Як ми довели ринок до смартфонів «за ціною кокаїну»

Все дорожчає: продукти, відпочинок, вартість сервісних послуг, дорожчають гаджети. Та ось щодо останнього пункту є нюанс, — впевнені в редакції The Verge. Це ми з вами, пересічні користувачі, провокуємо зростання мінімального цінника на всі нові смартфони. Продовжуючи купувати і оновлювати техніку, цього року ми подолали психологічний бар’єр вартості мобільного пристрою. Можливо, причина в тому, що смартфон — це вже більше комп’ютер, аніж телефон? Розглянемо тенденціїї ринку детальніше.

sbyford

Тисяча на смартфон

Різноманіття технологій в одному пристрої приносить додаткові витрати на виробництво, а тому мобільна електроніка дорожчає. Цього року більшість компаній показали гаджети наступного покоління, які демонструють значно більше прогресу, аніж подовжена діагональ екрану (як це було в минулі роки): новий Galaxy Note від Samsung не вибухає, Apple iPhone змінив дизайн екрану, OnePlus 5 також гарно виглядає і пропонує широке коло можливостей, а смартфон LG V30 обіцяє стати новим серйозним конкурентом. Саме за це ми і любимо технології — невпинний рух вперед, постійне оновлення і розширення функціональності. Однак, смартфони 2017 року мають ще одну характерну спільну рису — суттєве підвищення ціни. Давайте порівняємо вартість в 2016-му і 2017-му; вказано ціни, заявлені виробником, у британських фунтах стерлінгів та доларах США:

  • Huawei P9 коштував £449 у Великобританії в 2016-му, але цьогорічна новинка P10 коштує від £569. Зростання ціни складає +26%;
  • OnePlus 3 коштував $399, а модель 2017-го OnePlus 5 починається з цінника в $479, що становить +20%;
  • Galaxy Note 7 палав у руках власників, які заплатили $849 минулого року, а тепер Galaxy Note 8 щонайменше обійдеться в $930. Додалося 10% до вартості;
  • Минулорічний iPhone 7 Plus коштував від $769 до $969, виробник оновив лінійку до моделі iPhone X за $999 — стартова ціна підвищилася на 30%;
  • Google Pixel XL в 2016-му коштував $769 чи $869, залежно від об’єму пам’яті, а от новий гаджет, що сьогодні покаже Google, за інформацією з наближених джерел буде коштувати $849 і $949. Дорожче на 10%.

Враховуючи особливості продажу в різних країнах і податкову політику, можна констатувати, що ми живемо в світі, де смартфони вже коштують тисячу доларів США, і мова не лише про культовий Apple iPhone. Пристрої, перетнувши межу в чотиризначну ціну, надовго затримаються на цьому рівні — така реальність прогресивних мобільних технологій. Покрокові зміни функцій смартфону тепер повільні та дорогі. Якщо споживачі хочуть, щоб компанії регулярно вдосконалювали пристрої, слід готуватися платити за інновації. Немає таємної угоди корпорацій щодо підвищення цін — вся справа у тому, що ми маємо насичений сформований ринок, головні учасники якого випускають вже восьме покоління пристроїв, оновлюючи лінійку щорічно.

Дорожчають оригінали, змінюють ціну і репліки

Apple, Samsung та Google готові надати переконливі аргументи, чому варто заплатити більше тисячі доларів за новий пристрій. В Samsung, наприклад, впевнені, що завоюють аудиторію завдяки трьом основним факторам:

  • смартфон не набагато дорожче минулорічної моделі, тож якщо ви вже купували лінійку цього виробника, вам нескладно буде оновитися до версії 2017-го;
  • у багатьох випадках покупці новинки отримують бонуси чи подарунки від компанії;
  • врешті, Apple постійно підвищує вартість гаджетів (при чому, у неї крок ціни в 3 рази більший), а тому подібна цінова політика сприймається, як норма.

Для тої ж Apple головним аргументом і головною причиною різкого здорожчання флагмана став OLED-дисплей в iPhone X, який компанія придбаває у Samsung. Остання явно неохоче ділиться своїм прогресивним мобільним дисплеєм без рамок, з яким по якості не може зрівнятися навіть безрамковий екран від телевізійного лідера LG. Однак юридичні нюанси переважили відчайдушну конкуренцію, тому компанії «ділять» між собою один на двох екран. Що ж до нового Pixel XL, очікується, що він матиме OLED-дисплей з мінімальною рамочкою.

