Про що можна дізнатися, працюючи моделлю для фотостоків

Напевно ви не раз користувалися зображеннями із фотостоків — але чи задумувалися ви, хто ці люди, які зображають заклопотаних менеджерів, усміхнених лікарів, щасливі сімейні пари чи розлючених спортсменів на світлинах для фотобанків? І взагалі — як виглядає робота фотомоделі у цій сфері? Свій досвід та неочікувані повороти у фотосесіях для інтернету вирішив описати комедійний актор Ендрю Кімлер (Andrew Kimler) із Нью-Йорку.

Сьогодні Ендрю бере участь у створенні подкасту «Applying it Liberally» та інших медіапроектах. Але багато років тому він був одним із сотень акторів-початківців, які заради грошей стають моделями у різноманітних фотосесіях. Кімлер зізнається, що ніколи по-справжньому не захоплювався фотосесіями, вбачаючи в цьому лише спосіб заробітку. Більшість фотографій залишилась неопублікованою, хоча деякі кадри все ж потрапили в інтернет і досі залишаються у відкритому доступі. Ендрю зробив декілька висновків із досвіду роботи моделлю — і навряд чи про такі наслідки задумується той, хто тільки прийшов на знімальний майданчик, або ж користувачі, які шукають потрібний кадр в онлайн-базі зображень.

Урок №1. Ніякого контролю за образом

Найпідступніше в фотобанках те, що ти ніколи не знатимеш напевно, коли і в якому контексті будуть використані зображення. Можна роками спокійно жити і вже забути про свою участь в якихось знімальних проектах, аж ось тебе впізнають на постері з рекламою газети. Саме так сталось із Кімлером, який в часи тотальної цифрової комунікації та розвитку власних онлайн-проектів почав рекламувати друковані медіа:

Друковані ЗМІ не здаються і створюють нову рекламу. Зі старою фотобазою.

Друковані ЗМІ не здаються і створюють нову рекламу. Зі старих фотобанків

Як правило, все не так і страшно, але ваш образ може з’являтися у найнеочікуваніших контекстах. Професійні моделі можуть відмовлятися від участі в рекламі товарів та послуг, які їм не подобаються. А от модель для фотостоку наосліп погоджується на рекламу будь-чого.

Урок №2. Хибні асоціації

Кемлер захоплювався онлайн-виданням The Onion і зрадів тому, що потрапив на його сторінки, хоч і не може стверджувати, що тема відновлення депресивних районів у містах для нього близька:

Якщо видання улюблене, то яка різниця, в якій статті твоє фото

Якщо видання улюблене, то яка різниця, в якій статті твоє фото. Чи ні? Скріншот із The Onion

Такі публікації можуть стати приводом для численних жартів, як від знайомих, так і від незнайомців. В еру, коли тролінг в соцмережах напрочуд популярний, запросто можна стати персонажем мемів. Чи готові ви до цього? Адже коли ваші зображення потрапили в сховище ілюстрацій, ви ніяк не впливаєте на історію, яку розповідатимуть за вас ваші фото. Сам Ендрю цього року став обличчям актуальної для суспільства, але цілковито чужої для нього самого публікації. Чудова стаття, але написав її не Ендрю, — а через світлину, яка стала ілюстрацією до неї, чимало знайомих запитували, чому він вирішив повідомити настільки персональні деталі про себе через текст:

Snimok ekrana v 2017-01-23 16-40-43_57215714551022

Автор статті пише про близьку йому тему бісексуалів, але на головному зображенні — модель з фотобанку. Скріншот The Huffington Post

Урок №3. Недобросовісні замовники

Одна із фотосесій Кемлера закінчилася тим, що його обличчя з’явились у друкованій пресі, на листівках та навіть на бігбордах у PR-кампанії розробника мобільних програм. Однак згідно з контрактом, який уклали із моделлю напередодні зйомок, відзнятий матеріал мав розповсюджуватись лише всередині компанії — сторонні користувачі не повинні були бачити ці фото. Ендрю отримав особисті гарантії цього — однак вони, як з’ясувалося, нічого не були варті.

Замовник суттєво зекономив на гонорарі для моделі. Адже фотосесія для великої рекламної кампанії коштувала би набагато дорожче, а Ендрю мав отримати суттєву грошову компенсацію за масове використання його образу. Проте контракт передбачав лише внутрішнє використання світлин із відповідною оплатою.

Моделі для фотобанків отримують платню залежно від часу, який вони провели в студії, але гонорар не прив’язано до подальшого використання їхніх світлин. Кемлер каже, що не варто брати участь в таких фотосесіях, якщо ви морально не готові побачити себе у найрізноманітніших сценаріях. Великих статків така додаткова зайнятість також не принесе, хіба що буде трохи веселощів у студії. Про історії онлайн-заробітків у інших сферах читайте також у таких матеріалах:

Джерело: блог Ендрю Кемлера