Сприйняття логотипу — основні принципи успішного дизайну

Логотип вашої компанії – це обличчя вашої торгової марки. Кожна його деталь впливає на людину, яка бачить його. Ви зацікавлені в розробці унікального логотипа, який зміг би донести вашу ідею та посилання аудиторії, при цьому підштовхнути потенційних споживачів до покупки вашого товару? Видання Entrepreneur ретельно дослідило психологію дизайну логотипів та дійшло певних висновків про те, які ж форми та шрифти, лінії та кольори варто використовувати, аби привабити клієнтів до свого бренду.

Психологія шрифтів

Шрифти здатні впливати на людей психологічно. Як же дізнатися, який зі шрифтів найдієвіший?

Дослідницька лабораторія юзабіліті програмного забезпечення (SURL) в Уітчінскому національному університеті дослідила всі характеристики, які люди асоціюють з певними шрифтами. Традиційні шрифти, такі як Arial чи Times New Roman можна назвати «стабільними» та «продуманими». Але водночас, вони не оригінальні та не несуть за собою нічого особливого.

Багато хто вважає, що в лого головне, щоб назва компанії була написана зрозуміло та доступно. На даний момент існує багато логотипів, яких неможливо прочитати. Якщо не можеш прочитати назву компанії, тоді як же її запам’ятати?

Психологія форм

У всіх логотипах присутня форма. Всі форми можна поділити на три основні категорії: геометричні, абстрактні та органічні. Кожен з них викликає певні психологічні асоціації.

Геометричні форми

Геометричні форми виглядають занадто штучно. Математичні квадрати та ідеальні кола, як і ромби, не народжуються в природі. Саме тому ці форми дають відчуття порядку та сили.

Квадрати та прямокутники асоціюються зі стабільністю, надією, силою та порядком. Подумайте про цеглини, які використовуються для будівництва міцних та стійких будівель.

Кола символізують нескінченність. Тому коло – це чудовий вибір для вираження гармонічного логотипа, який означав би єднання та безкінечність. Вигини – це більш жіноча форма, тому кола підкреслюють певну м’якість та жіночність.

Трикутники – це направлена форма. Залежно від їх положення, в них закладають різне значення. Перевернуті трикутники означають нестабільність. Трикутники, що направлені вліво або вправо означають певний рух або напрямок.

Абстрактні або символічні форми

Символи – це спрощені форми, які мають певну ознаку в певній культурі. Оскільки у символів існує чітке та загальне значення, вони вважаються візуальною мовою.

Зірки говорять про релігію, патріотизм і шоу-бізнес.

Серця асоціюються, певна річ, з коханням, відносинами та шлюбом. Розбиті серця – з печаллю та розлученням.

Стріли означають напрямок, рух та подорожі. Їх часто використовують в компаніях, які займаються перевезеннями та доставленням товарів. До прикладу можна привести Amazon та FedEx.

Органічні форми

До органічних форм відносяться форми предметів, які можна зустріти в природі(каміння, листочки, краплі, тощо) При виборі органічних форм потрібно враховувати деякі фактори:

Природні форми такі, як листки, трава, вода та дерева, як правило, заспокоюють людину, що дивиться на такий елемент. Тому такі елементи часто можна побачити в логотипах СПА та інших закладів, що надають медичні чи косметологічні послуги.

Форми з зубчиками можуть викликати хвилювання, форми з округлими кінцівками, натомість, заспокоюють людину.

Абстрактні форми можуть інтерпретуватися клієнтом як завгодно.

Психологія ліній

Лінії розділяють простір. Вони здатні розповісти користувачу про напрямок, вказують на те, де нам стати та куди їхати. Вони виконують практичну та естетичну функції. Геометричні лінії – це популярний тренд в дизайні логотипів у цьому році.

Тонкі лінії здаються такими тендітними. Вони асоціюються з елегантністю та жіночністю, а товсті лінії асоціюють з мужністю та силою. Товсті лінії використовуються для того, щоб привернути увагу та зробити акцент на чомусь.

Прямі лінії говорять про порядок, структуру та передбачуваність. Вони також можуть здатися жорсткими та суворими. Криві лінії додають логотипу більше енергії та динаміки.

В залежності від розташування лінії в просторі, вона буде психологічно взаємодіяти з клієнтом по різному.

Вертикальні лінії перпендикулярні до горизонту. Вони ніби ростуть із землі. Наш погляд ніби піднімається наверх, коли ми дивимося на них. Такі лінії часто використовують в релігійній сфері при розписуванні ікон. Погляд людини вже мимовільно спрямовується до неба.

Діагональні лінії говорять людині про рух у дії. Вони дуже експресивні та менш стабільні зі всіх типів ліній.

Плавні лінії приємні та заспокійливі. В залежності від контексту, вони натякають на впевненість та певну легкість.

Ламані лінії означають певну напругу. Вони швидко змінюють напрямок, мають нестійкий характер та характеризуються нерегулярністю. Вони можуть зацікавити або схвилювати, викликати почуття небезпеки або паніки.

Психологія кольорів

Головне у логотипі – це колір. Від поєднання брендових кольорів залежить рішення клієнта що до придбання послуги чи продукту компанії.

Так поєднання яскравих кольорів асоціюють з юнацтвом, дитинством та енергією.

Чорний та білий колір – це класична комбінація, що говорить про вишуканість та зрілість.

Поєднавши нейтральні кольори з яскравим кольором, можна емоційно вплинути на клієнта без будь-якого дитячого підтексту.

Колір потрібно вибирати з розумом для того, аби викликати правильні емоції. Колір логотипу повинен характеризувати в певній мірі сам бренд.

Психологія композиції

Шрифти, форми, лінії та кольори – це те, з чого складається логотип. Не забувайте і про те, що композиція теж важлива. Для розробки логотипу варто враховувати наступні речі:

Розмір підкреслює його важливість. Чим більшим є предмет, тим більше уваги він привертає, здається більш значущим. Західна аудиторія читає зліва направо. Тому елемент, який буде розташовуватися зліва, буде здаватися важливішим.

Вільно розташовані зображення здаються більш спокійними, ніж ті, які тісно розташовані між собою.

Розкиданість об’єктів говорить клієнту про деяку грайливість, про хаос чи бунт, а порядок – про формальність та стабільність.

Нагромадженість предметів створює візуальне відношення, тому варто звернути увагу на те, як з’єднуються форми з лініями.

Кожна деталь логотипу компанії здатна викликати певні емоції у клієнта. Потрібно розуміти свій бренд та з розумом підходити до вибору шрифтів, кольору, форми та композиції в цілому. Тільки так можливо донести вірне посилання через зображення логотипу.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Джерело: Entrepreneur