Надія Михалевич, «Про.Світ» — про виховання педагогів і курс із Prometheus

Сьогодні зовсім неважко знайти мовні курси, різні школи PR чи курси для митців. А ось питання реформування шкільної освіти і досі залишається відкритим. Надія Михалевич, співзасновниця Центру інноваційної освіти «Про.Світ» розповіла нашій редакції про діяльність центру, діючи програми і перспективи модернізації навчального процесу зсередини:

— Почнемо із появи проекту як такого та того, чим Ви займаєтесь і чому саме

Ідея проекту з’явилась спонтанно, після того як одна з нас переглядала курси на «Coursera» про навчальну методику blended learning («змішане навчання»). Тоді, власне, виникло запитання: «А чому б не спробувати щось таке в Україні?» В той час (а це — два роки тому) наша організація займалась іншим освітнім проектом для молоді, але ми вирішили піти ще у одному напрямку — спробувати створити інтерактивні курси для дітей 10-13 років за методикою «змішане навчання».

Після року роботи з дітьми ми зрозуміли, що можливостей для дітей у Львові не бракує, а от саме для вчителів — нічогісінько немає. Після деяких вагань і досліджень в цій сфері, ми вирішили зробити рефокус: відійти від роботи з дітьми і повністю зосередитись на шкільних вчителях. Ми поставили собі за мету розвивати потенціал суспільства через розвиток вчителя.

— Чи складно шукати нових партнерів?

І так, і ні водночас. Попри досить великий досвід нашої організації і членів команди у фандрейзингу, інколи знайти фінансування досить складно, адже у країні зараз криза. Наша економіка переживає не найкращі часи. Окрім цього велика кількість коштів йшла і йде на підтримку армії, що є безумовно пріоритетом №1, коли у твоїй країні війна. Водночас, приємно, що не зважаючи на ці труднощі, є велика кількість компаній і приватних осіб, які готові підтримувати освітні зміни, бо розуміють, що якісна освіта гарантує успіх країни в майбутньому. Приємно, що маленькими кроками в Україні розвивається культура філантропії. Хорошим прикладом цього є наш стипендійний фонд для навчання вчителів на програмі «Про.Навички». Випускники шкіл надають стипендії для своїх вчителів, щоб ті могли здобути нові знання, а потім застосувати їх в себе у класі.

На освітній форум «B612» та вчительську (не)конференцію міні-EdCamp в нас не виникло проблем залучити партнерів, адже це ті події, яких дуже бракує в освітньому середовищі і до чого відповідальний бізнес охоче залучається. Всі розуміють, що потрібно робити зміни в освіті, а зміни творяться не «десь», а саме на таких подіях і великою перевагою є те, що бізнес бере участь у таких дискусіях.

— Знаємо, що у вас є декілька ініціатив, над якими ви працюватимете впродовж 2016-го. Розкажіть про це детальніше

Зараз ми робимо навчальну програму «Про.Навички», яка має на меті надати вчителям знання і ресурси для втілення своєї ідеї. Це, так би мовити, проектний менеджмент для вчителів. Ми впевнені, що саме вчительські ініціативи і їхнє бажання самостійно змінити свій клас і побудувати навчальний процес (і середовище) у новий спосіб, може підняти шкільну освіту на якісно вищий рівень.

Ще одна ініціатива, над якою ми зараз невтомно працюємо — краудфандингова платформа під шкільні проекти GoFunded. Ця платформа націлена допомогти вчителям втілювати їхні ідеї (адже основною проблемою є відсутність коштів) і розвивати, як я вже згадувала, культуру філантропії у суспільстві, коли кожен з нас, не залежно від сфери зайнятості, статусу і т.д може долучитись до освітніх змін, зробивши внесок на Gofunded.

Також ми хочемо «підживити» якісними навчальними матеріалами і інформаційний простір. Ми постійно перекладаємо статті на освітню тематику, беремо інтерв’ю у цікавих освітян, знімаємо ролики з експертами. Одне слово, робимо все, аби вчителі мали більше можливостей для самонавчання і саморозвитку. Всі матеріали розміщуємо в нас на сайті.

Ми плануємо розробити онлайн-курс для вчителів з управління проектами спільно з платформою Prometheus. Власне, зараз займаємось розробкою курсу та пошуком фінансування.

З середини весни розпочнемо проводити зустрічі спільноти і запрошувати освітян до розмов на тему демократії, людських прав, толерантності тощо. Прикро, що на ці теми в нас майже не говорять з дітьми в школах, а якісна освіта в цій сфері є основою для здорового розвитку демократичного суспільства.

— 12-13 березня у Львові відбудеться освітній форум «B612» та вчительська (не)конференція міні-EdCamp. Ваші очікування?

Найбільше наше очікування, певне, не від події, а від того, що буде опісля. Хочеться, щоб після двох днів інтенсивного обговорення кожен учасник (-ця) захотів щось змінити у своєму середовищі. Нашою маленькою (а може і великою) перемогою буде, якщо отримані знання і практики вчителі почнуть втілювати в себе в школах і ділитимуться з нами своїми результатами.

— Чи готове наше суспільство до змін в світогляді педагогів, викладачів?

Так, готове і всі просто «кричать» про це, але ніхто не знає з чого розпочати ці зміни. Адже щоб змінити світогляд потрібно не день і не місяць, а багато років. Тут потрібна довготривала і системна праця. Суспільство ж вимагає швидких змін, зважаючи на ситуацію в країні. Багато зусиль іде на пошук правильних шляхів реформування освіти, але потрібно зрозуміти, що вірного шляху не існує, потрібно брати і робити те, що в нас найкраще виходить.

12513842_1040322949353674_5336782591658147047_o

— Яким чином відбувається відбір кандидатів для участі у програмах?

Наш основний фокус — це шкільні вчителі. На разі в нас триває набір на навчальну програму «Про.Навики 3.0», яка розпочинається у березні. Цього разу ми шукаємо вчительські команди зі шкіл, бо на нашу думку, таким чином змінювати середовище школи чи робити проект легше, коли вас троє чи четверо, а не один. Не менш важливим критерієм відбору є комп’ютерна грамотність вчителів.

— Команда у вас невелика, декілька слів про вас усіх

Ми усі в студентські роки працювали в міжнародній організації AIESEC, там і познайомились. Спочатку нас було троє співзасновників, зараз нас у команді працює п’ятеро і зовсім скоро до нас долучаться ще дві людини. Ростемо, аби могти організовувати більше ініціатив, бо ідей в нас хоч відбирай 🙂

— Як нашим читачам зробити свій внесок у реформування освіти?

Найпростіше, що можуть зробити всі без виключення — відчути себе агентом змін і взяти на себе відповідальність за свою долю, долю своїх рідних, суспільства, всієї країни. Кожного дня повторювати собі і вірити в те, що від кожного з нас дуже багато чого залежить. Думаю, тоді в нас справи підуть на краще… та й вже пішли, але потрібно більше працювати і не зупинятись на досягнутому!

Читайте также:

У британському університеті з’являться лектори-голограми

2500 стипендій для отримання Професійних сертифікатів Google від INCO за підтримки Google

Як роботи змінюють хірургію та медичну освіту

«Навчайте, де б ви не були»: Історії трьох українських освітян, котрі створюють освіту майбутнього з Google