Ілон Маск презентував космічний шатл та назвав ім’я першого космічного туриста

На минулому тижні SpaceX назвала ім’я першого космічного туриста. Це буде японський мільярдер Юсаку Маедзава (Yusaku Maedzawa) та група з восьми художників. Також компанія розповіла про зміну в пристрої та принцип роботи ракети BFR, на якій космічні туристи збираються облетіти Місяць.

Видання TechCrunch вибрало головні моменти з презентації Q&A та презентації Ілона Маска (Ilon Mask), яка була присвячена новітній ракеті.

BFR величезна

Після редизайну, висота BFR сягає 118 метрів, з них космічний корабель займатиме 55 метрів. Всередині очікується 1100 кубічних метрів для корисного навантаження. Це на 15-20% більше за стартовий об’єм. Незабаром ракета зможе вивезти на низьку орбіту до 100 тонн вантажу.

У BFR присутні три крила-опори

Робоча секція ракети обладнана трьома крилами. Лише два крила застосовуються для управління ракетою. У третього крила відсутня аеродинамічна функція. Воно знаходиться з боку підвітряного борту. Вся система буде дублюватися як опорні ноги при приземленні ракети. В попередній версії у BFR були шість опорних крил. Ілону Маску цей варіант не сподобався. Йому подобається дизайн ракети у Тінтіна у відомому мультфільмі.

Маск зрівняв ракету з парашутистом

У міжпланетного космічного корабля візуально по суті мало спільного з типовим повітряним кораблем. Для того, аби рухатись атмосферою, BFR використовуватиме чотири рухові платформи, які Маск прозвав «плавники-закрилки-заслонки» та пояснив, що такий політ – це, скоріш за все, схоже на зниження парашутиста.

BFR буде «епічно знижуватися»

Ракета, при вході в атмосферу, буде використовувати корпус для гальмування. Це нагадує певні маневри космічних шатлів. Вони зменшували швидкість в атмосфері за допомогою повітряних маневрів та використанням теплоізоляційних днищ. Маск пообіцяв, що приземлення буде виглядати дуже епічно, але за умови наявності атмосфери. На Місяці такого шоу не побачити.

7 двигунів – це гарантія безпеки

Конфігурацію ракети та злітний рівень вирівняли. На обох модулях буде використовуватися 7 метанових двигунів Raptor. Раніше корабель планували зробити набагато простіше та дешевше. Планувалося використати 4 двигуни Raptor та ще 2 двигуни меншої потужності. Актуальна комплектація уніфікує виробництво та покращить безпеку. У цілому ряду випадків BFR зможе успішно приземлитися навіть якщо чотири з семи двигунів перестануть працювати.

BFR буде оснащений сонячними панелями

На презентації був продемонстрований слайд, де було видно, що на шатлі розміщені сонячні панелі. Принцип такого рішення та суть їх роботи поки що не розкриваються. Розробка даної космічної конструкції продовжується. Але, розглядаючи слайд можна помітити, що таке розміщення дозволять розширити огляд пасажирам корабля та спрямувати панелі до Сонця для більшої ефективності.

Про інтер’єр поки мало що відомо

Маск підтвердив, що внутрішнє оснащення ракети буде залежати від специфіки місії. Наприклад, подорож на Марс триває понад 3 місяці. Для цієї місії в новому космічному шатлі буде присутня кабіна, кімната відпочинку, переговорна, а також закрита безвідходна система вентиляції та каналізації. Всі розробки поки що знаходяться на концептуальній стадії. Подорож же навкруги Місяця не буде тривати більше, ніж декілька днів. Саме цю подорож Маск пообіцяв зробити веселою. За його думкою, розваги в космосі – це дійсно реально.

Орієнтовна ціна розробки $5 млрд

Точні суми Маск поки що тримає в секреті. Він упевнений, що $5 млрд – це невелика сума для подібного проекту. TechCrunch теж так вважає. Якщо враховувати інфляцію, вартість програми «Спейс шаттл» очікується більше, ніж $200 млрд. Розробка та випуск літаків F-35 вартуватиме приблизно $400 млрд. Один з головних джерел прибутку Маск називає плату за доставлення вантажів на МКС, а також комерційні запуски в космос. В наступному році польоти з пілотами на борту можуть стати новим засобом заробітку.

Квиток Маедзава коштував дорого, але вартість невідома

Маск не розказав про вартість польоту першому пасажиру – мільярдеру з Японії Юсаку Маедзава. Він планує взяти з собою на борт 8 творчих людей та оплатити їх подорож. Маск лише сказав, що сума була «пристойна» та сказав, що Маедзава вніс депозит.

Будівництво вже розпочалося

Компанія SpaceX вже працює над однією циліндричною секцією ракети-носія. Діаметр такого циліндру зіставляє 9 метрів. Незабаром будуть виготовляти двигуни та купол.

Тестові польоти почнуться з наступного року

«Стрибаючі тести» – підйом ракети на невисоку висоту та приземлення, можуть розпочатися вже наступного року. Запуск з великим навантаженням можуть розпочатися вже у 2020 році. Далі SpaceX може розпочати підготовку до перевірки прискорювача. Після цього, протягом 2-3 років BFR будуть готовити до орбітального польоту. Але розраховувати на беззаперечне виконання розкладу не варто. Це лише найоптимістичніший сценарій.

BFR може «задіти» Місяць

Маск планує максимально урізноманітнити місію, максимально наблизившись до поверхні Місяця. Атмосфери у супутника нема, тому швидкість BFR аж ніяк не знизиться. Місяць – це добре досліджена ділянка небесного тіла і маршрут місячного корабля в будь-який момент можна скорегувати.

Очікується багато тестів

Маск прихильник максимальної безпеки. Тож, перед тим, як японський мільярдер та його супутники сядуть на борт, ракету будуть тестувати на можливі проблеми. Маск намірився навіть організувати пробний політ біля Місяця без людей на борту. Але говорити про такі випробування ще зарано. Ілон Маск визнає, що подорож буде небезпечною. Але на борту «Спейс Шаттл» буде великий запас кисню, їжі та води на випадок непередбачуваних обставин.

BFR – це тимчасова назва

Ця абревіатура розшифровується, як Big Fucking Rocket або Big Falcon Rocket. Але Маску така назва не до душі. Він має намір придумати ракеті нове ім’я. А для корабля, що полетить на Марс він уже придумав назву. Ймовірно, корабель називатиметься Heart of Gold. Це своєрідне посилання на зірколіт з роману «Автостопом по Галактиці» Дугласа Адамса — однієї з улюблених книг Маска.

Відео презентації BFR з перекладом на російську

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: TechCrunch