад – дуже приваблива пропозиція. Але складніше передбачати, що буде втрачено, коли спроба купувати менше речей перетворився в постійну оренду практично всього, що вас оточує.

По суті підписка – це просто графік регулярних платежів, котрий надає користувачам доступ до товарів та послуг. Оренда автомобіля – це підписка, як і ваш абонемент в спортзал або пакет Microsoft Office. Зародження підписки як такої розпочалась 2007 року, коли Amazon запустила сервіс «Підпишись та зеконом собі гроші» Потім у 2010 році з’явився Birchbox, що пропонував щомісячно жінкам мініатюрні версії косметичних засобів за $15. На хвилі популярності компанія оцінювалась понад $500 млн.

Моделі Amazon та Birchbox стали копіювати по всьому світові, як стверджує професор маркетингу в Університеті Райса Утпал Дхолакія (Utpal Dholakia), їх успіх підкреслює привабливість підписок як для компаній, так і користувачів. Люди отримують речі, які вони хочуть, без необхідності приймати рішення, це створює стабільніші та прогнозованіші прибутки для компаній.

Слоган Feather, дворічного стартапу, суть якого полягає в оренді меблів для своїх квартир, звучить дещо антиутопічно:

«Ми не володіємо нашими квартирами. Не володіємо нашими машинами. Ми навіть не володіємо фільмами. Навіщо ж тоді володіти меблями?».

Сказати, що вони не мають рацію, буде невірно. Міленіали все рідше стали купувати житло та автомобілі, а стримінгові сервіси заполонили ринок індустрії розваг. Але в цьому хаосі нестабільності невже ви не хочете, аби хоча б диван залишився вашим? Feather вважає, що нова норма «визначається свободою та гнучкістю» Але навряд чи розхитування – це позитивний спосіб життя.

Джей Рено, засновник та генеральний директор Feather, переїжджав десятки разів.

«Більшість людей у сучасному світі шукають меблі, від яких можливо потім легко позбутися. Ваше життя постійно змінюється, ви переїжджаєте, у новій квартирі обов’язково буде відрізнятися планування, вам знадобиться інші меблі», — говорить він.

На цей момент компанія працює лише у Нью-Йорку та Сан-Франциско – двох чудових дорогих містах, де молоді люди часто змінюють місце проживання. Мінімальний строк оренди меблів три місяці, але багато клієнтів, за словами Рено, орендують їх на повний рік – такий термін тривалості договору на квартиру.

Проте, традиційні моделі оренди за передплатою часто звинувачували в грі на безвиході людей, а не на їх прагненні до гнучкості. Згідно Рено, Feather націлена на освічених споживачів середнього класу і намагається застосовувати менш вампіричний підхід до своїх клієнтів. Він вважає, що це просто зручний сервіс, який дуже знадобиться на певній стадії життя людини.

Якщо підписки на меблі допомагають користувачам відкласти серйозне рішення про купування довговічного товару, то компанія Rent the Runway допомагає шопоголікам перестати робити покупки, які стали занадто вже простими. Чудове різноманіття, яке було запропоноване онлайн-шопінгом, постійний тиск з боку суспільства в соцмережах спонукають жінок регулярно розширювати свій гардероб. Це, безперечно, шкодить їх гаманцям та фізичним обмеженням в шафах. Rent the Runway відкрилася у 2009 році як компанія з оренди суконь на особливі випадки, але у 2016 році вона запустила сервіс, який надає підписникам право доступу до цілого ряду буденного одягу за $159 на місяць. Люди можуть змінювати старі речі на нові, коли їх зношують, або залишати їх за додатковий внесок.

Коли Rent the Runway запустився, середній американець купував 65 одиниць одягу на рік, хоча більшість людей користуються лише маленькою частиною свого гардеробу. Згідно з більшістю опитувань, люди регулярно виходять на вулицю лише у 20% усього одягу, інші 80% вони носять лише декілька разів перед тим як викинути. Водночас, дешевий одяг зараз – це дуже поширене явище. Людям це здається розумним та вигідним варіантом, аби обновити гардероб або ж зробити декілька знімків в Instagram.

У теорії така підписка надає людям доступ до різноманіття, якого так потребує сучасне життя, а також до модного та високоякісного одягу.

Але поряд з перевагами різноманітності або якості є і недоліки. Чи може мати доцільність підписки на смузі, сукні чи матраци, залежить від особистих обставин покупців, які, за словами Дхолакія, вони рідко можуть правильно оцінювати самостійно.

«Зазвичай ми переоцінюємо наші потреби — пояснює він — підписуючись на доставлення продуктів, ви говорите собі, що будете готувати три рази на тиждень, хоча насправді це не зовсім реалістично. У випадку з більш довготривалими товарами, ви теж програєте, бо здавалось би хоч і платите менше, але кінець кінцем не володієте предметом».

Дійсно, віддаючи $150 на місяць за оренду трьох різних наборів меблів для спальні у трьох різних квартирах, ви отримуєте гнучкість, але через три роки ви витратите $5400 та все одно не будете володіти цими меблями.

Споживачі також погано оцінюють те, скільки вони витрачають на підписки. У рамках одного опитування людей попросили поділитися, скільки на місяць у них витрачається на такі сервіси. Їх перше припущення дорівнювало лише третині від загальної суми. Це пов’язано з тим, що нам більше не потрібно брати пряму участь у покупці, кожен місяць з нашої картки просто знімають гроші, нам складно за цим слідкувати. Згідно з словами Дхолакія, компанії отримають великий прибуток від такого незнання.

«Кожного місяця вам потрібно перевіряти усі свої підписки», — каже він.

Дхолакія також агітує користувачів звертати увагу на те, що потребують компанії для скасування послуг. Якщо умови відписки здаються вам надто складними та заплутаними, це прямий показник того, що підписуватися на сервіс не варто.

Дхолакія відмічає, що в компаніях, де підписки працюють, успіх пов’язують з тим, що вони надають послугу, яка дійсно необхідна людям, а не з тим, що їх модель доходу – це золотий білет. Компанія Birchbox втратила популярність тому, що люди втомилися платити кожного місяця за нову умовну міні-туш. Така ж доля чекала і Blue Apron, що доставляла продукти.

Feather та Rent the Runway вважають, що знайшли золоту жилку: багато людей наразі орендують своє житло довше, а інтернет-мережа пришвидшує цикли трендів та ведуть постійний облік усіх нарядів, у яких ви коли-небудь фотографувалися. Володіти речами – це звісно добре, але постійний тиск щось купувати, особливо те, що надто дороге, аби проілюструвати успіх, — це марнотратство як матеріальних ресурсів, так і грошей.

Проте, сервіси з оренди меблів та одягу не вирішують глобальної проблеми; вони не усувають причини, чому так багато людей тепер не знають, де будуть жити завтра, хоча кілька десятиліть тому все вели комфортний і стабільний спосіб життя. І все ж якщо вас, як і багатьох інших, притиснули обставини, принаймні є хоча б одна компанія, готова вам допомогти.

«Кожен підприємець в кожній індустрії хоча б раз замислювався про те, чи буде підписка мати сенс для його продуктів і сервісів. Колись ми побачимо підписку на все.», — каже Дхолакія

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The Atlantic

Читайте также:

Особливості Reddit. Як знайти себе серед мільйона спільнот?

Чому розумні меблі досі не популярні

Боротьба з копіюванням відеоконтенту — нововведення YouTube

Український стартап BGTopi отримав 5 000 євро для сервісу підписки на настільні ігри