Нові медіа проти блогерів, або чому PewDiePie — не нацист

Найпопулярніший YouTube-блогер PewDiePie опинився у центрі антисемітського скандалу. Спочатку студія Disney відмовилася співпрацювати з ним в проекті Maker Studios, а згодом YouTube видалив канал з розділу Google Preferred та задіяв інші алгоритми, які вплинуть на прибуток блогера від реклами.

494848214-ed

Однак вже через тиждень після скандалу стало очевидно, що навіть монополісти інтернет-сервісів не можуть не рахуватися із думкою «простого шведського хлопця», а тим більше — з його прихильниками по всьому світу. Нові часи диктують нові правила, і врешті сам YouTube вже повертає в перші рядки пошукової видачі свіжі відео PewDiePie.

Блогер також не став відмовчуватися. У відповідь, зокрема, на звинувачення видання WSJ він стверджує, що його «жарти антисемітського характеру» насправді мали на меті показати вседозволеність інтернету та безсилість борців за толерантність в Мережі. А журналісти, не дотримуючись контексту, назвали ці жарти «постами», приписавши блогеру нацистську позицію. Врешті, атака на «нациста з YouTube» ніяк не допоможе побороти антисемітизм в суспільстві (так само, наприклад, як онлайн-кампанія #OscarIsTooWhite не допомогла афроамериканцям США в їх щоденній боротьбі за рівність).

Відео можна вважати прикладом «роботи з негативом», якої так бракує сучасним політикам, медійним персонам та ЗМІ. PewDiePie акцентує, що жарти були саме «жартами», а не його «позицією», хоча й обіцяє в подальшому не заходити так далеко і просить вибачення за недоречність експерименту. В той же час констатує несправедливу агресію ЗМІ та онлайн-спільноти. В інтернеті просто забагато ненависті і всі готові атакувати першого ліпшого, а надто коли до цього спонукають відомі медіа:

«— Мене звинувачують у тому, що мій жарт нормалізує мову ненависті в інтернеті. Але знаєте, де справжня мова ненависті? Там, де радіють, що моє шоу відмінили. Шоу для Disney Maker Studios, в якому були задіяні сотні людей персоналу. Хіба ж радіти їх безробіттю — це не та сама мова ненависті?»

За майже 7 років на YouTube PewDiePie зібрав 53 млн підписників. І всій цій аудиторії він розповідає про необ’єктивне висвітлення традиційними ЗМІ його діяльності, що продовжується вже кілька років. Видання залюбки пишуть про легкий заробіток в інтернеті, але рідко згадують благодійні проекти від PewDiePie. Хоча лише за минулий рік він брав участь в декількох кампаніях, спільно з іншими блогерами залучив $1,3 млн для боротьби зі СНІДом тощо. Та пишуть лише про його зароблені на YouTube $15 млн.

Завзяття, з яким медіа атакували блогера свідчить про те, що кумири нового покоління стають все впливовішими та мають багато нових можливостей. Відеоблогам та їх корисному потенціалу навіть присвячено окремий напрям на цьогорічному iForum. Також, більше цікавого про нові медіа читайте в наших матеріалах:

На основі матеріалу Engadget