Як інвестиції знищують Medium — попередження від Девіда Ханссона

Девід Ханссон (David Hansson), програміст з Данії, що розробив фреймворк Ruby on Rails та відомий в IT-спільноті, як один із засновників компанії Basecamp (раніше називалася 37signals), стверджує, що венчурний капітал знищить відому платформу Medium. Пропонуємо ознайомитися з адаптованим перекладом його авторської колонки.

David_Heinemeier_Hansson.jpg_0232999943

Насправді, Ханссону подобається Medium і він вважає її найкращою онлайн-площадкою для розміщення текстів. Яка, до того ж, зібрала навколо себе найкращу спільноту фахівців. Він із задоволенням продовжував би користуватися цим сервісом впродовж багатьох років, але він сумнівається, що платформа стільки проживе.

Причиною згортання онлайн-всесвіту Medium стануть гроші. За даними Ханссона, частка венчурних інвестицій в проект складає $132 млн, а це — великі гроші, які здатні вплинути на шлях розвитку сайту. Щоб розвиватися і рости далі Medium потрібно відповідати очікуваному або ж встановленому рівню повернення вкладень. Ще 3 роки тому під час інвестиційного раунду Series A проект отримав $25 млн, однак, на думку програміста і підприємця, компанія так і не знайшла способу зменшити вплив сторонніх капіталів.

Всі показники популярності проекту зростають, але не конвертуються в прибуток сайту. Поки що на проекті немає тієї реклами, характерної для більшості ресурсів з текстами, проти якої засновник Еван Уільямс (Evan Williams) виступав від самого початку. Ханссон віддає належне принциповості команди, яка не зрадила своїм головним ідеям та не започаткувала масовий маркетинг на сторінках платформи.

Також особливої подяки заслуговує власний інструмент для введення і публікації тексту. Характерний інтерфейс Medium став впізнаваним та улюбленим серед багатьох блогерів. На думку Ханссона, команді вдалося навіть покращити, здавалося б, стандартні функції подібного ресурсу. В той же час, він відмічає, що в Кремнієвій Долині недостатнього покращити інструменти для роботи з текстами. Потрібно буквально знищувати діючі інструменти, по-новому їх винаходити. Або хоч створювати видимість, що ви займаєтеся саме такою діяльністю, аж поки всі навколо не повірять у цю схему і ваші інвестори не отримають 10-кратний прибуток.

Команда Medium — занадто чесна і пряма для таких іміджевих варіацій, а її засновник і правда хотів заново винайти інтернет, про що ми писали в окремому матеріалі. Що робити проекту зараз, коли довелося скоротити третину свого штату? Потрібно винайти нові способи не тільки для досягнення результату, запланованого 5 років тому, але і для заробітку на цьому новому проекті. Ханссон зауважує, що п’ятирічного строку мало би бути цілком достатньо для того, щоб вийти на модель функціонування платформи, яка би реально приносила кошти.

З одного боку, для всіх прихильників Medium-формату стане трагедією закриття ресурсу. З іншого — не можна сказати, що такий розвиток подій є неочікуваним. Як тільки проект почав співпрацювати з венчурним капіталом, стало зрозуміло, що він бере на себе певні зобов’язання. Якщо ж сервіс не зможе їх виконати, то зникне в тому форматі, в якому його полюбила більшість користувачів.

Звичайно, інтернет не розвалиться без Medium, автори перейдуть на інші ресурси для поширення контенту (а більшість з них і так мали не один сайт для спілкування з аудиторією). Зникне лише ідея появи нового незалежного інформаційного осередку, який регулюється та наповнюється рівноправно всіма учасниками спільноти. Врешті решт, Ханссон не виключає, що Medium вдасться втриматися без переходу на традиційну маркетингову модель із рекламним контентом. Днями платформа запроваджує платну підписку на нові публікації, а ми зможемо слідкувати за розвитком Medium в режимі реального часу.

БІЛЬШЕ ПРО НОВІ МЕДІА:


Джерело: Medium