Кирил Мазур з Imperious Group VC, а віднедавна — відповідальний за розвиток екосистеми в UNIT.City, опублікував перелік розповсюджених помилок, які притаманні стартапам і молодим командам, що планують шукати інвестиції. Цей список допоможе початківцям уникнути труднощів, з якими зіткнулися десятки і сотні інших молодих підприємців.
Отже, що заважає успішно знайти фінансування та вдало використати ці кошти на розвиток свого проекту:
- Приціл не на того інвестора. Оберіть найбільш відповідну стадію інвестування, дослідіть інтереси різних фондів та окремих інвесторів, не розсилайте бездумний спам. Знайдіть того, чий фокус доичний до тої тематики, в якій працює ваш проект.
- Нереалістичні прогнози. Інвестори самі досліджують ринки та читають аналітику. Покажіть їм справжні цифри та актуальні дані про вашу нішу, а не такі, які б вам хотілося.
- Спроби долучитися до тренду. Слідувати популярним напрямам потрібно з обережністю. Той факт, що всі говорять про блокчейн чи віртуальну реальність не означає, що вам потрібно використовувати ці терміни в описі продукту, якщо насправді він, продукт, з вказаними технологіями не пов’язаний.
- Занадто песимістичні перспективи для інвестора. Коли ви плануєте залучити інвестиції від фондів, завжди дивіться на свій проект очима інвестора. Пам’ятайте, що він вкладатиме гроші, лиш коли побачить в цьому вигоду для себе.
- Учасники команди без потрібного досвіду. Щоб вирішити конкретну проблему, потрібно її дослідити та зрозуміти. Для цього необіхдно бути в темі того, що ви робите.
- Забагато відкритих вакансій. В 95% випадків для успіху потрібно мати відповідальну та віддану особу, що курує свій напрямок: технічна сторона проекту, продажі, маркетинг. Команда з однієї «людини-оркестру» успіху не матиме.
- Слабка маркетингова стратегія. Потрібно чітко розуміти, які канали маркетингу й залучення аудиторії потрібні вашому проекту, знати вартість залучення клієнта і його цінність, — і все це до того, як розпочинати залучати інвестиції. Це суттєво підвищить цінність та інтерес вашої компанії для інвестора.
- Слабка стратегія продажів. Немає нічого сумнішого, аніж чудова ідея з жахливим рівнем продажів. Цим напрямом повинен займатися професіонал. Команди, в яких лише програмісти чи розробники також втратили прихильність бізнесу.
- Підвищена зарплатня. Ринковий рівень оплати праці — не для стартапів. Спробуйте використовувати кожну залучену копійку на користь самому проекту.
- Немає чіткого бачення аудиторії. Подружіться зі своїми клієнтами. Дослідіть кожне їх бажання та задовольняйте його своїм продуктом.
- Немає плану освоєння інвестиційних коштів. Розробіть чітку дорожню мапу, з детальним описом використання грошей. Пам’ятайте про доходи для інвестора, які також повинні бути прописані.
- Відсутність конкурентних переваг. Таке зустрічається занадто часто. Конкуренти, які націлені на вирішення тієї ж проблеми, що й ваша компанія, існують практично завжди. Конкурентні переваги — це не ваші характеристики, це розуміння та задоволення потреб клієнтів. Це потрібно чітко розуміти та вміти донести до інвестора.
- Повільна реалізація. Якщо ваш продукт не змінюється протягом тривалого часу, потрібно це виправити до того, як ви залучатимете кошти. Інакше, просто змарнуєте час.
- Обман інвестора. Будьте готові надати факти й цифри, що підтверджують будь-який ваш опис свого проекту. Не намагайтеся перебільшити реальні показники. Перша ж брехня буде останньою.
- Самообман. Будьте чесні з собою: не брешіть собі щодо проблем та переваг вашої компанії, компетенції партнерів тощо.
БІЛЬШЕ ПОРАД:
- Правила email-этикету
- 5 підказок для створення досконалого логотипу
- Коротко і по суті — як представити себе користувачам одним реченням
Джерело: Slideshare