Олексій Радовіченко, Raccoon.World: «Для використання VR/AR в маркетинговій діяльності»

Присутність VR та AR в нашому житті поступово стає буденністю. Але більша частина українських бізнесів не наважується використовувати ці провідні технології для своїх потреб. Олексій Радовіченко, СОО Raccoon.World, пояснив, чому компаніям не слід боятися VR/AR-нововведень, які переваги вони мають, і як їх можна використовувати.

Олексій Радовіченко, СОО Raccoon.World

Про появу проекту Raccoon.World

Ми розпочали свою діяльність з розробки контролерів для взаємодії з віртуальною реальністю та відеоігор. А зараз розробляємо ще один тип контролера – для реабілітації хворих після травм або інсульту. Але ми не обмежуємось хардверною складовою, а створюємо комплексні рішення, які включають і програмне забезпечення.

За цей час ми отримали чималий досвід у галузі створення та застосування VR/AR рішень в Європі та США. Цей напрямок здається нам цікавим, адже це завжди захоплює споживачів, це ніби реклама, яку не хочеться перемикати або пройти повз – завжди виникає бажання долучитись. Тому ми в Raccoon.World впевнені, що використання таких рішень для бізнесу буде перспективним.

Тож наприкінці 2017 року ми вирішили, що застосувати накопичені знання та досвід у рідній країні, де VR ще тільки розвивається – це чудова ідея. І наразі один із напрямків нашої роботи – створення гаджетів та програмного забезпечення для віртуальної та доповненої реальності.

Про сервіс

Ми пропонуємо широкий спектр VR/AR розробок. Стандартного рішення немає, адже все залежить від потреб та бажань замовника. Ціннісна пропозиція від нас – це створення додаткової вигоди для бізнесу, чи то збільшення клієнтів, чи підвищення лояльності до бренду.

Якщо говорити про інструменти, за допомогою яких ми створюємо таку додаткову вигоду, ми пропонуємо замовникам VR та АR рішення. Віртуальна реальність передбачає використання VR-шолому або окулярів та програми, яка й перенесе користувача до віртуального світу.

А ось доповнена реальність працює інакше. Користувач наводить смартфон із встановленим додатком на реальний статичний об’єкт або відео, анімовану 3D-модель або просто на місцевість. Далі відбувається взаємодія зі спеціальним маркером на цьому об’єкті або GPS-координатами, в результаті користувач бачить щось неймовірне, наприклад, віртуальну скульптуру в реальному ландшафті, живі малюнки аби підказки для орієнтації на місцевості.

Бувають і більш складні VR та AR проекти. Можливо зробити так, щоб на віртуальний об’єкт можна було не лише подивитись, але й повзаємодіяти з ним: щось схопити або погодувати тваринку. В таких проектах ми використовуємо контролери та інші девайси свого виробництва. Це і є те, чим ми відрізняємось від інших розробників – окрім софту ми робимо хардверні рішення будь-якої складності.

Про потенційного клієнта

В цьому питанні обмежень немає. Можна створити щось надзвичайно цікаве для будь-якого бізнесу, аби було бажання. Найпростіше уявити реалізацію VR/AR гри у розважальному комплексі, якийсь малюнок або анімацію на обгортці товару. Можна створити примірочну в бутіку з використанням доповненої реальності, живий стенд або взагалі цілу VR-крамницю електроніки. Надзвичайно корисною для ТРЦ може стати AR-навігація для відвідувачів або створення віртуальної рекламної площадки для орендаторів. На виставках та інших заходах можна створити живий стенд із доповненою реальністю або провести навчання, зануривши відвідувачів у віртуальний світ.

Зовсім на новий рівень можна підняти проведення презентацій, доповідей або звітів щодо діяльності підприємства – якщо, наприклад, вам необхідно вразити наявних або потенційних інвесторів, акціонерів. І немає значення, в якій галузі це застосувати.

Про готовність українського ринку до VR/AR-рішень

Думаю, можна сказати, що український ринок готовий. Цей ринок ще дуже молодий, але у людей є цікавість, то ж буде і попит.

Інша річ, що для бізнесменів такий спосіб ще досі незвичний, відсутнє розуміння того, що це не просто інноваційна фішка, а реальний інструмент для досягнення бізнес-вигод.
Деякі компанії в Україні вже використовують такі рішення, і хочу зауважити, дуже успішно. Кожний такий проект помічають, обговорюють, і замовник досягає своєї мети, збільшуючи таким чином продажі або ж утримуючи клієнтів, які все більше довіряють бренду. Наприклад, VR-крамниця електроніки дозволила поповнити асортимент великогабаритним товаром без придбання або оренди додаткової площі, а використання AR у дитячій книзі підвищило попит на неї майже в 50 разів.

Я вважаю, що наразі саме час для використання VR/AR в маркетинговій діяльності – сьогодні кожний такий проект вражає, звертає на себе увагу. Це інноваційно, та вже цілком доступно.

Про найближчі колаборації та проекти

Планів у нас багато. Я не можу розповідати про більшість із них, адже розробка проектів захищена NDA до релізу проекту.

Але можу навести кілька прикладів наших проектів. Зокрема ми розробляємо віртуальну скульптуру Сатоши Накамото – творця біткойна та автора технології блокчейн. Родзинкою цього проекту є не тільки місце встановлення пам’ятника – на місці пам’ятника Леніну на бульварі Тараса Шевченка – але й сам його вигляд. Адже ніхто не знає, хто ховається за цим ім’ям: чоловік, жінка або група людей. До речі, такі пам’ятники замовник має намір поставити по всьому світі.

Ще один приклад, зовсім з іншої сфери. Працюємо наразі над дуже цікавим та корисним проектом для українського бджолярства – розробляємо розумні ваги. Завдяки їм замість того, щоб їздити пасіками та зважувати кількість меду, можна буде просто отримувати інформацію про це на смартфон.

Про подальший розвиток Raccoon.World

Як я вже казав, наразі в Україні вже є можливості для впровадження такий проектів – є спеціалісти, є приклади, світовий та український досвід. Крім того, є потреби змінювати спосіб подачі інформації. Споживач вже втомився від усього звичного, тому ринок потребує нових, сучасних, інструментів та підходів.

Але ще бракує усвідомлення, що такі інноваційні технології як VR/AR можуть не просто викликати wow-ефект, а й працюють на вас. Тому ми ставимо собі за мету доносити знання про цей напрямок у бізнес-суспільство: ми не лише створюємо такі проекти, а й вже почали проводити заходи для маркетологів, директорів, керівників та власників бізнесу, де пояснюємо, як працює технологія і як саме вона може підвищити ефективність бізнесу.

ВАРТО ЧИТАТИ:

Фото: власний архів спікера

Читайте также:

Аромамаркетинг: як запахи підвищують впізнаваність бренду

Безкоштовна навчальна програма «Основи кібербезпеки для бізнесу» від Google

«Україна поруч»: Відкрийте для себе людей, місця та скарби, які формують культуру України

Головні тренди 2025 року у сфері технологій від Trend Hunter. Частина 2