Передплати собі Volvo: як традиційний бізнес впроваджує модель роботи Netflix

Нещодавно Київський міжнародний економічний форум організував в UNIT.City лекцію професора Девіда Тіса (David J. Teece) про бізнес-моделі та можливості їх розвитку. Директор Інституту інновацій, професор університету Берклі наголосив, серед іншого, що інновації в моделях ведення бізнесу не менш важливі, аніж інновації в технологіях. І початківцям у бізнесі, і великим компаніям слід звертати особливу увагу на сценарії роботи і бути готовими змінювати їх, відповідно до вимог часу та інтересів клієнтів.

Великі корпорації неохоче впроваджують структурні зміни, а навіть коли є бажання, їм не вистачає мобільності й швидкості реформування. Свого часу Tesla представила революційний для США спосіб продажу автомобілів — без дилерів. А тепер Volvo оголосила, що позичає схему роботи з покупцями у Netflix, Spotify та Amazon Prime. Розбираємося, що пропонує застряглим в інтернеті клієнтам програма Care by Volvo.

v316slidermodule

Фото з сайту Volvo https://www.volvocars.com/uk-ua/cars/new-models/xc40

Купуй, бери в лізинг або передплачуй

Наступного року на ринку з’явиться нова модель шведського кросоверу Volvo XC40, і саме вона братиме участь в Care by Volvo. За словами Діна Шоу (Dean Shaw), віце-президента Volvo з корпоративних комунікацій, керівництво прагне надати покупцям додаткову можливість:

«— Ми не маємо на меті замінити купівлю машини чи можливість оформити лізинг. Ми створюємо ще один варіант дій для клієнта»

Для простоти розуміння, Care by Volvo можна порівняти до користування платним сервісом Netflix. Програма позбавляє автолюбителя більшої частини головного болю, який супроводжує купівлю нової машини. Замість торгуватися, довго збирати гроші та шукати компроміси із самим собою, клієнт сплачує визначену наперед фіксовану щомісячну суму, за що отримує: нову автівку, страхування від партнерської компанії Liberty Mutual, диспетчерську та екстрену техпідтримку на дорозі, відшкодування вартості ремонту, на додачу до заводської гарантії.

Такі взаємини з Volvo тривають два роки, по закінченню яких передплатник машини знову отримує кілька опцій на вибір:

  • придбати XC40,
  • змінити її на іншу, нову машину XC40 (на початку в Care by Volvo будуть доступні лише ці моделі),
  • взагалі закінчити співпрацю з автоконцерном. Без будь-яких негативних чи прихованих наслідків.

Якщо вам здається, що це звучить дуже схоже на лізинг, то запам’ятайте головну відмінність — клієнт володіє машиною протягом тих двох років передплати.

Приклад інтернет-бізнесу для автопромисловості

Сам віце-президент Шоу говорить про копіювання бізнес-моделі з інтернету. А ще компанія хоче, щоб обирати XC40 через Care by Volvo було так само просто, як і обирати новий смартфон: прозоро і зрозуміло. А якщо водію раптом не сподобається досвід керування машиною, він знатиме, що не змушений користуватися нею роками, поки не закінчиться лізинговий контракт.

Volvo планує, що прості умови участі, мінімальна кількість опцій і замовлення та оплата через інтернет зроблять Care by Volvo цікавою для сучасних споживачів, які все більше операцій здійснюють онлайн. Якщо зараз купівля машини видається надзвичайно серйозною справою (адже ви обираєте машину надовго), то вже за рік, на шведських умовах, це видаватиметься простим завданням з невеликим ступенем відповідальності.

Програма боротиметься за своє місце в автобізнесі та онлайн-просторі одразу в Штатах і семи країнах Європи. Щомісячний платіж починатиметься з $500, залежно від комплектації автівки. Також окремо узгоджуються умови доставки машини до покупця або строки, в які він самостійно забере автомобіль з дилерських відділів Volvo.

Додаємо кілька умов

Зазначений вище платіж у $500 є мінімальною межею, але вже за $600 чи $700 щомісяця клієнт отримує автівку з підвищеними технічними характеристиками. Оформлення договору страхування автовиробником є перевагою для тих, хто не бажає самостійно шукати іншу страхову компанію. В цілому, автори Care by Volvo сподіваються, що вона приверне увагу сучасних зайнятих людей, що хочуть обирати автомобіль швидко (і віддалено), «як iPhone».

Втім, умови під зірочкою, додані мілким шрифтом, існують і тут. По-перше, щомісячний платіж не враховує суму місцевих податків на купівлю та платежів за реєстрацію нової автівки. По-друге, учасники Care by Volvo зобов’язуються проїздити не більше 15 000 миль за рік (понад 24 000 км). Додаткові умови можуть бути озвучені безпосередньо під часу запуску програми у 2019 році.

Незважаючи на відсутність всіх деталей, можна стверджувати, що на сьогодні програма є унікальною для цієї галузі. Інші автовиробники також дають можливість вносити щомісячні фіксовані внески (Porsche Passport, Book by Cadillac), але їхні клієнти не володіють машинами в рамках програм, а орендують їх. Volvo буде прискіпливо відслідковувати реакцію споживачів, їхні враження від участі в Care by Volvo та обіцяє реагувати на зауваження. А спостерігачі ринку і читачі наших матеріалів матимуть змогу слідкувати, як великий і досвідчений офлайн-бізнес переймає умови праці в онлайн-колег. Більше цікавого про тенденції в сучасній торгівлі:

Джерело: Digital Trends

Читайте также:

Стартапи, які пропонують переосмислити світ паркування

Що безпечніше – безпілотний автомобіль чи людина за кермом?

Voice commerce: що це та як бізнес користується цим трендом сьогодні

ПДР майбутнього: як голограми можуть убезпечити ситуацію на дорогах