Всі три лідера одночасно перетнули межу в $1 000, оскільки мають уніфіковану кінцеву мету: представити найкращий мобільний екран на ринку та максимально збільшити лояльність покупців, щоб вони продовжували купувати смартфони. Якщо ви хочете суттєво підвищити ціну на свій товар, переконайтеся, що ваш бренд люблять і готові слідувати курсу компанії. Не потрібно зайвий раз нагадувати про легендарну відданість бренду користувачів iPhone. Порівняти її можна лише до стабільної прихильності сервісам і додаткам Google, яка сподівається завдяки цьому й продавати свої мобільні пристрої. Samsung вже доволі успішно продала кілька сотень мільйонів смартфонів; є нове покоління користувачів, яке надає перевагу саме цьому виробнику.

Щодо інших учасників переліку дорожчих смартфонів, Huawei та OnePlus, вони представляють команду якісних копіювальників першоджерела. Не секрет, що багато користувачів просто хочуть смартфон, який виглядає, як iPhone, та Instagram-фото, які виглядають так, наче були зроблені на iPhone. Huawei та OnePlus задовольняють цей попит, зазвичай коштуючи в декілька разів дешевше. Цьогорічні Huawei P10 і OnePlus 5 неприховано повторюють дизайн популярних дорогих гаджетів, окрім того, вони також демонструють різке збільшення цінника, хоча до позначки в $1 000 їм далеко. Як бачимо, Apple з Samsung сприяють здорожчанню навіть своїх дешевших копій.

Еволюція оновлень

До цього часу смартфони оновлювалися, в основному, збільшуючи розмір та модернізуючи дизайн, що коштувало не так і дорого. Колись нам вперше представили смартфон з діагоналлю 4,3 дюйма і повідомили, що такий розмір відтепер буде стандартом галузі. Наступного року з’явилися 4,7 дюйма, потім 5 і 5,5. Ми спостерігали, як смартфони поступово стрункішали від 14 мм до 7 мм. Тож, коли зовнішня форма дійшла до певної межі (включно із межею раціональності для смартфону), настав час змінювати напрямок технологій. В 2017 році виробники припинили гратися з розмірами, а головний акцент конкуренції змістився на оновлення технологічної складової екрану та методу виробництва.

Ринок пропонує сьогодні багато альтернативних якісних телефонів, які коштують втричі дешевше топового iPhone — насправді, чи так вже критично мати прогресивний безрамковий екран, щоб розглядати чиїсь селфі з фільтрами в Instagram? Однак, нові моделі продовжуватимуть підвищувати цінники на інші смартфони, хоча в подальшому менше відрізнятимуться за технологічним начинням. Згадайте, як нещодавно подвійна камера була «фішкою», що продавала найкрутіші гаджети, а сьогодні вона присутня у більшості пристроїв з середнім цінником.

Чому ми все одно купуватимемо флагмани

Всі жартували над вибуховим (без лапок) пристроєм Samsung Galaxy Note 7, зате навіть попереднє замовлення на його нащадка, Galaxy Note 8, встановило новий рекорд з продажів корпорації. Без сумніву, iPhone X занадто дорогий, як для смартфону. Просто казково коштовний мобільний пристрій. Втім, я так само не маю сумнівів, що кожен випущений з конвеєру «іксовик» буде продано. Минулого року оглядачі ринку стверджували, що новинка Google Pixel XL забагато коштує, та навіть цей новий гаджет не затримався на полицях, а його наступнику прогнозують аналогічні успішні продажі. Тож, мусимо констатувати істину — смартфони тепер настільки важливі та незамінні, що ми продовжуємо їх купувати, буквально не зважаючи ні на що. Як так сталося? Головна причина — все більше людей використовують їх для роботи так само активно, як і для розваг. А кишеньковий ПК (вважай, переносне робоче місце), що надає додаткової мобільності індивіду в сучасному світі — це вже не самий безглуздий варіант, як витратити $1 000, погодьтеся.

Захоплива риса сучасних технологій — вони швидко розвиваються і стають доступнішими, в одну мить перетворюючи преміум-можливості на масові. Це руйнує елітарність. Але різкий стрибок в технологічному оновленні та вартості смартфони демонструють лише цього року, після багатьох невражаючих змін у минулому. Ця «одна мить» перевтілення з елітарного на масове стала довшою. Ми чекатимемо на нові мобільні пристрої з безрамковим OLED-екраном та відповідь Android на технологію Face ID, та маємо бути терплячими — інновації, суттєвіші за розмір екрану, займають все більше часу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

На основі The Verge