15 помилок фандрайзінгу, яких слід уникати стартапам

Кирил Мазур з Imperious Group VC, а віднедавна — відповідальний за розвиток екосистеми в UNIT.City, опублікував перелік розповсюджених помилок, які притаманні стартапам і молодим командам, що планують шукати інвестиції. Цей список допоможе початківцям уникнути труднощів, з якими зіткнулися десятки і сотні інших молодих підприємців.

money1604921

Отже, що заважає успішно знайти фінансування та вдало використати ці кошти на розвиток свого проекту:

  1. Приціл не на того інвестора. Оберіть найбільш відповідну стадію інвестування, дослідіть інтереси різних фондів та окремих інвесторів, не розсилайте бездумний спам. Знайдіть того, чий фокус доичний до тої тематики, в якій працює ваш проект.
  2. Нереалістичні прогнози. Інвестори самі досліджують ринки та читають аналітику. Покажіть їм справжні цифри та актуальні дані про вашу нішу, а не такі, які б вам хотілося.
  3. Спроби долучитися до тренду. Слідувати популярним напрямам потрібно з обережністю. Той факт, що всі говорять про блокчейн чи віртуальну реальність не означає, що вам потрібно використовувати ці терміни в описі продукту, якщо насправді він, продукт, з вказаними технологіями не пов’язаний.
  4. Занадто песимістичні перспективи для інвестора. Коли ви плануєте залучити інвестиції від фондів, завжди дивіться на свій проект очима інвестора. Пам’ятайте, що він вкладатиме гроші, лиш коли побачить в цьому вигоду для себе.
  5. Учасники команди без потрібного досвіду. Щоб вирішити конкретну проблему, потрібно її дослідити та зрозуміти. Для цього необіхдно бути в темі того, що ви робите.
  6. Забагато відкритих вакансій. В 95% випадків для успіху потрібно мати відповідальну та віддану особу, що курує свій напрямок: технічна сторона проекту, продажі, маркетинг. Команда з однієї «людини-оркестру» успіху не матиме.
  7. Слабка маркетингова стратегія. Потрібно чітко розуміти, які канали маркетингу й залучення аудиторії потрібні вашому проекту, знати вартість залучення клієнта і його цінність, — і все це до того, як розпочинати залучати інвестиції. Це суттєво підвищить цінність та інтерес вашої компанії для інвестора.
  8. Слабка стратегія продажів. Немає нічого сумнішого, аніж чудова ідея з жахливим рівнем продажів. Цим напрямом повинен займатися професіонал. Команди, в яких лише програмісти чи розробники також втратили прихильність бізнесу.
  9. Підвищена зарплатня. Ринковий рівень оплати праці — не для стартапів. Спробуйте використовувати кожну залучену копійку на користь самому проекту.
  10. Немає чіткого бачення аудиторії. Подружіться зі своїми клієнтами. Дослідіть кожне їх бажання та задовольняйте його своїм продуктом.
  11. Немає плану освоєння інвестиційних коштів. Розробіть чітку дорожню мапу, з детальним описом використання грошей. Пам’ятайте про доходи для інвестора, які також повинні бути прописані.
  12. Відсутність конкурентних переваг. Таке зустрічається занадто часто. Конкуренти, які націлені на вирішення тієї ж проблеми, що й ваша компанія, існують практично завжди. Конкурентні переваги — це не ваші характеристики, це розуміння та задоволення потреб клієнтів. Це потрібно чітко розуміти та вміти донести до інвестора.
  13. Повільна реалізація. Якщо ваш продукт не змінюється протягом тривалого часу, потрібно це виправити до того, як ви залучатимете кошти. Інакше, просто змарнуєте час.
  14. Обман інвестора. Будьте готові надати факти й цифри, що підтверджують будь-який ваш опис свого проекту. Не намагайтеся перебільшити реальні показники. Перша ж брехня буде останньою.
  15. Самообман. Будьте чесні з собою: не брешіть собі щодо проблем та переваг вашої компанії, компетенції партнерів тощо.

БІЛЬШЕ ПОРАД:

Джерело: Slideshare

Читайте также:

4 з 10 перекладачів втрачають роботу через штучниий інтелект

Як стартапи намагаються знешкодити цукор

Як користуватися Artbreeder — нейромережею, яка вміє «схрещувати» зображення та створювати нові

Сім ідей технологічних подарунків на день всіх закоханих