Чому Kit Kat користується таким великим попитом в Японії?

Авторка колонки відомого видання The New York Times на ім’я Теджал Рао (Tejal Rao) побувала в Японії та дізналася чому в цій країні так популярні різноманітні смаки шоколадних батончиків Kit Kat та як звичайний британський батончик перетворився у великий бізнес.


Семиповерховий магазин Don Quijote знаходиться в Токіо та працює цілодобово. Якщо навідатись сюди, то ви практично завжди зіштовхнетесь з величезною чергою. Кондитерський відділ тут дуже великий, як і вибір батончиків Kit Kat різноманітних смаків. Ці шоколадні ласощі продаються в більш ніж сотні країн, включаючи Китай, Таїланд, Росію, Індію, США та Україну. Але в Японії вони набули такої популярності, що багато мешканців Токіо вважають, що Kit Kat – це національний японський бренд.

Kit Kat в Японії бувають різного кольору та смаку. Смаки постійно змінюються. Є окремі смаки, які доступні у продажі лише деякий обмежений час. Вони бувають настільки адаптованими під японський ринок, що на глобальному ринку їх не зрозуміють. Тим не менш, у деяких смаків існують свої прихильники по всьому світові. Всі ці складові допомагають батончику Kit Kat підтримувати унікальний смак та культовий статус.

Вперше Kit Kat з’явився в Японії ще в 1973 році, але суто японський батончик виготовили на початку нульових, коли маркетинговий відділ японського відділу Nestlé вирішив проекспериментувати з обгорткою та смаком для того, аби збільшити обсяг продажів в регіоні. Тоді з’явився полуничний Kit Kat рожевого кольору. Батончик виготовили в Хоккайдо якраз під час початку сезону полуниць.

З того часу компанія створила понад 400 різноманітних смаків, до того ж, деякі із них доступні тільки у певних регіонах, що надає особливого відчуття рідкості та радує колекціонерів. Шоколадні батончики зі смаком батата продаються в Окінаві та Ксюю. Kit Kat з ароматом сендвічу з бобами адзуки можна купити в Нагойє, а місто Шизоука може похвалитися наявністю батончиків зі смаком васабі.

Найпопулярніший батончик в Японії – це міні версія Kit Kat. Виробник дослідив ринок та прийшов до висновку, що щоденно таких батончиків продають близько 4 млн по всій країні. Постійно доступно біля 40 різних смаків батончика, включаючи стандартні смаки: молочний шоколад без добавок, полуниця, саке, васабі, маття, токійський банан та гіркий шоколад. Але уподобання ласунів швидко змінюються і кожного разу в цей перелік додається ще 20-30 нових смаків.

Співробітник магазину Don Quijote говорить, що всі смаки однаково відомі. Дивлячись на напівпорожні відділи, Рао зрозуміла, що він правий. Тут вона побачила, як невеличка група китайських туристів активно заповняли свої кошики батончиками найрізноманітніших смаків. При журналістці до магазину також зайшов батько з сином. Хлопчик поспіхом спитав, ніби від відповіді залежало його життя: «Який купити? Який?». «Без різниці, головне – бери один» – так само поспіхом відповів йому батько.

«Японія займає перше місце по продажу та прибутку у порівнянні з іншими ринками збуту, на яких працює Nestlé», — говорить Рюоджи Маки (Ryoji Maki), менеджер з маркетингу японського підрозділу компанії.

Nestlé успішно протестувала японський ринок у 2000 році, коли випустила батончик з полуничним смаком. На своє здивування компанія помітила, що незвичний смак користувався особливою популярністю у туристів, як з Японії, так і з інших країн. Наступні експерименти показали, що Kit Kat має досить непоганий потенціал продажу не тільки як просто батончик, але й щось на кшталт японського сувеніра.

Шинген моті та Kit Kat з його смаком

Компанія проводить різноманітні об’єднання для того, аби підкреслити японську традицію оміяге — повернення з поїздки з гостинцями для рідних, друзів та близьких. У жовтні виробник випустив Kit Kat зі смаком традиційних солодощів шинген моті. Причому батончик лежав у сувенірних магазинчиках на одному прилавку з реальними шинген моті. Таким чином, компанія сподівається, що люди асоціюють шоколадку із традиційними ласощами та саме тому вони беруть цей шоколадний батончик.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: The New York Times