Дослідження вікових груп користувачів соцмереж з точки зору маркетингу

Які існують відмінності у використанні соцмереж між поколіннями та як це застосувати у своїй маркетинговій стратегії? Далі детальніше.

Дослідники Ніл Хоув (Neil Howe) та Уїльям Штраус (William Strauss) в 1991 році презентували світу теорію поколінь. Згідно з нею, людей однієї вікової групи об’єднують спільні ознаки, продиктовані умовами, де вони виховувались. У підсумку, у Хоува та Штрауса вийшло 6 поколінь в XX та ХХI столітті, 4 з яких сьогодні представлені в інтернеті.

Теорія поколінь вже доволі давно обговорюється серед маркетологів з ціллю ефективніше взаємодіяти на потенційних клієнтів. Вона також застосовується й до соціальних мереж: типова літня жінка використовує соцмережі інакше, ніж її 14-річний онук. Це означає, що й комунікувати з людьми різного віку потрібно по-різному.

Згідно зі світовою статистикою, Facebook та Instagram — найпопулярніші соцмережі. Все більше користувачів виходять до соцмереж саме з мобільних телефонів: станом на січень 2019 року у світі нараховано 3,2 млрд мобільних користувачів у соцмережах, що на 3% більше у порівнянні з 2018-м роком. Це говорить про те, що користувачі хочуть мати постійний та швидкий доступ у Facebook, Instagram та інші мережі. А тепер детальніше, про що вони там пишуть.

Народжені у 1943-1963 роках. Покоління Бебі-Бум

Користувачів цього віку часто ігнорують, хоча в них є час на соцмережі та цілком стабільний фінансовий ресурс у вигляді пенсії та допомоги від дітей та онуків. Ці користувачі бажають відчувати свою важливість та слідкувати за активністю молодших членів їх сім’ї. Саме тому вони приходять до соціальних мереж.

Сім’я – це головна цінність цього покоління. Успіх у них напряму корелюється з успішним шлюбом та добробутом дітей та онуків. Вони також цінують молодість, адже в епоху їх дорослішання молодь асоціювалася з прогресом, щасливим майбутнім, безкрайніми можливостями.

Бебі-бумери менше за інші покоління підписуються на бренди, в тому числі й улюблені. З усього числа користувачів інтернету, тільки 24.5% слідкують за оновленнями на сторінках брендів. Частіше вони підписуються, аби слідкувати за акціями та більше дізнаватися про характеристики продукту. Тільки 14 % бебі-бумерів інколи можуть взаємодіяти із брендами в соцмережах. З усім тим, ці люди – найлояльніші клієнти. Якщо вони вже оцінили бренд, то будуть користуватися їм завжди.

Покоління Х: 1964-1984 роки народження

Вони були виховані під час соціалізму, де виділятися із сірої маси вважалося поганим тоном, а вибір товарів був обмеженим. Сьогодні такі люди намагаються компенсувати втрачене шляхом придбання товарів, котрі допомагають підкреслити їх унікальність. При цьому їм дуже важливо відчувати можливість вибору.

Покоління Х активно цікавляться політикою, не люблять надто заумний контент з великою кількістю сленгу, примітивний гумор їх дратує. Для цього покоління дуже важливі чіткість, лаконічність, детальний інструктаж. Тому у них користується популярністю контент «how-to», лаконічні інформативні пости, лайфхаки та рецепти. Також вони полюбляють ностальгувати. Контент, який викликає в них ностальгію, користується популярністю.

Це покоління економні та ощадливі, але не скупі. Середній чек покупок таких людей вище, ніж у молодших поколінь. Але, перед тим як купувати, «люди Х» дуже довго дивляться відеоогляди, читають відгуки, досліджують сайт та сторінки бренду.

Важливо зазначити, що такі люди – дуже лояльні клієнти. Часто вони підписуються на сторінки брендів у соціальних мережах (48,8%), аби брати участь у конкурсах та слідкувати за акціями. 38% хоча б раз на місяць взаємодіють з брендом у соцмережах.

Покоління Y чи міленіали: 1985-1995 (інколи до 2000 року)

Покоління Y виросли в епоху постійних змін у державі та на собі відчуваючи тягар дев’яностих. Вони живуть у режимі перегонів – успіхи їх одноліток не дають їм спокійно спати та змушують постійно навчатися чомусь новому.

