Хто такі V-тубери та чому V-тубінг — це тренд

Швидше за все, ви іноді бачите на YouTube або Twitch віртуальних блогерів, навіть якщо не стежите за стрімерами активно. Найчастіше це персонажі в аніме-стилістиці, які сприймаються як проста анімація. Але за віртуальними блогерами — V-туберами (віртуальними ютуберами) — стоїть велика робота і жива людина, яка може робити будь-який контент і при цьому не показувати своє обличчя.

Хто такі V-тубери

V-тубінг зародився завдяки ігровій індустрії, тому головний його рушій — гейміфікація. Вся суть V-тубінга — в інтерактивності контенту: наприклад, учасник стриму може попросити віртуального блогера щось сказати чи змінити зовнішність, і V-тубер це зробить. Між глядачем та блогером стираються кордони та починається жива взаємодія.

V-тубери, як і живі люди, мають різний характер та зовнішність. Найчастіше блогери мають продуману лінію поведінки — «лор», який може повторювати характер творця або бути цілком вигаданим. Зовнішній вигляд V-тубера теж залежить від переваг автора. Найпоширеніший варіант — це персонажі, які виглядають як герої аніме. Вони можуть бути у вигляді двовимірних чи тривимірних моделей.

Першим V-туберером, який досяг популярності, вважається Kizuna AI

Зараз у віртуальних блогерів немає жодних обмежень щодо контенту: вони можуть стримити, знімати розмовні відео чи реакції, записувати музичні альбоми та зніматися у кіно.

Історія створення

V-тубінг зародився в Японії у 2010-х роках. Все почалося з візуальних новел: компанія Nitroplus захотіла зробити 3D-версію свого маскоту Super Sonico, щоб та розповідала про нові релізи. Ідею підхопила блогерка Ami Yamato – вона створила першого віртуального аватара, щоб записувати контент у лайв-режимі.

Так Ami Yamato виглядала у 2011 році на своїй відеовізитці

До 2012 року V-тубінг став набирати обертів і деякі віртуальні блогери почали набувати популярності. Так на цифровій сцені з’явилася вокалоїд Хатсуне Міку: вона швидко стала повноцінною медіаперсоною та навіть давала концерти на 80 тис. осіб.

Попри те, що Міку фізично не існує, це ніяк не завадило брендам використовувати її для просування: вона знімалася в рекламах, брала участь у телешоу та модних показах.

 

За останні десять років індустрія V-тубінгу сильно змінилася. Кількість віртуальних блогерів збільшилася, а контент став різноманітнішим. Зараз V-тубери виглядають більш реалістично та активніше інтегруються в медіапростір. Поговоримо про трьох незвичайних віртуальних блогерів, які зараз популярні.

Nyanners

Nyanners — представниця сучасних класичних ютуберів: вона веде лише стрими. У неї навмисне милий характер: вона розмовляє м’яким дитячим голосом і виглядає як типова для аніме-культури дівчинка кішка.

У ком’юніті до неї неоднозначне ставлення — вона виготовляє досить спірний контент, який майже не змінився з 2012 року.

Nyanners особливо цікава своїми креативними ідеями стриму. Наприклад, вона провела інтерактивний стрим RPG, у якому люди в чаті мали перемогти її в ролі фінального монстра. Тобто вона підв’язала свого персонажа до сюжету гри, і зробила його інтерактивним, відіграваючи роль злого боса.

Скріншот зі стриму, де Nyanners була в ролі злого боса у RPG

Автор Nyanners створила суперечливий, але чіпляючий образ, і набрала мільйон підписників на Twitch. Вона постійно експериментує з контентом та бере участь у колабораціях з іншими V-туберами.

Apoki

Apoki – корейська віртуальна співачка та актриса, створена у 2019 році. Вважається некласичним V-тубером, тому що не веде стриму. Її основна діяльність – це музика.

Apoki активно використовується брендами для реклами та стає обличчям нових колекцій одягу. Наприклад, її використали для показу колекції Tommy Hilfiger у 2022 році – там Apoki виступала на сцені з концертом.

Apoki цікава тим, що вона не вписується в стереотипи V-туберів. Вона не підходить під образ вокалоїда з дитячим голосом, не стримить на Twitch, не знімає лайв-контент на YouTube. Вона схожа на «реальних» артистів, з якими укладають рекламні контракти та які виступають наживо.

Polar

Polar – це також корейська віртуальна співачка. Вона схожа на Apoki сферою інтересів: вона записує музику і займається моделінгом.

Головне досягнення Polar на цю мить, це те що вона потрапила в XO Team і стала його повноправною учасницею. Це перший випадок у V-тубінгу, коли віртуальний блогер стає частиною тикток-хауса.

У Polar часто бувають релізи нових альбомів і синглів на Spotify – її найпопулярніша пісня «Busy Bee» має майже півмільйона прослуховувань.

CodeMiko

CodeMiko — прорив в індустрії V-тубінга. Блогер проводить живі стрими на Twitch, під час яких взаємодіє з аудиторією. Її фішка в том, що вона ламає «четверту стіну», яка поділяє її з глядачем. В одному зі своїх стримів вона просто спілкувалася з шахісткою Андреа Ботез на різні теми — судячи з коментарів, глядачам було цікаво спостерігати за їхнім діалогом.

Вона також знімає контент для свого YouTube-каналу – розмовні відео та кумедні розмови з глядачами в Omegle. Сам контент неунікальний, але реалізація та кількість інтерактиву виділяють CodeMiko серед інших V-туберів.

Чому V-тубінг — це тренд

V-тубінг — це свіже явище в блогінгу, за яким цікаво спостерігати. Зараз компанії стали активніше використовувати цифрових аватарів у маркетингових цілях: ми все частіше можемо бачити 3D-маскотів у рекламі та соціальних мережах у брендів. Це через гейміфікацію, на якій будується весь V-тубінг.

Зараз трендовим стає контент, що взаємодіє з користувачем, «говорить» із ним. Більшість відеоконтенту зараз «глухий» — ми ніяк не можемо взаємодіяти з ним, тільки дивитися.

V-тубінг дає можливість контенту «ожити». Наприклад, якщо дитина дивитиметься мультик, головні герої якого будуть цифровими аватарами, у нього буде можливість поговорити з героями та вплинути на сюжетну лінію. Це шлях до інтерактивності в режимі експромту, комунікації з аватаром як із живою людиною. Такий контент дивитися цікавіше: він ще не замилив погляд і може зацікавити своєю механікою. Для брендів використання V-туберів — це шанс пробитися через контентну сліпоту та доносити смисли до аудиторії.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

Головні тренди 2024 року від Trend Hunter: технології

Майбутнє за штучними інфлюенсерами або як штучний інтелект змінює світ

Всередині імперії OnlyFans: секс, вплив і нова американська мрія

Зоопарк без тварин – лише початок. Чому на нас чекає революція голограм