Міленіали цінують кожну хвилину життя. Вони часто гортають стрічку новин у соцмережах, розглядаючи фотозвіти друзів, цікавляться бізнес-контентом. Щоб контент зацікавив міленіала він повинен бути лаконічним або ж, принаймні, давати уявлення про те, скільки часу знадобиться на його обробку. Часто визначальним фактором слугує саме картинка: зображення фірмової страви на рекламі в соцмережі швидше за все приведе до конверсії, ніж декілька абзаців професійного та грамотного тексту.

Міленіали не вірять прямій рекламі. За часів їх дитинства шахраї надто часто ошукували людей, а знамениті зірки рекламували всілякий непотріб. Внаслідок цього у голові міленіала закарбувалась думка: реклама – це брехня! На таких людей діє контент, який ззовні менше схожий на рекламу. Така реклама часто містить відгуки реальних користувачів, огляди, поради друзів, тощо.

Але якщо бренд вже сподобався міленіалу, він підпишеться на його сторінку в соцмережах. Дослідження говорять про те, що 48,6% людей покоління Y підписуються на сторінку улюбленого бренду, тоді коли 30% з них взаємодіють із брендом мінімум раз на місяць. Частіше за все вони заходять на сторінку бренду з розважальною ціллю, рідше – почитати щось корисне. З усіх поколінь саме міленіали найбільш «діджатилізовані»: окрім смартфона, вони активно використовують планшети та ноутбуки.

Це покоління частіше всього вимогливе до сервісу. Якщо щось не вийде, міленіал поділиться сумним досвідом у соцмережах заплямувавши репутацію бренду. Те ж саме, якщо хтось з друзів покоління «Y» повідомив йому про поганий сервіс: типовий представник покоління відмовиться від бренду, не вдаючись в те, хто правий, а хто – ні.

Покоління Z: з 1996 року по наші дні

Це покоління вже народилося з телефоном в руках та комп’ютерною клавіатурою під боком. Не дивно, що в інтернеті та в соцмережах вони проводять дуже багато часу, а 27% відмічають, що відчувають дискомфорт, якщо в них нема доступу до інтернету понад години. Але цікавість до інтернету у них як до розваги – 60% заходять до мережі заради забави, а фокус уваги при цьому складає біля 8 секунд.

«Покоління Z» надають перевагу Instagram та YouTube – іншими словами, візуальний контент для них все. Крутість товару, компанії або контенту – визначний фактор. Вони звертають увагу на те, що дозволяє їм бути стильними, модними, популярними. Дослідження показують, що покоління Z добре реагують на бренди та сторінки, котрі вже подобаються їх друзям, а також на товари, що створені з урахуванням їх унікальних потреб.

Авторитет для цього покоління надають блогери та інфлюенсери. Саме від них «покоління Z» дізнаються про новинки у сфері, якою вони цікавляться. Молодше покоління не цікавиться політикою. Єдиний спосіб донести їм щось серйозне – це меми, інфографіка, ілюстрації та інший контент в ігровій розважальній формі.

Висновки

У підсумку, коротко про те, як привернути увагу кожної вікової групи у соціальних мережах.

Бебі-бумери:

  • варто проводити цікаві акції;
  • максимально спрощуйте контент, зберігаючи його інформативність;
  • не потрібно зображати це покоління слабким та безпомічним. Дайте їм відчути свою значущість;
  • апелюйте до сімейних традицій.

Покоління Х:

  • створюйте максимально інформативний контент;
  • робіть відео на кшталт how-to та пропонуйте список лайфхаків;
  • грайте на ностальгії. Вмикати фонову музику 70-80-х, зображати популярних зірок того часу, використовувати їх цитати;
  • подаруйте можливість відчути свою унікальність та перевагу над всіма.

Покоління Y:

  • використовуйте якісний фото та відеоконтент;
  • додайте реальні відгуки;
  • думайте про особистий час: говоріть скільки часу займає прочитання вашого контенту, скільки буде тривати сам захід, на котрі ви його запрошуєте;
  • забезпечте цих людей бездоганним сервісом 24/7.

Покоління Z:

  • створюйте актуальні меми, інфографіки, зображення та інший геймифікований контент;
  • шукайте та знайомтесь з лідерами місцевих «людей покоління Z»;
  • подбайте про навколишнє середовище та просувайте цю ідею у своїй контент-стратегії.

БІЛЬШЕ ЦІКАВОГО:

Читайте также:

11 гаджетів та сервісів, які допоможуть вам слідкувати за власним здоров’ям

Близкий друг по абонплате

Корисні фішки YouTube, про які мало хто знає

Суперкомп’ютер MIT здатний аналізувати веб-трафік усього інтернету